|
کدخبر: 283781

OCR فارسی در سیستم اتوماسیون کسب و کار فراگستر، تبدیل تصویر به متن در کمترین زمان

فناوری OCR فارسی در سیستم اتوماسیون کسب و کار فراگستر، تبدیل تصویر به متن در کمترین زمان

در بسیاری از سازمان‌ها تعداد زیادی سند به صورت اسکن شده وارد سیستم اتوماسیون اداری می‌شود که امکان جستجو در متن و محتوای درون آنها وجود ندارد. برای اینکه بتوان در محتوای این اسناد جستجو کرد، باید آنها را به متون قابل جستجو تبدیل کنیم. موضوع جستجو در محتوای اسناد تصویری در سازمان‌هایی که هزاران یا حتی میلیون‌ها برگه سند اسکن شده در نرم افزار اتوماسیون اداری دارند و به دنبال صرفه جویی در  زمان و هزینه‌هایشان هستند، خیلی بیشتر اهمیت پیدا می‌کند. قابلیت OCR به شما این امکان را می‌دهد تا متون تصاویر اسناد با انواع فونت‌های فارسی رایج را با دقت بالا، شناسایی، استخراج و برای نرم افزار قابل ویرایش و جستجو کنید.

نرم افزار اتوماسیون اداری فراگستر تنها نرم افزاری است که در حال حاضر از OCR فارسی با دقت بسیار بالا پشتیبانی می‌کند و امکان جستجوی سریعتر بین اسناد حتی تصاویر و عکسها را در اتوماسیون اداری در اختیار شما قرار می‌دهد.

فناوری تبدیل تصویر به متن یا OCR چیست؟

ابزارهای تبدیل تصویر به متن یا OCR (Optical Character Recognition) که نویسه‌خوان نوری نیز نامیده می‌شود، جزو تکنولوژی‌های هوش مصنوعی محسوب می‌شود. این فناوری به شما امکان می‌دهد تا نوشته‌های موجود در تصاویر و اسناد را به طور خودکار به متون قابل جستجو و ویرایش توسط رایانه‌ها تبدیل کنید. برای استفاده از این ابزارها کافیست تا ابتدا تصویری را که دارای متن و نوشته است توسط دستگاه اسکنر و یا دوربین دیجیتال، اسکن کرده و در اختیار نرم افزار قرار دهید.

در مرحله بعد، نرم افزار جز به جز (بیت به بیت) تصاویر مورد نظر را بررسی و تحلیل می‌کند و سپس با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی و پردازش تصویر، نوشته‌ها و کاراکترهای موجود در آنها را تشخیص داده، استخراج کرده و یک در فایل خروجی قابل جستجو (مانند فایل txt)، ذخیره می‌کند. این تکنولوژی می‌تواند هم برای سازمان‌ها و کسب و کارها و هم برای افراد معمولی مفید باشد.

برای مثال، افرادی که می‌خواهند یک متن چاپ شده را به صورت قابل ویرایش در کامپیوتر داشته باشند، به جای تایپ دستی آنها می‌توانند از OCR استفاده کنند. کسب و کارها نیز می‌توانند برای ورود خودکار و انبوه اطلاعات نوشتاری چاپی به سیستم یا تبدیل تصاویر مکاتبات اداری و سایر اسنادی که در گذشته اسکن شده‌اند به متون قابل جستجو، از راهکارهای مبتنی بر فناوری OCR استفاده کنند.

نرم افزار اتوماسیون کسب و کار فراگستر به OCR فارسی مجهز است

زیرسیستم OCR فارسی اتوماسیون اداری فراگستر، یکی از قابلیت‌های خاص این سامانه است که به کاربران امکان می‌دهد تا تصاویر اسکن شده، تصاویر دریافت شده از ایمیل، فاکس، ECE و پیشخوان خدمات، فایل‌های PDF و حتی تصاویری را که از قبل در سیستم وجود دارند، با دقت بالا و به طور خودکار تبدیل به متن کرده مورد استفاده قرار دهند. این زیرسیستم تصاویر نامه‌های دریافتی در سیستم را نیز در یک صف قرار داده و به طور خودکار آنها را به متن تبدیل می‌کند.

تمامی اسنادی که توسط این نرم افزار به متن تبدیل می‌شوند، به طور خودکار در پایگاه‌داده سامانه ذخیره می‌شود. به این ترتیب شما می‌توانید به راحتی در انواع فایل‌ها و اسناد سیستمی به جستجو بپردازید. به عنوان نمونه اگر تصویری دارای متن در سامانه ذخیره شده باشد، با این تکنولوژی شما می‎‌توانید به راحتی با جستجوی عبارت مربوط به آن متن، تصویر مورد نظر را پیدا کنید. مثلاً می‌توانید اسکن یک گواهینامه فنی را تنها با جستجوی مشخصات گواهینامه مذکور پیدا کنید. این تنها در حالتی ممکن است که از OCR استفاده کرده باشید.

این فناوری در سیستم مدیریت اسناد فراگستر نیز جایگاه بسیار پراهمیتی دارد. به‌طوری که می‌تواند اسکن تصاویر میلیون‌ها سند بایگانی شده را به متن تبدیل کند تا شما به راحتی بتوانید در محتوای آنها جستجو کنید. بنابراین بزرگترین حسن OCR فارسی فراگستر این است که به شما امکان می‌دهد با دقت بالا در داخل تصاویر نیز جستجو کنید. این قابلیت به ویژه برای سازمان‌هایی که آرشیوهای کاغذی یا اسکن‌شده بزرگی دارند، بسیار مفید خواهد بود و آنها را از جستجوی طولانی و پرهزینه دستی در میان اسناد بی‌نیاز می‌کند.

مهم‌ترین قابلیت‌های OCR اتوماسیون کسب و کار فراگستر

  • دقت بازشناسی بسیار بالا برای تبدیل تصاویر اسناد به متن
  • استخراج متن از اسناد تصویری با فرمت‌های مختلف از جملهTIFF ،JPG ،PNG ،BMP  و PDF
  • استخراج متن هم از اسناد فارسی و هم از اسناد انگلیسی
  • پشتیبانی از اغلب فونت‌های مرسوم فارسی از جمله نازنین، زر، میترا، تاهما، لوتوس، ترافیک، هما، یاقوت، تیتر و تایمز
  • قابلیت انجام عملیات همزمان OCR بر روی چندین سند
  • تشخیص خودکار متن از تصاویر گرافیکی و جدول

بکارگیری فناوری تبدیل تصویر به متن در کنار نرم افزارهای اتوماسیون اداری، به سازمان‌ها فرصت می‌دهد تا تصاویر و اسکن اسناد مورد استفاده خود را به متون قابل جستجو تبدیل کنند و تشخیص محتوای آنها و ورود آنها به سیستم‌ها را خودکارسازی می‌کند.

اتوماسیون کسب و کار فراگستر، از معدود نرم‌افزارهای اتوماسیون ایرانی دارای OCR فارسی است که برای تبدیل عکس به متن با استفاده از آن، نیاز به نصب نرم‌افزار یا سخت‌افزار دیگری ندارید. این نرم‌افزار می‌تواند تمامی تصاویر اسکن شده توسط دوربین‌های دیجیتال یا اسکنرها و همچنین تصاویر دریافت شده از درگاه‌هایی مانند فکس، ایمیل،ECE  و پیشخوان خدمت را که حاوی متن هستند، مورد پردازش قرار دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و  دریافت دموی OCR اتوماسیون اداری فراگستر میتوانید با شماره 42623-021 تماس حاصل و یا به نشانی www.faragostar.net مراجعه نمایید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها