|
کدخبر: 143353

صندلی ریاست فدراسیون فوتبال و ۱۸ نامزد!

انتخابات این بار ریاست فدراسیون فوتبال می تواند ۱۸ نامزد داشته باشد.

فوتبال صندلی ریاست فدراسیون فوتبال و ۱۸ نامزد!

موانع زیادی برای ورود به انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال برداشته شده است. یکی از آنها سن نامزد است. پیش از این مدیری که بیش از ۶۵ سال داشت نمی توانست در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال شرکت کند در حالی که این بار محدودیت سنی برداشته شده است. هم چنین هر مدیر برای ورود به انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال تنها به تایید ۵ نفر از اعضای مجمع عمومی نیاز دارد. در حالی که پیش از این هر نامزد می بایست نظر ده عضو از اعضای مجمع عمومی را به خود جلب می کرد.

پیش تر اعضای مجمع عمومی کمی بیش از ۷۰ نفر بودند و انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال حداکثر با ۷ نامزد برگزار می شد اما با توجه به اینکه اعضای مجمع به ۹۰ نفر افزایش پیدا کرده است و هر نامزد باید امضای ۵ عضو را جلب کند اینبار انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال می تواند ۱۸ نامزد داشته باشد.

نکته قابل تامل در مورد حضور بازنشسته ها در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال است. در حالی که در اساسنامه فدراسیون فوتبال به این موضوع اشاره شده فدراسیون فوتبال به عنوان یک نهاد مستقل تابع قوانین کشوری است و در قوانین کشوری ریاست – دبیر کلی – خزانه داری شغل به حساب می آید نامزدها می گویند بر اساس اساسنامه فدراسیون فوتبال و تایید فیفا بازنشسته ها هم می توانند در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال شرکت کنند و باید دید نزدیک به انتخابات این چالش چگونه حل خواهد شد.

 

منبع: ورزش3

ارسال نظر