|
کدخبر: 300874 سینا ستوده

اختصاصی گسترش‌نیوز؛

مقایسه ۳ شبکه اجتماعی پرطرفدار / استوری واتس‌اپ بهتر است یا تلگرام؟

کاربران تلگرام می توانند روی مدت زمان استوری خود کنترل داشته باشند و انتخاب کنند که استوری آن ها بعد از ۶، ۱۲، ۲۴ یا حتی ۴۸ ساعت از بین رود در حالی که سایر شبکه های اجتماعی بعد از ۲۴ ساعت به طور خودکار استوری را پاک می‌کنند.

فناوری مقایسه ۳ شبکه اجتماعی پرطرفدار / استوری واتس‌اپ بهتر است یا تلگرام؟

اینستاگرام، واتس اپ و تلگرام هر سه برنامه‌های پیام‌رسانی محبوب هستند که در سراسر جهان استفاده می‌شوند. هر یک از این برنامه‌ها امکانات و ویژگی‌های مختلفی دارند و به کاربران این امکان را می‌دهند تا به راحتی با دوستانشان و خانواده‌شان در تمام جهان ارتباط برقرار کنند.

در کل، هر یک از این برنامه‌ها دارای ویژگی‌ها و امکاناتی هستند که به کاربران این امکان را می‌دهد که برای مقاصد مختلف از آن‌ها استفاده کنند. به طور کلی، اینستاگرام بیشتر برای اشتراک‌گذاری عکس و ویدئو و برقراری ارتباط با دوستان و فالوورها طراحی شده است، در حالی که واتس اپ و تلگرام بیشتر برای پیام‌رسانی یک به یک و گروهی طراحی شده‌اند، که با امنیت بالا و امکانات بیشتری همراه هستند. همچنین، واتس اپ و تلگرام به کاربران امکاناتی مانند رمزگذاری پیام‌ها و ارسال پیام‌های خودتدوین‌شده را نیز می‌دهند، در حالی که اینستاگرام این امکانات را ندارد.

اینستاگرام

اینستاگرام (Instagram) یک برنامه شبکه اجتماعی و اشتراک‌گذاری عکس و ویدئو است که در سال ۲۰۱۰ توسط کوین سیستروم (Kevin Systrom) و مایک کریگر (Mike Krieger) تأسیس شد. در ابتدا، این برنامه برای سیستم‌عامل iOS عرضه شد، اما در حال حاضر، اینستاگرام برای سیستم‌عامل‌های مختلفی از جمله iOS، اندروید و وب در دسترس است.

اینستاگرام

از ویژگی‌های اصلی اینستاگرام می‌توان به امکان اشتراک‌گذاری عکس‌ها و ویدئوها، امکان انتشار وضعیت، دیدن پست‌های دیگران، فالو و فالوینگ، دسترسی به فیلترها و ابزارهای ویرایش عکس، استفاده از هشتگ‌ها، و محتوای زنده اشاره کرد. همچنین، اینستاگرام به صورت گسترده در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای ارتباطات شخصی و تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از ویژگی‌های دیگر اینستاگرام می‌توان به IGTV که به کاربران این امکان را می‌دهد تا ویدئوهای طولانی‌تر را به اشتراک بگذارند، استوری که به کاربران این امکان را می‌دهد تا وضعیت‌های کوتاهی از خودشان را با دوستان خود به اشتراک بگذارند، و پست‌های تبلیغاتی که به کاربران و کسب و کارها امکان تبلیغ در اینستاگرام را می‌دهد اشاره کرد.

استوری اینستاگرام (Instagram Stories) یکی از ویژگی‌های اصلی اینستاگرام است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا وضعیت‌های کوتاهی از خودشان را در قالب عکس، ویدئو یا متن با دوستان خود به اشتراک بگذارند. این وضعیت‌ها به صورت موقتی در بالای خود صفحه اینستاگرام قرار گرفته و پس از ۲۴ ساعت به صورت خودکار حذف می‌شوند.

استوری اینستاگرام به کاربران این امکان را می‌دهد که با استفاده از فیلترهای مختلف، متن‌ها، استیکرها، موزیک و غیره، وضعیت‌های جذاب و خلاقانه‌ای ایجاد کنند. همچنین، کاربران می‌توانند وضعیت‌های خود را به صورت عمومی یا خصوصی با دوستان خود به اشتراک بگذارند. در حالت خصوصی، کاربران می‌توانند تنظیم کنند که فقط برخی از دوستان آن‌ها وضعیت‌های خود را مشاهده کنند.

استفاده از استوری اینستاگرام برای به اشتراک گذاشتن محتوای جذاب و خلاقانه، ارتباط با دوستان و فالوورهای خود، افزایش شناخت و تبلیغات کسب و کارها مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین، استوری اینستاگرام به عنوان یک ابزار موثر در بهبود روابط و افزایش تعامل با دوستان و فالوورهای شما به شمار می‌رود.

واتس اپ

واتس اپ (WhatsApp) یک برنامه پیام‌رسانی محبوب است که برای گوشی‌های هوشمند و دستگاه‌های تبلت قابل دسترسی است. این برنامه در سال ۲۰۰۹ توسط جان کوم (Jan Koum) و برایان اکتون (Brian Acton) تأسیس شد و در ابتدا برای سیستم‌عامل iOS عرضه شد. اما در حال حاضر، واتس اپ در سیستم‌عامل‌های مختلفی از جمله iOS، اندروید، ویندوز فون، ویندوز، مک‌آی‌اس، لینوکس و وب در دسترس است.

واتس+آپ

واتس اپ امکان ارسال پیام‌های متنی، تصاویر، فایل‌ها، ویدئوها، تماس‌های تصویری و صوتی، ارسال موقعیت مکانی و غیره را فراهم می‌کند. همچنین، این برنامه امکان برقراری گروه‌های چت، پیام‌های رمزگذاری شده و مکالمات امن را نیز داراست.

استوری واتس اپ (WhatsApp Status) قابلیتی است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا وضعیت‌های کوتاهی از خودشان را در قالب عکس، ویدئو یا متن با دوستان خود به اشتراک بگذارند. این قابلیت در سال ۲۰۱۷ به واتس اپ اضافه شد و به شکلی شبیه به اینستاگرام قابل استفاده است.

وضعیت‌های واتس اپ به مدت ۲۴ ساعت برای دوستان کاربر قابل مشاهده هستند و پس از گذشت این مدت، به صورت خودکار حذف می‌شوند. همچنین، کاربران می‌توانند تعیین کنند که شخصی به جز دوستان آن‌ها وضعیت آن‌ها را مشاهده نکند.

استفاده از وضعیت واتس اپ برای انتشار محتوا به راحتی و سریعی امکان‌پذیر است و کاربران می‌توانند با استفاده از این قابلیت، محتوای جذاب و خلاقانه‌ای را با دوستان خود به اشتراک بگذارند. همچنین، برای کسب و کارها نیز استفاده از وضعیت واتس اپ می‌تواند یک راه ساده و موثر برای ارتباط با مشتریان و تبلیغات باشد.

تلگرام

تلگرام (Telegram) یک برنامه پیام‌رسانی اینترنتی است که در سال ۲۰۱۳ توسط دو برادر روس به نام های پاول و نیکولای دورووف (Pavel and Nikolai Durov) تأسیس شده است. این برنامه برای سیستم‌عامل‌های مختلفی از جمله iOS، اندروید، ویندوز، مک‌آی‌اس، لینوکس و وب در دسترس است.

تلگرام

تلگرام امکان ارسال پیام‌های متنی، تصاویر، فایل‌ها، ویدیوها، تماس‌های تصویری و صوتی، ارسال موقعیت مکانی و غیره را فراهم می‌کند. همچنین، این برنامه امکان گروه‌های چت با تعداد نامحدودی از اعضا، برچسب‌های تصویری، پیام‌های خود‌تخت، پیام‌های رمزگذاری شده و مکالمات امن را نیز داراست.

از ویژگی‌های دیگر تلگرام می‌توان به امکاناتی همچون کانال‌های تلگرام، ربات‌های تلگرام، پیام‌های خود‌تخت، امکان تبلیغات درون برنامه و غیره اشاره کرد. همچنین، تلگرام به خاطر قابلیت‌های امنیتی بسیار بالا و حفظ حریم شخصی کاربرانش محبوبیت زیادی پیدا کرده است و برای ارتباطات شخصی و تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مقایسه اینستاگرام و واتس اپ

واتس اپ به عنوان یک برنامه پیام‌رسانی مبتنی بر متن و گفتگو، از امکاناتی مانند ارسال پیام متنی، تصویر، ویدئو، فایل، مکالمه صوتی و تصویری، ارسال موقعیت مکانی و غیره پشتیبانی می‌کند. همچنین این برنامه به صورت رمزگذاری شده بوده و این به کاربران این اطمینان را می‌دهد که پیام‌هایشان امن هستند. واتس اپ نیز مانند اینستاگرام در سیستم‌عامل‌های مختلفی از جمله iOS و اندروید در دسترس است.

در مقابل، اینستاگرام به عنوان یک شبکه اجتماعی برای اشتراک‌گذاری عکس و ویدئو و برقراری ارتباط با دوستان و فالوورها طراحی شده است. اینستاگرام به کاربران امکان اشتراک‌گذاری عکس‌ها، ویدئوها، متن‌ها، دیدن پست‌های دیگران، فالو و فالوینگ، دسترسی به فیلترها و ابزارهای ویرایش عکس، استفاده از هشتگ‌ها، و محتوای زنده را می‌دهد. همچنین، اینستاگرام به کاربران امکان انتشار وضعیت‌های کوتاهی در قالب استوری را نیز می‌دهد.

مقایسه واتس اپ و تلگرام

واتس اپ به عنوان یک برنامه پیام‌رسانی، به کاربران این امکان را می‌دهد تا پیام‌های متنی، تصویر، ویدئو، فایل، مکالمه صوتی و تصویری و غیره را با دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذارند. همچنین، واتس اپ به صورت رمزگذاری شده بوده و این به کاربران این اطمینان را می‌دهد که پیام‌هایشان امن هستند. اما در مقابل، تعداد ابزارهای ویرایش پیام در واتس اپ محدودتر است و نمی‌توانید به صورت گروهی به یک پیام پاسخ دهید.

تلگرام به عنوان یک برنامه پیام‌رسانی، امکاناتی مانند ارسال پیام متنی، تصویر، ویدئو، فایل، مکالمه صوتی و تصویری، ایجاد کانال‌های عمومی و خصوصی، ارسال موقعیت مکانی و غیره پشتیبانی می‌کند. اما تلگرام به کاربران امکاناتی مانند ویرایش پیام‌ها، ساخت ربات‌ها و ارسال پیام‌های خودتدوین‌شده را نیز می‌دهد. همچنین، تلگرام به صورت رمزگذاری شده بوده و این به کاربران این اطمینان را می‌دهد که پیام‌هایشان امن هستند.

مقایسه اینستاگرام و تلگرام

اینستاگرام به عنوان یک شبکه اجتماعی برای اشتراک‌گذاری عکس و ویدئو و برقراری ارتباط با دوستان و فالوورها طراحی شده است. اینستاگرام به کاربران امکان اشتراک‌گذاری عکس‌ها، ویدئوها، متن‌ها، دیدن پست‌های دیگران، فالو و فالوینگ، دسترسی به فیلترها و ابزارهای ویرایش عکس، استفاده از هشتگ‌ها، و محتوای زنده را می‌دهد. همچنین، اینستاگرام به کاربران امکان انتشار وضعیت‌های کوتاهی در قالب استوری را نیز می‌دهد. اما اینستاگرام برای پیام‌رسانی یک به یک، گفتگوهای گروهی و ارسال فایل مناسب نیست.

تلگرام به عنوان یک برنامه پیام‌رسانی، امکاناتی مانند ارسال پیام متنی، تصویر، ویدئو، فایل، مکالمه صوتی و تصویری، ایجاد کانال‌های عمومی و خصوصی، ارسال موقعیت مکانی و غیره پشتیبانی می‌کند. همچنین، تلگرام به صورت رمزگذاری شده بوده و این به کاربران این اطمینان را می‌دهد که پیام‌هایشان امن هستند. تلگرام همچنین به کاربران امکاناتی مانند ویرایش پیام‌ها، ساخت ربات‌ها و ارسال پیام‌های خودتدوین‌شده را نیز می‌دهد.

در کل، اگر شما به دنبال یک شبکه اجتماعی برای اشتراک‌گذاری عکس و ویدئو هستید، اینستاگرام برای شما مناسب است. اما اگر به دنبال یک برنامه پیام‌رسانی با امنیت بالا و امکانات بیشتر هستید، تلگرام برای شما مناسب است. با این حال، هر دو برنامه دارای ویژگی‌ها و امکاناتی هستند که به کاربران این امکان را می‌دهد که برای مقاصد مختلف از آن‌ها استفاده کنند.

تفاوت استوری تلگرام با اینستاگرام و واتس اپ

اینستا-تلگرام-واتساپ

چند وقت پیش بود که تلگرام از اضافه شدن قابلیت استوری به این پیامرسان خبر داده بود و ظاهرا حالا این قابلیت در دسترس کاربران تلگرام پریمیوم قرار گرفته است. این قابلیت همانند قابلیت استوری در اینستاگرام یا اسنپ چت بوده و کاربران می توانند محتوای متنی یا تصویری مورد نظر خود را برای ۴۸ ساعت در این بخش به اشتراک بگذارند.

کاربران تلگرام می توانند روی مدت زمان استوری خود کنترل داشته باشند و انتخاب کنند که استوری آن ها بعد از ۶، ۱۲، ۲۴ یا حتی ۴۸ ساعت از بین رود در حالی که سایر شبکه های اجتماعی بعد از ۲۴ ساعت به طور خودکار استوری را پاک می‌کنند.

در حال حاضر فقط مشترکان تلگرام پریمیوم می توانند در این شبکه اجتماعی استوری ارسال کنند اما کاربران عادی امکان مشاهده استوری آن ها را خواهند داشت.

دوروف درباره قابلیت استوری می گوید: در ابتدا با اضافه کردن قابلیت استوری به پیامرسان خود مخالف بودیم، اما این ویژگی یکی از پر درخواست ترین ویژگی ها از سوی کاربران بود و همین موضوع باعث شد این قابلیت به تلگرام اضافه شود.

هنوز مشخص نیست تلگرام قصد باز کردن دسترسی کاربران عادی به ارسال استوری را باز خواهد کرد یا نه، اما تا آن زمان کاربران عادی می توانند استوری کاربران پریمیوم را مشاهده کنند.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها