|
کدخبر: 299644 سینا ستوده

اختصاصی گسترش‌نیوز؛

بهترین گوشی‌های اندرویدی در سال ۲۰۲۳ + مشخصات کامل و قیمت

گوشی های اندرویدی به دلیل قابلیت های فراوان و امکانات بیشتر نسبت به گوشی های دیگر، به یکی از محبوب ترین نوع گوشی ها تبدیل شده اند. با وجود تعداد زیادی از گوشی های اندرویدی در بازار، اما برخی از آن ها به دلیل ویژگی های خاص و کیفیت بالایی که دارند، به عنوان بهترین گوشی های اندرویدی شناخته می شوند.

فناوری بهترین گوشی‌های اندرویدی در سال ۲۰۲۳ + مشخصات کامل و قیمت

از جمله ویژگی‌هایی که گوشی های اندرویدی را به گزینه های جذاب برای کاربران تبدیل کرده است، می‌توان به امکانات جذاب دوربین، پردازنده‌های قدرتمند، صفحه نمایش‌های بزرگ و با کیفیت، امکانات اتصال به اینترنت و دسترسی به نرم افزارهای متنوع و برنامه‌های گوناگون اشاره کرد.

بهترین گوشی‌های اندرویدی، اغلب از شرکت‌های معتبر و محبوبی همچون سامسونگ، گوگل، هواوی، شیائومی و ال جی تولید می‌شوند. این گوشی‌ها با ویژگی‌های برجسته، کارایی بالا، طراحی زیبا و قیمت مناسب، به گزینه‌های محبوبی برای کاربران تبدیل شده‌اند و در بازار به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند.

به طور خلاصه، بهترین گوشی‌های اندرویدی با توجه به ویژگی‌های برجسته و کیفیت بالایی که دارند، به عنوان گزینه‌های مطرح و محبوب برای کاربران شناخته می‌شوند و در بازار تلفن همراه، به یکی از محبوب‌ترین نوع گوشی‌ها تبدیل شده‌اند.

امروزه با پیشرفت روزافزون تکنولوژی و رقابت سنگینی که میان شرکت‌های تولیدکننده تلفن همراه وجود دارد هر ساله شاهد عرضه گوشی‌های قدرتمند و هوشمند جدیدی به بازار هستیم. لیست بهترین گوشی‌های هوشمند اندرویدی همواره در حال تغییر است. با عرضه مجموعه گوشی‌های Galaxy S23 سامسونگ، ورود OnePlus 11 به بازار آمریکا و نهایتاً رونمایی از Pixel 7a با قیمت مناسب (هر چند کمتر از همیشه)، گزینه‌های تازه‌ای برای انتخاب گوشی جدید وجود دارد. علاوه بر این، به محض اینکه Asus Zenfone 10 در ایالات متحده در دسترس باشد، بدون شک در لیست ما به‌ عنوان یکی از رقبای قوی حضور خواهد داشت.

در این گزارش به بررسی بهترین گوشی‌های اندرویدی در سال ۲۰۲۳ پرداختیم که در ادامه می‌خوانید.

 Google Pixel 7 Pro

گوگل پیکسل ۷ پرو در مقایسه با پیکسل ۶ پرو تفاوت چندانی ندارد اما ویژگی‌هایی دارد که می‌توان آن را به عنوان بهترین گزینه در سری پیکسل اعلام کرد. همچنان مثل قبل با ۱۲گیگابایت رم، دارای صفحه نمایش OLED 120 هرتز بزرگ (اکنون روشن‌تر از همیشه) و بار دوربین بزرگ است (که از نظر همه قابل قبول نیست) که باعث پشتیبانی گوشی از لرزش و نوسان در روی میز می‌شود.

مزیت‌ها:

-    نرم‌افزار دوربین عالی

-    بیومتریک ها به خوبی قابل اعتماد هستند

معایب:

-   عمر باتری کمی ضعیف است

قیمت:

۸۰۵ دلار در آمازون

۸۹۹ دلار در فروشگاه گوگل

۸۹۹ دلار در Best Buy

گوگل پیکسل ۷ پرو بسیار شبیه به پیشین خود به نظر می‌رسد، تا حدی که کاربرانی که از پیکسل ۶ استفاده می‌کنند برای خرید عجله نکنند.

تغییرات به‌وجود آمده در گوگل پیکسل ۷ پرو: همه چیز با طراحی شروع می‌شود که به صورت ظریفی در بدنه گوشی تغییر یافته است. پنل پشتی همچنان از شیشه براق تشکیل شده است اما بار دوربین با آلومینیوم صیقل داده شده پوشیده شده که به صورت مستقیم با فریم گوشی ترکیب می‌شود. صفحه منحنی همچنان وجود دارد، اما این بار کمی کمتر منحنی شده است، که نسبت به ۶ پرو خوش دست‌تر است.

نقطه قوت واقعی این گوشی، دوربین آن است. گوگل همچنان از سنسور اصلی ۵۰مگاپیکسلی استفاده می‌کند که تصاویر را با رزولوشن ۱۲.۵مگاپیکسل نمایش می‌دهد و توانسته است تا ۲برابر بزرگنمایی داشته باشد و تصاویر حاصل شده باورنکردنی هستند. لنز اولترا واید نیز به یک پوشش با دید زاویه نگاهی عریضتر ارتقا داده شده است، که می‌تواند به عنوان لنز اولترا واید عمل کند. با این تغییرات، پیکسل ۷ پرو حالت ماکرو اختصاصی دارد. البته، بزرگترین ارتقاء نسبت به پیکسل ۷ ساده لنز تله‌فوتو که ۵برابر شده است و با استفاده از حالت Super Res Mode، تا ۳۰برابر زوم دیجیتالی را پشتیبانی می‌کند که تصاویری فوق‌العاده‌ای را به نمایش می‌گذارد، به ویژه در زوم ۱۰برابر که به نظر می‌رسد نقطه شیرینی Super Res Mode است.

هیچ گوشی کامل نیست، و این شامل گوگل پیکسل ۷ پرو نیز می‌شود. یکی از این معایب این گوشی، باتری آن است که شارژ کمی را در خود نگه می‌دارد، شما می‌توانید نهایت یک روز کامل از گوشی استفاده کنید.

همچنین طراحی برخی از نقاط گوشی در پیکسل ۷ مناسب نیست؛ آلومینیوم صیقل داده شده در نگاه اول خوب به نظر می‌رسد، اما در مقابل خط و خش مقاوم نیست. عملکرد Tensor G2 نیز در مقابل گرما مناسب نیست و زود داغ می‌کند، که امیدواریم در سری پیکسل ۸ این مشکلات برطرف شود.

پیکسل

Samsung Galaxy S23 Ultra

اگر هزینه گوشی برایتان مهم نیست، Samsung Galaxy S23 Ultra برای شما مناسب است. سامسونگ با سخت افزار بی نقص خود کار را برای دیگر رقبا سخت کرده است. شما واقعاً نمی توانید حس زیبایی که کار کردن با این گوشی به شما می‌دهد را با دیگر گوشی‌ها مقایسه کنید. ویژگی هایی این گوشی مانند صفحه نمایش با اندازه ۶.۸ اینچ و رزولوشن ۱۴۴۰p، قلم S برای یادداشت برداری یا طراحی در حال حرکت، عمر باتری تمام روز که تا صبح روز بعد دوام می‌آورد و آرایه زیبای دوربین‌ها در پشت دستگاه، شما را شگفت‌زده می‌کند.

مزایا:

-    بهترین صفحه نمایش در یک تلفن همراه

-    بسیار قدرتمند

-    آرایه دوربین شگفت انگیز

معایب:

-    بسیار گران

-    نرم افزار دوربین چند قابلیت عجیبی دارد

قیمت:

۱۲۰۰ دلار در Samsung

۱۲۰۰ دلار در Amazon

۱۲۰۰ دلار در Best Buy

دوربین گوشی از ۴ لنز تشکیل شده که حسگر اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی آن نقش قابل توجهی را در عکاسی دارد، حتی اگر بیشتر عکس های شما به صورت تصاویر ۱۲مگاپیکسلی باشند. قدرت عکاسی و فیلمبرداری دوربین بسیار خوب است، اما بدون نقص نیست، به خصوص در موقع حرکت.

هزینه ۱۲۰۰ دلاری برای خرید این گوشی بسیار سنگین است، به ویژه اینکه این قیمت اولیه گوشی است. اما سامسونگ با توجه به اینکه سابقه خوبی در به روز رسانی تلفن های همراه خود با پچ های ماهانه منظم و به موقع دارد، این گوشی می‌تواند سال‌ها برای شما کار کند و آپدیت شود. Galaxy S23 Ultra برای ۴ به روزرسانی اصلی سیستم عامل و ۵ سال به روزرسانی امنیتی طراحی شده است. یعنی تا Android 17 و تا سال 2028، پشتیبانی شما تضمین شده است. این سیاست بهتر از سیاست Google است و به این معنی است که پول شما برای مدت طولانی در این دستگاه سرمایه گذاری می شود.

گلکسی-ای۶

(2023) +Moto Razr

موتورولا Razr+ همه آن چیزی است که ما از یک گوشی تاشو می‌خواهیم. صفحه نمایش جلویی جالب و قادر به انجام همه کار از جمله ارسال ایمیل، کنترل موسیقی، بازی و ... است. با خرید این گوشی شما تجربه استفاده از یک تلفن همراه استاندارد را در یک صفحه نمایش بزرگ 6.9 اینچی با قیمت نسبتا مناسب را پیدا می‌کنید.

مزایا:

-    صفحه نمایش جلویی به طور شگفت انگیزی کارآمد است

-    عمر باتری مناسب برای یک دستگاه کوچک

-    تلفن همراه همیشه اینقدر جذاب نبوده است

معایب:

-    به روزرسانی نرم افزار موتورولا ممکن است کمی زمان بر باشد

-    دوربین ها عالی نیستند

-    چرم مصنوعی در گزینه magenta برای همه مناسب نیست

قیمت:

۱۰۰۰ دلار در T-Mobile

۸۵۰ دلار در Amazon

۹۰۰ دلار در Best Buy

سامسونگ به مدت طولانی به دلیل عدم وجود رقیب به عنوان پادشاه «گوشی‌های تاشو» شناخته می‌شد، و در حالی که گوگل نتوانست با Galaxy Z Fold-series تاج پادشاهی رو بر سر بگذارد، موتورولا Razr+ تلفن همراهی است که بسیار جذاب است، و اگر شما می‌توانید با دوربین‌های ناپایدار و متوسط ​​موتورولا کنار بیایید، خیلی چیزها برای دوست داشتن در این گوشی وجود دارد.

گوشی‌های تاشو (foldable)، موتورولا از دوربین‌های ضعیفی برخوردار است که این موضوع باعث شده موتورولا همیشه در رقابت با سامسونگ و گوگل نقطه ضعف داشته باشد.

با این حال، پس از گذشت چند سال، آخرین Razr یک دستاورد شگفت انگیز برای موتورولا است. باید منتظر بمانیم و ببینیم سامسونگ با گلکسی Z Flip 5 آینده چگونه پاسخ می دهد، اما در حال حاضر، این تلفن همراه جیبی رکوردها را جابجا کرده است.

رازر-موتو

(2023) +Moto Edge

موتورولا +Edge جایگزینی مناسب برای هر کسی است که می‌خواهد از دو قطبی سامسونگ و گوگل در بازار اندروید جدا شود و تجربه‌ای جدید داشته باشد. عملکرد عالی، عمر باتری بلند و قیمت مناسب، این گوشی را بسیار جذاب کرده است.

مزایا:

-    ۸۰۰ دلار برای این مشخصات یک قیمت مناسب است

 -   ترکیب عالی عملکرد و کارایی

 -   شارژ سریع

معایب:

-    لبه‌های منحنی و شیشه مات اسکلتی باعث لغزندگی دستگاه می‌شود

-    پوسته موتورولا ممکن است کمی خالی از محتوا باشد

-    دوربین هنوز هم نمی‌تواند با گوگل رقابت کند

قیمت:

۸۰۰ دلار در Amazon

۸۰۰ دلار در Best Buy

باید گفت که ما همانند شما نیز شگفت‌زده هستیم که موتورولا +Edge سال جاری به این لیست اضافه شده است. این تلفن همراه ترکیبی عالی از عملکرد پایدار و صرفه‌جویی در مصرف برق را ارائه می‌دهد، بطور قابل توجهی باوجود ترکیب جدیدی از چیپست Snapdragon 8 Gen 2 و باتری 5،100mAh، Edge+ توانسته است یک قاب سبک و زیبا را حفظ و با منحنی کردن گوشی به هر سمت، یک دستگاه صاف و زیبا را ارائه کند.

موتورولا قبلاً عملکرد خوبی داشت، اما چه چیزی موتورولا Edge+ را متفاوت می‌کند؟ به طور کلی، بسته کاملی در اختیار شما قرار دارد. سیستم دوربین بهترین چیزی است که این شرکت در چند سال گذشته ارائه کرده است، یک گام بزرگ به جلو نسبت به نسل‌های قبلی. این گوشی هنوز هم نمی‌تواند به بهترین‌های گوگل و سامسونگ برسد، اما حداقل هم‌سطح با OnePlus است و با سیاست به‌روزرسانی جدید موتورولا، می‌توانید از استفاده از Edge+ برای سال‌های آینده لذت ببرید.

موتو-ادج

Google Pixel 7a

پیکسل a7 نسبت به گوشی‌های نسل قبل خود پیشرفت‌ها و تغییرات بسیاری داشته است. از حسگر دوربین بزرگتر تا شارژ بی‌سیم، نمایشگر ۹۰ هرتز تا قاب تقویت شده باعث شده که تفاوت کمی بین این گوشی و پیکسل ۷ پرچمدار باشد. متأسفانه، هزینه آن نیز نسبت به سال‌های گذشته بیشتر است و فقط ۱۰۰ دلار کمتر از تلفن هوشمند اصلی گوگل قرار دارد.

مزایا:

-    بهترین عکس‌ها روی یک تلفن هوشمند زیر ۵۰۰ دلار، بدون شک

-    رنگ‌های جدید و پشت پلاستیکی طراحی پیکسل ۷ را بهبود می‌بخشد

-    ویژگی‌های جدید مانند نمایشگر ۹۰ هرتز و شارژ بی‌سیم

معایب:

-    عمر باتری بین ناراضی‌کننده و ضعیف است

-    قیمت بالاتر از نسل‌های قبلی

-    سرعت شارژکردن کند است، به ویژه در حالت بی‌سیم

قیمت:

۴۷۸ دلار در Amazon

۵۰۰ دلار در فروشگاه گوگل

۵۰۰ دلار در Best Buy

پیکسل ۷a از هر نظر از نسل قبلی خود ارتقا یافته است. سریع‌تر، باریک‌تر و رنگارنگ‌تر شده است. گوگل ۷a با برخی از ویژگی‌های پریمیوم، از جمله شارژ بی‌سیم و نمایشگر ۹۰ هرتز، تجهیز شده و در کنار همه این‌ها رنگبندی عالی به آن اضافه می‌شود که آن را بسیار جذاب‌تر از پیکسل ۷ می‌کند. پشت پلاستیکی و قاب فلزی سفت و محکم بکار رفته شده در این گوشی در مقابل ضربه بسیار مقاوم است. با ترکیب دوربین جدید که همیشه برای سری A بکار می‌رود، عکس‌های باکیفیتی را می‌توان گرفت.

البته، این تلفن همراه بی نقص نیست و اشکالات زیادی دارد و شما باید تصمیم بگیرید که آیا هزینه ۵۰۰ دلاری برای خرید این گوشی ارزش دارد یا خیر. نمایشگر این گوشی در مقایسه با پیکسل ۷ از کیفیت پایین‌تری برخوردار است و گوگل حتی آن را با Smooth Display فعال به طور پیش فرض ارسال نمی‌کند. شارژ بی‌سیم در پیکسل ۷a به ۵ وات محدود شده و همچنین، عمر باتری آن در مقایسه با دستگاه‌های رقیب، بسیار پایین‌تر است.

پیکسل-ای۷

اگر در نظر دارید پیکسل ۷a را خریداری کنید، به خاطر داشته باشید که پیکسل ۷ و پیکسل ۶a نیز گزینه‌های خوبی هستند. اگر به دنبال صرفه جویی در هزینه هستید، پیکسل ۶a تجربه خوبی را با قیمت ۳۵۰ دلار فراهم می‌کند. در همین حال، پیکسل ۷ نسخه‌ای بهتر از پیکسل ۷a است و می‌توانید این گوشی را با قیمت ۵۰۰ دلار تهیه کنید.

Asus ROG Phone 7 Ultimate

اگر به دنبال بهترین تجربه بازی کردن در اندروید هستید، این دستگاه بهترین گزینه است. Asus ROG Phone 7 Ultimate همان قدرتی که از یک گوشی گیمینگ انتظار دارید را داراست و شامل تمام نیازهای یک گیمر برای بیشترین استفاده از بازی‌های مورد علاقه‌شان است.

مزایا:

-    نمایشگر بزرگ و سریع

-    باتری بزرگ

 -   تمام مشخصاتی که می‌خواهید

معایب:

 -   نمایشگر ممکن است برای برخی کمی بزرگ باشد

-    گرانقیمت

-    بدون جک هدفون

قیمت:

۱۳۰۰ دلار در Amazon

۱۴۰۰ دلار در Asus

Asus ROG Phone 7 Ultimate به عنوان یکی از بهترین تلفن‌های همراه بازی کردن، جایگاه سابق خود را از دست داده است، به خصوص اکنون که در آمریکا در دسترس است. مانند ROG Phone 6، این دستگاه یک هیولای کامل با چیپست Snapdragon 8 Gen 2 ، نمایشگر بزرگ 6.78 اینچی با رزولوشن 1080p و فرکانس 165Hz و باتری 6,000mAh است که می‌توانید چند روز بدون شارژ کردن از گوشی استفاده کنید. با این حال، شما برای استفاده از چنین دستگاهی باید ۱۳۰۰ دلار هزینه بپردازید

 Asus ROG Phone 7 Ultimate نقص‌های کمی دارد، ازجمله این نقص‌ها بزرگ و سنگین بودن این گوشی است که احتمالاً استفاده از این گوشی برای برخی راحت نخواهد بود. دقت دوربین‌ها در این گوشی پایین است - این تلفن برای عکاسی مناسب نیست، بنابراین علاقه‌مندان به عکاسی که به دنبال دستگاهی قدرتمند برای بازی کردن هستند، باید برای دوربین تخصصی هزینه بیشتری کنند.

ایسوس

جمع‌بندی

آیا شما تلفن همراه خود را بزرگ یا کوچک، پیچیده یا ساده ترجیح می‌دهید؟ در اندروید، یک تلفن همراه برای شما وجود دارد. گوگل با دو تلفن برتر به دل ما بازگشت؛ اگر به دنبال یک تلفن همراه برتر هستید، Google Pixel 7 Pro بهترین گزینه است. این تلفن همراه با طراحی بی‌نظیر نسبت به نسخه قبلی خود، عملکرد بهتر و به‌مراتب، دوربین باکیفیت‌تری را دارد.

حسگر اصلی به همان شکلی که در سال ۲۰۲۱ بود، عالی است، اما حسگر ۵x تلفن‌های همراه Google Pixel 7 Pro عملکرد بسیار عالی را نشان داده است. این گوشی می‌تواند تصاویری فوق‌العاده بگیرد و با استفاده از Super Res Zoom، می‌تواند تا ۳۰ برابر بزرگ شود و با کیفیت بالا باقی بماند. همچنین، Google Pixel 7 Pro در مقایسه با رقبای نزدیک خود، سامسونگ، قیمتی کمتر دارد – در واقع، این یک دستگاه قابل تحسین است و اگر به دنبال یک گوشی کامل و بی‌نقص با قیمت مناسب هستید Google Pixel 7 Pro گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها