|
کدخبر: 130334

خلاصه بازی رئال مادرید و بارسلونا

رئال مادرید در نوکمپ بدون تماشاگر توانست بارسلونا را شکست دهد و به صدر جدول صعود کند.

فوتبال خلاصه بازی رئال مادرید و بارسلونا

نخستین ال کلاسیکوی فصل ۲۱-۲۰۲۰ در سکوت نوکمپ بین بارسلونا و رئال مادرید برگزار شد و سفیدپوشان ۳ بر یک میزبانشان را شکست دادند.

بارسا در دقایق نخست توپ و میانه میدان را در اختیار داشت اما رئال مادرید گل اول بازی را به نام خود ثبت کرد. پاس کریم بنزما با فرار فدریکو والورده همراه شد و این بازیکن توانست در دقیقه پنج گلزنی کند.

تنها سه دقیقه بعد میزبان جبران کرد. این بار فرار جوردی آلبا و پاس بازیکن اسپانیایی موجب شد آنسو فاتی در موقعیت گلزنی قرار بگیرد. مهاجم جوان بارسا بازی را به تساوی کشاند تا نخستین بازیکن زیر ۱۸ سال شود که در تاریخ ال کلاسیکو گلزنی می کند.

کاسمیرو در دقیقه ۱۹ به خاطر خطا روی لیونل مسی کارت زرد گرفت. ضربه ستاره آرژانتینی را هم تیبو کورتوا به راحتی دریافت کرد.

در دامه نتو، دروازه‌بان بارسا ضربه سر رافائل واران را مهار کرد. لحظاتی بعد آبی اناری ها در یک ضد حمله صاحب یک موقعیت خوب شدند و باز هم کورتوا اجازه گلزنی به مسی را نداد. سپس مادرید دروازه میزبان را تهدید کرد که ضربه بنزما هم به زیبایی توسط نتو مهار شد.

کلمنت لانگله به دلیل خطا روی والورده کارت زرد دریافت کرد. سفیدپوشان بیش از حریفشان مالیک توپ را در اختیار داشتند. ناچو که به خاطر خطا روی فیلیپ کوتینیو با کارت زرد جریمه شده بود به دلیل آسیب دیدگی پیش از پایان نیمه اول از زمین خارج و لوکاس واسکس به جای او وارد میدان شد. در ادامه گلی به ثمر نرسید و دو تیم با تساوی به رختکن رفتند.

نخستین موقعیت در نیمه دوم برای بارسا بود و ضربه فاتی با اختلاف کمی به بیرون رفت. میزبان که شروع بهتری داشت دوباره دروازه مادرید را تهدید کرد. سانتر فاتی با ضربه سر کوتینیو همراه شد که به بیرون رفت.

سفیدپوشان به خاطر خطای هند سرجینو دِست، صاحب ضربه آزاد شدند، هنگام سانتر سرخیو راموس به زمین خورد و این صحنه توسط VAR بازبینی شد. لانگله پیراهن مدافع مادرید را کشیده بود اما به نظر نمی رسید طوری باشد که راموس را به زمین بیندازد. با این حال داور معتقد بود خطا شده است و کاپیتان مادرید ضربه پنالتی را به گل تبدیل کرد تا در دقیقه ۶۳، نتیجه ۲ بر یک به نفع شاگردان زین الدین زیدان شود.

جوردی آلبا به دلیل اعتراض به تصمیم داور در اعلام پنالتی با کارت زرد روبرو شد. در ادامه والورده آسیب دید و لوکا مودریچ جایگزینش شد. لحظاتی بعد بازیکنان بارسلونا معتقد بودند در محوطه جریمه واران هند کرده است که نه داور و نه VAR این صحنه را پنالتی ندانستند. آبی اناری ها به دنبال گل مساوی بودند. این تیم صاحب ضربه آزاد شد اما ضربه مسی با برخورد به دیوار دفاعی به کرنر رفت.

در دقیقه ۸۰ آنتوان گریزمان، عثمان دمبله و ترینکائو برای تیم کاتالانی به میدان رفتند و فاتی، پدری و سرخیو بوسکتس از زمین خارج شدند. مادرید هم یک تعویض انجام داد و مارکو آسنسیو بیرون رفت تا رودریگو جایگزینش شود. در حالی که بارسا به گل نیاز داشت این رئال مادرید که دو بار دروازه میزبان را تهدید کرد. نتو دروازه تیمش را نجات داد. او ابتدا ضربه تونی کروس را مهار کرد و سپس به زیبایی ضربه راموس را دفع کرد و توپ برگشتی را هم واران به بیرون زد. آلبا هم تعویض شد و مارتین برایت‌ویت به زمین رفت.

مادرید در یک حمله به گل سوم دست یافت. مودریچ به راحتی دروازه خالی بارسا را در دقیقه ۹۰ باز کرد تا پیروزی سفیدپوشان قطعی شود. تیم مادریدی ۱۳ امتیازی شد و به صدر جدول صعود کرد.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر