|
کدخبر: 294657

رونمایی از هدست اپل / صعود توکن‌های متاورسی در راه است

پیش‌بینی می‌شود که رونمایی از هدست مورد انتظار شرکت اپل، بر قیمت توکن‌های متاورسی تاثیر بگذارد.

فناوری رونمایی از هدست اپل / صعود توکن‌های متاورسی در راه است

بر اساس اخبار غیررسمی، شرکت اپل در ماه ژوئن سال جاری از هدست واقعیت ترکیبی (Mixed Reality) خود رونمایی خواهد کرد. برخی بر این باورند که این رونمایی می‌تواند تاثیر مثبتی بر توکن‌های متاورسی بازار ارز دیجیتال بگذارد.

بر اساس اخبار غیررسمی، از هدست واقعیت مجازی و واقعیت افزوده‌ این شرکت در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل (WWDC) در ماه ژوئن رونمایی خواهد شد. همچنین ممکن است تولید انبوه محصول جدید اپل تا پایان سال میلادی انجام شود. بسیاری باور دارند که این هدست می‌تواند تحولی در دنیای Metaverse ایجاد کند. پیش‌بینی می‌شود این محصول با قیمت حدودی سه هزار دلار عرضه شود.

در ژانویه سال جاری، توکن‌های بومی پروژه‌های متاورسی بر پایه بلاکچین مانند سندباکس (Sandbox) و مانا (MANA) افزایش قیمت بالایی را به دلیل شایعات رونمایی از این هدست واقعیت ترکیبی تجربه کردند. در پانزدهم ماه می، توسعه‌دهنده مستقل، Udi Wertheimer درباره احتمال صعود قیمت این توکن‌ها در توییتر خبر داد.

توکن‌های مانا و سند اولین‌ بار در سال ۲۰۲۱ و همزمان با صعود قیمت ارزهای دیجیتال بین کاربران محبوب شدند و وعده ساخت دنیا‌های مجازی جذابی را دادند. توکن‌های مانا و سند هرکدام به ترتیب ۹۲ درصد و ۹۴ درصد از بالاترین قیمت خود در ۲۵ نوامبر ۲۰۲۱ کاهش داشته‌اند.

تاثیر رونمایی از هدست اپل بر قیمت توکن‌های Metaverse

البته برخی تحلیلگران درباره اینکه رونمایی از این هدست می‌تواند نقطه تحول مهمی در آینده توکن‌های Metaverse باشد، شک دارند. چرا‌ که برای مثال، دیسنترالند هنوز درحال توسعه قابلیت‌های واقعیت مجازی است. سندباکس نیز اعلام کرده است که برنامه‌ای فوری برای ساخت هدست واقعیت مجازی ندارد.

تحلیل‌گر شرکت eToro، جاش گیلبرت باور دارد که رشد توکن‌های متاورسی به میزان همه‌گیری حضور و استفاده کاربران از فضای متاورس وابسته خواهد بود و نه لزوما رونمایی از محصولات مرتبط با آن. وی باور دارد که دنیای متاورس هنوز در ابتدای مسیر خود قراردارد.

‌‌متاسفانه، برخی شرکت‌ها مانند متا (فیسبوک سابق) با‌ وجود سرمایه‌گذاری و هزینه تحقیقاتی ۱۳.۷ میلیارد دلاری در سال ۲۰۲۲ میلادی، تاکنون نتوانسته است با دنیای متاورسی خود، باعث همه‌گیری استفاده کاربران از آن شود.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر