|
کدخبر: 313764

سرمایه گذاری/نفت و گاز/دانش بنیان

رشد بی‌سابقه سرمایه‌گذاری در گروه نفت و گاز / همکاری موثر با دانش بنیان‌ها

جواد اوجی وزیر نفت، گفت: سرمایه‌گذاری در گروه نفت و گاز رشد ۲۵.۶ درصدی را داشته که تاکنون سابقه دستیابی به چنین رشدی وجود نداشته و این یک رشد بی‌سابقه است.

انرژی رشد بی‌سابقه سرمایه‌گذاری در گروه نفت و گاز / همکاری موثر با دانش بنیان‌ها

جواد اوجی گفت: بهترین شاهد درخصوص کارنامه وزارت نفت متعلق به مرکز آمار است که آقای منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در جلسه امروز دولت مطرح کردند که مطابق با آن، گروه نفت و گاز رشد ۲۵.۶ درصدی را داشته که تاکنون سابقه دستیابی به چنین رشدی وجود نداشته و این یک رشد بی‌سابقه است.

وی افزود: سرمایه‌گذاری در این صنعت یکی از مهم‌ترین کارهای اساسی وزارت نفت است که در راستای رشد تولید انجام می‌شود. این سرمایه‌گذاری در پروژه‌هایی است که رشد تولید و ارزش افزوده برای کشورمان دارد.

وزیر نفت، اظهار کرد: ما در مجموع ذخایر نفت و گاز در دنیا اول هستیم که یک نعمت خدادادی است که بتوانیم این سرمایه‌های بالقوه را به سرمایه‌های بالفعل تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: این موضوع یک رشد خوب در دولت مردمی داشته است. من طی ۳۳ سالی که در وزارت نفت حضور دارم هیچ زمان چنین رشدی را در هیچ کدام از دولت‌ها داشته‌ایم که امروز به لطف خداوند و کارشناسان و حمایت دولت این رشد تحقق پیدا کرده است.

اوجی، اظهار کرد: ما در حوزه صدور خدمات فنی مهندسی نیز در دولت سیزدهم در بسیاری از کشورها ورود کرده‌ایم و در حوزه تامین تجهیزات و قطعات یدکی پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها، این کار را به صورت فراسرزمینی دنبال کردیم که پالایشگاه و پتروشیمی‌های فرار سرزمینی توسعه میادین نفت و گاز نیز از این دست بوده است.

وی افزود: ما در زمینه احداث پالایشگاه، پتروشیمی، توسعه میادین نفت و گاز، حفاری چاه‌های عمودی و افقی ما تا ۶۰۰۰ متر حفاری انجام می‌دهیم. در این زمینه خودکفا هستیم و صدور خدمات فنی مهندسی به بسیاری از کشورها را انجام می‌دهیم.

وزیر نفت، همچنین اعلام کرد: همکاری وزارت نفت در دولت سیزدهم با شرکت‌های دانش بنیان از ۱۵۰ شرکت آغاز شد و امروز به بیش از ۶۰۰ شرکت دانش بنیان رسیده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها