|
کدخبر: 313518

وزیر ارتباطات / زارع‌ پور / بانک

اتمام حجت وزیر ارتباطات با بانک‌ها / باید به قانون تمکین کنید

وزیر ارتباطات گفت: براساس قانون بودجه باید تا آخر آبان، یعنی فردا تمام خدمات دولتی از پنجره هوشمند ارائه شود. هرچند بانک ها هم آمده اند ولی هنوز خدمات را کامل ارائه نمی دهند.

فناوری اتمام حجت وزیر ارتباطات با بانک‌ها / باید به قانون تمکین کنید

عیسی زارع پور در دهمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت، اظهار داشت: رویکرد دولت در بحث اقتصاد دیجیتال و نگاه به آینده در این حوزه باید مورد بررسی قرار گیرد؛ الان اقتصاد دیجیتال نقش بسیار جدی در اقتصادهای دنیا دارد؛ در کشورهای پیشرفته از ۱۵ تا ۴۰ درصد رشدشان به دلیل استفاده از این نوع اقتصاد است.

وی افزود: از گذشته سنگ بناهای خوبی در اقتصاد دیجیتال گذاشته شده و در دولت سیزدهم نیز اقدامات خوبی انجام شد ولی در برنامه هفتم، هدفگذاری صورت گرفته و باید به سهم ۱۵ درصدی اقتصاد دیجیتال برسیم.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه اتفاق های خوبی افتاده که نوید بخش آینده درخشان در این حوزه است، تصریح کرد: کارگروه هایی تشکیل شده تا موانع سر راه توسعه اقتصاد دیجیتال برداشته شود. در قانون برنامه هفتم برای اولین بار یک فصل مستقل برای توسعه اقتصاد دیجیتال دیده شده است. همکاری خوبی بین دولت و مجلس در این حوزه انجام شده است.

زارع پور با اشاره به اینکه زیرساخت های تحول دیجیتال و اقتصاد دیجیتال درحال فراهم شدن است، افزود: کارهای خوبی در گذشته انجام شده ولی متاسفانه در بعضی حوزه ها کمبودهای اساسی داریم؛ در ارتباطات ثابت در قعر جدول هستیم درحالی که در کشورهای پیشرفته تمرکز روی ارتباطات ثابت است چراکه ترافیک مصرفی در ارتباطات ثابت است. الان به سمتی می رویم که سرعت های گیگابیت بر ثانیه را به مردم ارائه دهیم.

وی با تأکید براینکه رویکرد جدی دولت سیزدهم و مردمی این است که زیرساخت پرقدرت برای مردم فراهم کنیم؛ ادامه داد: در ۲۰۰ شهر کار درحال انجام است؛ تا پایان امسال به ۸ میلیون پوشش می رسیم و تلاش می کنیم تا پایان دولت، تمام خانوارهای شهری و کسب و کارها به چنین ظرفیتی دسترسی داشته باشند.

او ضمن بیان اینکه یکی از الزامات هوش مصنوعی، پردازش داده های عظیمی در کمترین زمان ممکن است، تصریح کرد: در قانون برنامه هفتم این تکلیف آمده که ما زیرساخت های این مهم را فراهم کنیم.

بانک-اصناف

وی با بیان اینکه در اعتبارسنجی مشتریان بانک ها حتی روابط اجتماعی افراد را هم لحاظ می کنند، گفت: قانون داده و اطلاعات ملی تصویب شد و گفته شده اگر دستگاهی نیاز به اطلاعات دستگاه دیگری داشت و آن دستگاه همکاری نکرد، جرم انگاری انجام شود و مجازات سنگینی هم در نظر گرفته شده است.

زارع پور گفت: انشالله شبکه بانکی در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند حضور پررنگ تری داشته باشد؛ تمام خدمات دولت را می توان از این طریق انجام داد. بیش از ۳ هزار خدمت دولتی از این طریق ارائه می شود. براساس قانون بودجه باید تا اخر آبان، یعنی فردا تمام خدمات دولتی از پنجره هوشمند ارائه شود. هرچند بانک ها هم آمده اند ولی کامل هنوز خدمات را ارائه نمی دهند. این قانون است و باید دوستان به آن تمکین کنند.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها