|
کدخبر: 144748

تاج و ویلموتس تیشه به ریشه فوتبال زدند

مهدی تاج با نجیب خواندن ویلموتس، باعث بی‌خانمانی فدراسیون فوتبال شده و حالا خودش را مبری از هر اشتباهی می‌داند.

فوتبال تاج و ویلموتس تیشه به ریشه فوتبال زدند

فدراسیون فوتبال حالا در آستانه یک خطر جدی است و از الان باید به فکر یک جای جدید برای خود باشد. این یک واقعیت است که شستا برای دریافت مطالبات خود که سال گذشته از طرف این فدراسیون به حساب مارک ویلموتس پرداخت شده و بعد از گذشت بیش از یک سال هنوز عین مطالباتش را دریافت نکرده، املاک فدراسیون را توقیف و حالا برای فروش ساختمان این مجموعه مزایده برگزار خواهد کرد.

در اطلاعیه شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی آمده است: «پس از طی مراحل دادرسی با حضور وکلای فدراسیون فوتبال، حکم محکومیت فدراسیون به پرداخت مبلغ ۲ میلیون یورو به انضمام خسارت تاخیر تادیه و خسارات دادرسی صادر و پس از مضی مواعد قانونی قطعیت یافت. در همین راستا، متعاقبا اجراییه صادر و پس از طی شدن تشریفات قانون اجرای احکام مدنی، اموال توقیف شده، کارشناسی، مراتب ابلاغ و اعتراض قانونی طی و آگهی مزایده ساختمان فدراسیون فوتبال صادر شد. تمامی اقدامات صورت گرفته منطبق بر مُرِّ قانون و از طریق مراجع قضایی صورت گرفته است.»

با این وضعیت، ساختمان ۵ طبقه فدراسیون فوتبال که در دوران مدیریت محمد دادکان از سال ۸۰ تا ۸۴ خریداری شده بود، حالا در آستانه مزایده و فروش به شخص سوم است و بعد از این اتفاق، فدراسیون یا باید این ساختمان را از مالک جدید اجازه کند یا آن را تخلیه کند!

صفی‌الله فغانپور، مسئول حقوقی این فدراسیون با تایید قیمت‌گذاری ساختمان این فدراسیون می‌گوید: "شرکت شستا به صورت جدی و قانونی اقدام کرده و می‌خواهد پولش را بگیرد. فدراسیون فوتبال هم دچار مشکلات مالی است و شستا از طریق اجرای احکام مجتمع قضایی ساختمان فدراسیون را توقیف کرد و ساختمان فدراسیون فوتبال توسط کارشناسان حدود ۶۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد."

با توجه به نرخ کنونی ارز، معادل ریالی ۲ میلیون یورو به اضافه دیرکرد و هزینه دادرسی، بیش از ۶۰ میلیارد تومان است و از طرفی ساختمان این فدراسیون هم در همین حدود ارزش‌گذاری شده است. با این حال مسئول حقوقی این فدراسیون می‌گوید این فدراسیون ۱۶ میلیارد تومان به این هلدینگ اقتصادی بازگردانده و با توجه به ارزش یورو در سال گذشته (حدود ۱۲.۵ هزار تومان)، فقط ۹ میلیارد تومان باقی مانده است: "در این مدت حدود ۱۶ میلیارد تومان به شستا پول پرداخت کردیم اما آقایان این موضوع را نپذیرفتند و ۱۶ میلیاردی که ما به شستا پرداخت کردیم، کنار گذاشتند. طبق روزی که از شستا پول گرفتیم، ۱۶ میلیارد پول پرداخت کردیم و ۹ میلیارد باقی مانده است. باید نسبت به نرخ ارز همان زمانی که پول را از شستا گرفتیم بدهی‌مان را پرداخت کنیم ولی شرکت شستا به نرخ امروز، پولش را می‌خواهد."

 تاج و هیات رئیسه‌ای که تیشه به ریشه فدراسیون زدند

همزمان با صدور اطلاعیه مزایده برای این ساختمان و بی‌خانمانی عالی‌ترین مرجع فوتبال در ایران، فیفا هم چندی قبل این فدراسیون را به پرداخت غرامت ۶.۲ میلیون یورو محکوم کرده است که به اضافه طلب شستا، بالغ بر ۸.۲ میلیون یورو خواهد شد.

این اتفاقات فاجعه ‌بار در شرایطی رخ می‌دهد که نقش اصلی این جریان یعنی مهدی تاج سال گذشته به علت بیماری از مسئولیتش کنار رفته و مدعی است که اشتباهی مرتکب نشده است. او که قبل از این ویلموتس رو نجیب می‌دانست، حالا به تماشا نشسته و خودش را مبری از هر اشتباهی می‌داند. از طرفی روز گذشته فریدون اصفهانیان یکی از اعضای هیات رئیسه در توجیه این اتفاقات گفته که این پول برای خودشان قرض گرفته نشده و برای فدراسیون فوتبال بوده است!

تصمیم اشتباه مسئولان در آوردن ویلموتس و پرداخت حقوق او هنوز مایه تاسف مسئولان فعلی و سابق نشده و آنها همچنان در تدارک شرکت در انتخابات هستند ولی فوتبال ایران امیدوار است این بار این مبالغ هنگفت از حساب شخصی این افراد که سمت‌های مختلفی را هم در فوتبال بر عهده دارند، پرداخت شود.

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها