|
کدخبر: 133132

کنایه مهاجم پیشین پرسپولیس به مدیران باشگاه!

اشپیتیم آرفی مهاجم پیشین پرسپولیس گفت: در صورتی که علی دایی یا علی کریمی مدیر بودند ، AFC نمی توانست عیسی آل کثیر را محروم کند.

فوتبال کنایه مهاجم پیشین پرسپولیس به مدیران باشگاه!

اشپیتیم آرفی مهاجم پیشین پرسپولیس در کنایه به مدیران این باشگاه مدعی شد که اگر علی دایی یا علی کریمی مدیر بودند، عیسی آل کثیر جریمه نمی‌شد.

برای گفت‌وگو در مورد شرایط پرسپولیس در فصل جدید لیگ برتر و در آستانه فینال لیگ قهرمانان آسیا با اشپیتیم آرفی مهاجم پیشین این تیم تماس گرفتیم.

اشپیتیم ترجیح داد بیشتر در مورد مسائل مدیریتی حاکم بر فوتبال ایران صحبت کند که انصافاً هم حرف‌های مهمی به زبان آورد.

مهاجم پیشین پرسپولیس گفت: می‌خواهم از طریق روزنامه شما و با قاطعیت بگویم فوتبال ایران با این اوضاع مدیریت، حال خوبی ندارد و با این شرایط رو به نابودی می‌رود.

اوضاع این روزهای پرسپولیس را چطور می‌بینی؟

ببینید لیگ تازه شروع شده و اصلاً نمی‌شود حرفی زد. به نظرم باید چند هفته بگذرد تا بتوانیم تحلیل درستی از پرسپولیس و سایر تیم‌ها داشته باشیم. ولی می‌خواهم از طریق روزنامه شما و با قاطعیت بگویم فوتبال ایران با این اوضاع مدیریت، حال خوبی ندارد و با این شرایط رو به نابودی می‌رود.

بیشتر توضیح بده…

 کافیست شما به وضعیت مدیریت دو باشگاه بزرگ ایران یعنی پرسپولیس و استقلال نگاه کنید. جز بدهی، حاشیه، بی‌پولی و ضعف مدیریت چیز دیگری می‌بینید؟ با این اوضاع قطعاً شرایط فوتبال ایران روز به روز بدتر می‌شود و من این موضوع را با قاطعیت می‌گویم. شاید این مدیرانی که سرکار هستند در حرفه خودشان موفق باشند ولی به درد فوتبال نمی‌خورند و من نمی‌دانم انتخاب این آدم‌ها بر چه اساس و معیاری است. درست است من ایرانی نیستم ولی وقتی بعضی چیزها را می‌بینم ناراحت می‌شوم. چون سال‌هاست در ایران زندگی می‌کنم و علاقه زیادی به کشور شما دارم. مثلاً در فوتبال دنیا در تیمی مثل پاری‌سن‌ژرمن مالک قطری آن شاید خیلی فوتبالی نباشد ولی مدیر فوتبالی مثل لئوناردو که سابقه زیادی در فوتبال دارد را کنار خودش دارد و از او استفاده می‌کند. من نمی‌دانم وقتی ایران آدم‌هایی مثل دایی، کریمی، عزیزی، مهدوی‌کیا، زندی و هاشمیان را دارد چرا از مدیران دیگر استفاده می‌کنند. یک سؤال از شما دارم.

بفرمایید!

 مثلاً در همین قضیه محرومیت آل‌کثیر اگر فدراسیون قوی ظاهر می‌شد یا مثلاً آدمی مثل علی دایی رئیس آن بود و در جلسه با AFC حاضر می‌شد، آنها جرأت داشتند چنین رأی مسخره‌ای را صادر کنند؟

شاید نه!

 پس چرا این آدم‌ها خارج از گود هستند. هرطور شده آنهایی که تصمیم می‌گیرند باید از چنین نخبه‌هایی استفاده کنند تا اوضاع از این هم بدتر نشود. نباید بگویم ولی دلم می‌سوزد چون به ایران تعصب دارم. کشورهای عربی وقتی با مدیران ضعیف ایرانی مواجه می‌شوند به آنها و فوتبال ایران می‌خندند اما اگر علی دایی یا علی کریمی مدیر فوتبال‌تان بودند باز هم جرأت خندیدن و مسخره کردن را داشتند؟ قطعاً نه، چون مقابل اعتبار و شخصیت این اسطوره‌ها هیچ هستند و چیزی برای عرضه ندارند. در کل تاریخ فوتبال کشورهای عربی بازیکنی هم‌سطح دایی، کریمی، مهدوی‌کیا، باقری و… وجود نداشته و نیست. شاید خیلی‌ها از شجاع ایراد می‌گیرند و می‌گویند چرا رفت ولی هیچ‌کس از اصل ماجرا خبر ندارد که مدیریت ضعیف باعث این جدایی‌ها می‌شود. شجاع در این چند سال فوق‌العاده کار کرد و جام‌های زیادی را با پرسپولیس به‌ دست آورد، پس طبیعی است که پیشنهادات زیادی داشته باشد. من واقعاً نمی‌دانم از تیم قطری چقدر گرفته ولی قطعاً چند برابر پیشنهاد پرسپولیس بود. او هم حق دارد به فکر آینده خودش و خانواده‌اش باشد. مدیران پرسپولیس پول بازیکنان را نمی‌دهند و با قرار دادن بازیکن روبه‌روی هوادار از او می‌خواهند که بماند. مدیران پرسپولیس از اسم بزرگ این تیم و هوادارانش سوءاستفاده می‌کنند.

ولی هواداران پرسپولیس از نحوه جدایی شجاع به خصوص در آستانه فینال لیگ قهرمانان آسیا ناراحتند.

 من فقط چند بار شجاع را دیدم و باید بگویم رفاقتی با او ندارم ولی واقعاً کسی نباید شجاع را قضاوت کند. مگر او بدش می‌آمد در پرسپولیس بماند و در فینال بازی کند. مطمئن باشید آن‌قدر به او فشار آوردند و بدرفتاری کردند که مجبور به جدایی شد. ضمن اینکه باز هم می‌گویم شجاع به خاطر آینده‌اش حق داشت برود. چون پول خوبی به او می‌دهند. نمی‌خواهم اسم بیاورم ولی خودتان می‌دانید که همین الان چند پیشکسوت هستند که مشکل مالی دارند و بازیکنی مثل شجاع قطعاً نمی‌خواهد به سرنوشت آنها دچار شود. ضمن اینکه از کجا معلوم اگر در نیم‌فصل شجاع می‌خواست جدا شود همین پیشنهاد آن‌موقع هم به او می‌شد.

دوست صمیمی‌ات هم مدیر باشگاه پرسپولیس شد!

 ابراهیم هم مدیر خوبی است و هم فوتبالیست بوده. به نظرم انتخاب خوبی است و امیدوارم موفق باشد ولی با این همه حاشیه و مهم‌تر از همه بی‌پولی موجود در باشگاه پرسپولیس ابراهیم چه کاری می‌تواند انجام دهد. فقط امیدوارم مشکلات پرسپولیس برطرف شود.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها