|
کدخبر: 301581

بیبی دوج و دوج کوین چه شباهت هایی با یکدیگر دارند؟

بیبی دوج

بیبی دوج و دوج کوین چه شباهت هایی با یکدیگر دارند؟

بیبی دوج و دوج کوین دو ارز دیجیتالی که دارای شهرت قابل قبولی در بازار رمز ارز‌ها هستند. این دو ارز از شباهت‌ها و تفاوت‌هایی نسبت به یکدیگر برخوردار هستند که در ادامه این مطلب قصد بررسی دقیق آن‌ها را داریم. به منظور ارائه اطلاعات جامع و کاربردی در ابتدا به بررسی چیستی این ارز‌ها می‌پردازیم و سپس شباهت‌ها و تفاوت‌ها را مطرح می‌کنیم، همچنین مروری بر قیمت بیبی دوج و خرید آن نیز خواهیم داشت.

دوج کوین چیست؟

دوج کوین با واحد اختصاری "DOGE" یک ارز دیجیتال است که برای انتقال پول استفاده می‌شود و مشابه بیت کوین عمل می‌کند. مهم‌ترین تفاوت آن نسبت به سایر ارز‌های دیجیتال در هدف اولیه خلقش است؛ به عبارت ساده‌تر، دوج کوین در ابتدا صرفا برای شوخی ساخته شده بود. در دسامبر سال ۲۰۱۳ میلادی، هنگامی که قیمت هر واحد بیت کوین به ۱۰۰۰ دلار رسید، جهان به شدت به ارز‌های دیجیتال توجه کرد. همان زمانی که حدود چهار سال از پیدایش بیت کوین می‌گذشت، بیلی مارکوس با نام مستعار شیبتوشی ناکاموتو (Shibetoshi Nakamoto) که اسمی خنده‌دار و الهام گرفته شده از اسم خالق بیت کوین، ساتوشی ناکاموتو است، راه‌اندازی یک سیستم پرداخت آنلاین را برنامه‌ریزی کرد. او که خود یک برنامه‌نویس بود به همراه جکسون پالمر، مدیر محصول و تحلیل‌گر داده، دوج کوین را در آخرین روز‌های سال ۲۰۱۳ به وجود آوردند.

نکته اینجاست که بیلی مارکوس، خالق دوج کوین، فقط قصد داشت برای شوخی و تفریح، سیستم پرداختِ آنلاینی خودمانی ایجاد کند و به بازاریابی یا پذیرش آن از طرف مردم اهمیتی نداد؛ اما ناگهان خالق یکی از محبوب‌ترین رمز ارز‌های بازار شد.

بیبی دوج

بیبی دوج چیست؟

بیبی دوج کوین در تاریخ ۹ ژوئن سال ۲۰۲۱ هم زمان با ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ به بازار کریپتوکارنسی وارد شد. این ارز دیجیتال به نوعی میم کوین است و در نمادش از نژاد خاص سگی برای معرفی استفاده می‌کند. Baby DOGE بر مبنای شبکه اسمارت بایننس چین و استاندارد BEP-20 راه‌اندازی شده است و به همین دلیل در مقایسه با اتریوم، زمان تشکیل بلاک و کارمزد تراکنش‌های آن کم‌تر است.

در وایت پیپر Baby DOGE ذکر شده است که این ارز دیجیتال از پدر معنوی خود، یعنی دوج کوین، درس‌های زیادی گرفته است و با ارائه قابلیت‌های جدید، سعی در پیشرفت و سبقت نسبت به دوج کوین دارد. از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به ماهیت ضد تورمی، افزایش تعداد تراکنش‌ها در واحد زمان، کاهش کارمزد‌ها و توزیع پاداش بین اعضای جامعه اشاره کرد. هدف نهایی این پروژه، افزایش درک کشورهای مختلف نسبت به پذیرش رمز ارزها و استفاده از آن‌ها در زندگی روتین است.

تفاوت‌های Baby DOGE و DOGE چیست؟

  • تیم توسعه‌دهنده: تیم توسعه‌دهنده DOGE آقایان بیلی مارکوس و جکسون پالمر هستند و Baby DOGE به عنوان یک میم کوین، اطلاعات دقیقی از تیم توسعه‌دهنده‌اش معلوم نیست و برخی معتقدند انجمنی از طرفداران دوج کوین اقدام به راه‌اندازی این رمز ارز کرده‌اند؛ بنابراین اولین تفاوت در ارتباط با تیم توسعه‌دهنده است.

  • کامیونیتی: دوج کوین دارای انجمن‌هایی نظیر، بنیاد غیرانتفاعی دوج کوین، بنیاد دوج کوین است که به اقدامات بشر دوستانه می‌پردازند. بیبی دوج نیز به عنوان بستر‌هایی مانند انجمن دارای پیج اینستاگرام با بیش از 240 هزار دنبال‌کننده، کانال تلگرامی با بیش از 200 هزار عضو، 880 هزار دنبال‌کننده صفحه توییتر و ... است.

  • اهداف: دوج کوین به منظور پرداخت‌های آنلاین استفاده می‌شود و در واقع هدف دیگری ندارد. در حالی که بیبی دوج با هدف کمک به محیط زیست، برطرف کردن مشکلات پدرش، حمایت از حیوانات و مواردی از این دست هدف‌گذاری شده است.

  • طرفداران: یکی از مشهور‌ترین طرفداران دوج کوین ایلان ماسک است. در مقابل، فرزند دوج کوین دارای طرفداران عادی است، این طرفداران جمعیت زیادی دارند و به صورت چشمگیری در بستر‌های مختلف اینترنتی از این رمز ارز استقبال می‌کنند.

  • محدودیت در عرضه: دوج کوین در عرضه محدودیتی ندارد، در صورتی که بیبی دوج صرفا محدود به 420 کوادریلیون است.

شباهت‌های بیبی دوج و دوج کوین چیست؟

  • مبتنی بر شبکه بلاک‌چین: هر دو رمزارز Dogecoin و Baby Doge بر اساس شبکه بلاک‌چین ایجاد شده‌اند. بلاک‌چین یک فناوری مبتنی بر رمزنگاری است که به کاربران اجازه می‌دهد تراکنش‌های امنی را بدون نیاز به واسطه‌گری انجام دهند.

  • محبوبیت بسیار زیاد: از آنجایی که Dogecoin یکی از بزرگ‌ترین رمزارز‌های دیجیتالی جهان است، به شدت در بازار رمزارزی محبوب است. همچنین، Baby Doge نیز با اینکه نسبت به دوج سابقه کم‌تری در بازار دارد، محبوبیت مناسبی دارد و روزبه‌روز در حال افزایش است.

  • مبتنی بر تکنولوژی مشابه: هر دو رمزارز Dogecoin و Baby Doge بر اساس تکنولوژی مشابهی ایجاد شده‌اند که شامل بلاک‌چین، استخراج، تراکنش‌های امن و برخی از ویژگی‌های دیگر است.

  • مهم‌ترین شباهت: هر دو رمز ارز از خانواده آلت کوین هستند و در رده‌بندی میم کوین‌ها قرار می‌گیرند.

بر اساس بررسی‌هایی که بر Baby DOGE داشتیم، شما می‌توانید پس از کسب اطلاعات تکمیلی و بررسی قیمت بیبی دوج، اقدام به خرید بیبی دوج کنید. توجه داشته باشید، نکاتی که در رابطه با این رمز ارز مطرح شد، به هیچ عنوان جنبه تشویق به خرید بیبی دوج ندارد و صرفا اطلاعاتی است برای افزایش توان شما در بررسی بازار و آنالیز قیمت بیبی دوج که بتوانید با نهایی کردن این اطلاعات، اقدامات سودسازی انجام دهید.

خلاصه مطلب

در این مطلب در مورد شباهت‌های بین دو ارز دوج کوین و بیبی دوج کوین صحبت کردیم، مروری جامع و کاربردی بر تفاوت‌های آن‌ها نیز داشتیم. امیدواریم مطالب بیان شده برای شما مفید بوده باشد و با استفاده از آن‌ها، همچنین تحلیل درست آینده قیمت بیبی دوج برنامه‌ای را ترتیب دهید که با خرید بیبی دوج بتوانید به سود در بازار رمز ارز‌ها دست یابید. همان‌طور که در متن اشاره داشتیم، Baby DOGE ارزی است که در ابتدا هیچ کس فکرش را نمی‌کرد به این شدت محبوب شود و گسترش پیدا کند؛ بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که پتانسیل‌های زیادی دارد و می‌تواند به عنوان یکی از ارز‌های با ارزش بازار روی آن حساب باز کرد.

منبع : hamshahrionline.ir/x8CjK

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها