|
کدخبر: 314268

هوشمند سازی صنعت بیمه / اشتغال ۶۰۰ نفر درنانو کاتالیست

معاون علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با بیان اینکه استفاده از فناوری نانو در کاتالیست های پتروشیمی باعث کاهش قیمت این کاتالیزورها شده است، این موفقیت را ناشی از در دسترس بودن کاتالیزور و ارتقای تاب آوری اقتصاد و صنعت کشور. وی شرایط سخت را تشخیص داد و افزود: این محصول سالانه ۳۰۰ میلیون دلار نیز کاهش نرخ ارز را داشته و افتخاری برای کشور محسوب می شود.

فناوری هوشمند سازی صنعت بیمه / اشتغال ۶۰۰ نفر درنانو کاتالیست

دکتر روح الله دهقانی فیروزآبادی در حاشیه مراسم رونمایی از کاتالیست های پتروشیمی در جمعی از خبرنگاران گفت: علیرغم وجود شرایط سخت و پیچیده داخلی و خارجی مردان و زنان با ایمان و پرتوان وجود دارند که لذت زندگی‌شان را در انجام کارهای سخت می بینند.

وی افزود: مردم ایران به صورت ژنتیکی کار سخت را یاد گرفته اند. این روحیه پهلوانی که در ایران وجود دارد باعث شده است که زیر بار سخت کوشی بروند.

دهقانی فیروزآبادی خاطرنشان کرد: باعث افتخار است که در چنین شرایطی چنین شرکتی با چنین زیرساختی و پیشینه فناوری قوی توانسته است محصولات استراتژیک تولید کند.

معاون علمی رئیس جمهور تصریح کرد: گذشته شرکت مشخص است، وضعیت فعلی آن نیز مشخص است و برای ورود به این حوزه به عنوان مجوزدار نفت و پتروشیمی برنامه ریزی کرده است.

وی تاکید کرد: اینها افق های آینده این شرکت است و نشان می دهد که این شرکت با سرعت در حال حرکت است و امیدواریم کمتر از ۱۰ سال دیگر این شرکت در زمره برندهای جهانی در زمینه کاتالیست قرار گیرد.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه توانایی نانو در این شرکت متجلی شده است، یادآور شد: این شرکت توانست با استفاده از نانو میزان نقره مصرفی در کاتالیست را که با ۲۸ درصد نقره تولید می شد به ۱۸ درصد کاهش دهد. فن آوری. نشان می دهد که کیفیت آن با ۲۸ درصد در سطح تولید کاتالیست است. این دستاورد این کاتالیزور را ارزان‌تر کرده است.

معاون علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور این موفقیت را در دسترس بودن کاتالیزور و ارتقای مقاومت اقتصاد و صنعت کشور در برابر شرایط سخت دانست و افزود: این محصول باعث کاهش ارز نیز شده است. ۳۰۰ میلیون دلار در سال و افتخاری برای کشور محسوب می شود.

وی ادامه داد: امیدوارم با رشد روز به روز جریان خودباوری در کشور، آن دسته از مدیرانی که گاه به توانمندی های داخلی شک می کنند و برای ناامید نشدن از خارجی ها سراغ تولیدات داخلی نمی روند، بیایند. معتقدند قبل از هر اقدامی به تکنسین های داخلی مراجعه کنید. این تکنسین ها توانایی های خود را ثابت کرده اند.

دهقانی فیروزآبادی افزود: دلیل شرکت من در چنین مراسم رونمایی، ترویج این موضوع است که توان داخلی مرحله معرفی را پشت سر گذاشته و عملیاتی و کار می کند و اگر نباشند کشور به هم می ریزد.

معاون علمی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: بسیار خوشحال کننده است که حوزه پتروشیمی و نفت و گاز به شرکت های داخلی وابسته است.

وی به دستاوردهای این شرکت که از ۱۳ سال قبل با کار آکادمیک به بلوغ رسیده است اشاره کرد و گفت: امروز محصولات این شرکت وارد عرصه اقتصادی شده و نشان از ثمرات ارزشمند علم و فناوری دارد. میوه هایی هستند که کاشت و نگهداری آنها زمان بر است. است. در این زمینه اقتصاد فناورانه مانند درخت گردو است که امسال کاشتیم و ۱۰ سال دیگر برداشت عمیق و ارزشمندی خواهد داشت.

 

معاون علمی رئیس جمهور گفت: امروز باید دوباره کاشت کنیم تا نسل های آینده برداشت کنند و خوشبختانه به نظر من ابزار این کاشت را داریم.

 

وی اعتبار مالیاتی و قانون جهش تولید دانش بنیان را ابزاری در دست دانست و افزود: خوشبختانه بیمه مرکزی نیز در این زمینه فعال شده است و باید به طور جدی این ابزارها را توسعه دهیم. طبیعی است که وقتی با فرهنگ استفاده از بیرون زندگی می کردیم، تغییر فرهنگ اکنون زمان می برد.

 

دهقانی فیروزآبادی افزود: در حال حاضر صنعت بیمه در دنیا پیشرفت زیادی کرده است و اگر صنعت بیمه ما هوشمند باشد متوجه می شود که یکی از جاهایی که می تواند از نوآوری های بیمه ای استفاده کند همین مکان ها هستند.

وی تاکید کرد: این صنعت بیمه است که می تواند برای یک محصول دانش بنیان که هزاران آزمون سخت را پشت سر گذاشته است، بیمه مسئولیت و ضمانت عملکرد ارائه کند. قطعا بیمه در این زمینه می تواند دریچه اقتصادی بزرگی را هم برای شرکت های بیمه و هم برای شرکت های دانش بنیان ایجاد کند.

 

دهقانی فیروزآبادی افزود: این نانو کاتالیست برای نزدیک به ۶۰۰  نفر اشتغال فعال ایجاد می کند.

 

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها