|
کدخبر: 281592 سهیل مافی

اختصاصی گسترش نیوز؛

قیمت احتمالی گلکسی s۲۳ به پول ایران + مشخصات و تصاویر

یکی از منابع دنیای فناوری مشخصات گلکسی S۲۳ را منتشر کرده که از شباهت آن به گلکسی S۲۲ خبر می‌دهد. در حقیقت به نظر می‌رسد تنها پیشرفت این گوشی هوشمند، تراشه جدید و کمی افزایش حجم باتری باشد.

فناوری قیمت احتمالی گلکسی s۲۳ به پول ایران + مشخصات و تصاویر

هرچه به زمان معرفی نسل جدید پرچم‌دارهای سامسونگ نزدیک‌تر می‌شویم، شاهد انتشار گزارش‌ها و شایعات بیشتری درباره آن‌ها هستیم. اخیراً نتایج بنچمارک گیک‌بنچ گلکسی S۲۳ منتشرشده بود و حالا شاهد افشای مشخصات این گوشی هوشمند هستیم.

مشخصات احتمالی گلکسی S۲۳

یکی از منابع دنیای فناوری به نام «یوگش برار»، مشخصات گلکسی S۲۳ را توسط توییتی افشا کرده است. به گفته این منبع، پرچمدار آینده سامسونگ به ۸ گیگابایت رم مجهز می‌شود و در دو نسخه با ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی از راه می‌رسد. این گوشی هوشمند همچنین مانند اکثر پرچم‌دارهای ۲۰۲۳، از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ بهره می‌برد.

انرژی این دستگاه ظاهرا توسط یک باتری ۳۹۰۰ میلی آمپر ساعتی تامین می‌شود که کمی از باتری ۳۷۰۰ میلی آمپر ساعتی نسل کنونی‌اش، حجیم‌تر است. همچنین برخلاف پرچم‌دارهای چینی، این گوشی هوشمند همچنان از شارژ سریع ۲۵ واتی و شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی پشتیبانی خواهد کرد.

روی پنل پشتی این دستگاه دوربین اصلی سه‌گانه قرار می‌گیرد که سنسور اصلی‌اش ۵۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال خواهد بود و با دوربین‌ ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید و ۱۰ مگاپیکسلی تله‌فوتو همراهی می‌شود. این دوربین‌ها حداقل روی کاغذ تفاوتی با نسل کنونی ندارند، با این حال شاید به فناوری بهتری مجهز شوند.

در نهایت به نمایشگر ۶.۱ اینچی Dynamic AMOLED ۲X با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس می‌رسیم که تفاوتی با گلکسی S۲۲ ندارد و حتی سامسونگ برای آن به سراغ فناوری LTPO هم نمی‌رود. البته به گفته منبع دیگری، حاشیه‌های اطراف نمایشگر پرچمدار آینده سامسونگ کمی افزایش می‌یابد.

طبق رندرها، طراحی گلکسی S۲۳ تفاوتی با نسل گذشته‌اش ندارد و ظاهرا تنها دوربین اصلی بجای اینکه درون یک ماژول قرار بگیرد، سنسورهایش به صورت جداگانه روی پنل پشتی خودنمایی می‌کنند، درست مانند گلکسی S۲۳ اولترا.

انتظار می‌رود اوایل سال آینده میلادی سامسونگ از گوشی‌های سری گلکسی S۲۳ رونمایی کند.

سامسونگ-اس23

گلکسی-سامسونگ

اولین تصاویر گلکسی S۲۳ اولترا لو رفت

پس از منتشر شدن اولین تصاویر از رندرهای گلکسی S۲۳ پلاس و گلکسی S۲۳ امروز اولین تصاویر گلکسی S۲۳ اولترا هم به بیرون درز کرد.

گلکسی اس ۲۳ اولترا که قوی‌ترین پرچم‌دار سامسونگ به شمار می‌رود از نظر طراحی ظاهری بسیار به گلکسی S۲۲ اولترا شباهت دارد و حتی تفاوت خاصی در طراحی این گوشی‌ها مشاهده نمی‌کنیم.

با توجه به اطلاعاتی که از اولین تصاویر گلکسی S۲۳ Ultra به دست آمده، سه دوربین پشت به صورت دایره‌ای روی این گوشی دیده می‌شود.

قاب جلوی گوشی بسیار مسطح طراحی شده و لبه‌های آن کمی خمیده به نظر می‌رسد. خود گوشی هم به نظر کمی بزرگ‌ خواهد بود. گوشی گلکسی اس ۲۳ اولترا در ابعاد ۱۶۳٫۴ در ۷۸٫۱ در ۸٫۸ میلی‌متر ساخته می‌شود که کمی بزرگ‌تر از گوشی گلکسی اس ۲۲ اولتر است.

براساس اطلاعات منتشر شده گلکسی S۲۳ Ultra قیمتی بالاتر از ۱۲۰۰ دلار خواهد داشت. اگر بخواهیم کف قیمت این موبایل را به پول ایران حساب کنیم چیزی در حدود ۴۷ میلیون تومان خواهد بود.

با وجود اینکه هنوز چند ماه تا معرفی سری گلکسی S۲۳ فاصله داریم، ولی در مورد این گوشی‌ها اطلاعات زیادی فاش شده و با خیال راحت می‌توانیم به مشخصات آن‌ها بپردازیم. اول از همه باید بگوییم که بعد از سال‌ها اعتراض کاربران بابت استفاده از تراشه‌های اگزینوس، تمام مدل‌های S۲۳ در تمام مناطق جهان با چیپست اسنپدراگون راهی بازار می‌شوند. همچنین قرار است برای گلکسی S۲۳ اولترا از دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی استفاده شود.

این گوشی هم مانند نسل قبلی از جایگاه مختص قلم S Pen بهره می‌برد. در ادامه این گوشی را از زوایای مختلف با نسل قبلی مقایسه می‌کنیم تا ببینیم آیا ارتقای قابل توجهی برای نسل قبلی به حساب می‌آید.

گوشی-سامسونگ24

طراحی و نمایشگر

گلکسی S۲۳ اولترا از نظر ظاهری تفاوت خاصی با نسل قبلی ندارد و بنابراین احتمالا بسیاری از کاربران نمی‌توانند تفاوت بین این دو گوشی را تشخیص دهند. البته در این میان برخی تغییر جزئی عملی شده است. به عنوان مثال در مدل جدید، لبه‌ها اندکی تخت‌تر شده و در این زمینه شباهت زیادی به آیفون‌ها پیدا کرده است.

هر دو گوشی از گواهی IP۶۸ بهره می‌برند و بنابراین هر دو ضدآب هستند. طبیعتا همچنان خبری از جک هدفون نیست و برای شارژ کردن گوشی باید از پورت USB-C استفاده کنید. این دو گوشی از نمایشگر ۶.۸ اینچی بهره می‌برند که مبتنی بر پنل AMOLED هستند و رزولوشن ۱۴۴۰p و رفرش ریت بین ۱ تا ۱۲۰ هرتز را ارائه می‌دهند.

در این میان احتمالا سامسونگ حداکثر روشنایی نمایشگر گلکسی S۲۳ اولترا را افزایش می‌دهد. برای یادآوری باید بگوییم که نمایشگر S۲۲ اولترا از حداکثر روشنایی ۱۷۵۰ نیت بهره می‌برد. در زمینه‌ی حسگر اثر انگشت نباید انتظار تغییری را داشته باشیم و بار دیگر از فناوری اولتراسونیک برای این مشخصه استفاده می‌شود.

عملکرد و نرم‌افزار

همانطور که گفتیم، تمام مدل‌های گلکسی S۲۳ اولترا مانند دیگر اعضای این خانواده در بازارهای مختلف با چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۲ راهی بازار خواهند شد. بنابراین حالا تمام کاربران در مناطق مختلف جهان می‌توانند از چیپست اسنپدراگون بهره ببرند که همواره نسبت به رقیب اگزینوس خود حرف بیشتری برای گفتن دارد.

اگرچه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ و نسل قبلی مبتنی بر فناوری ساخت ۴ نانومتری هستند، ولی طبیعتا برای نسل جدید باید انتظار بهبود مصرف انرژی و سرعت بالاتر را داشته باشیم. طبق بررسی‌های اولیه، ظاهرا این چیپست در زمینه‌ی تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای می‌تواند حدود ۳۰ درصد سرعت بیشتری به ارمغان بیاورد.

در رابطه با حافظه رم و حافظه داخلی هم مانند نسل قبلی، کاربران می‌توانند بین سه مدل ۸/۱۲۸، ۱۲/۲۵۶ و ۱۲/۵۱۲ گیگابایتی دست به انتخاب بزنند. بسیاری از گوشی‌های پرچم‌دار و میان‌رده‌ی سامسونگ ۴ سال آپدیت اصلی اندروید و ۵ سال آپدیت امنیتی دریافت می‌کنند. بنابراین گلکسی S۲۳ اولترا هم از این مزیت مهم بهره می‌برد. این در حالی است که بسیاری از پرچم‌داران اندرویدی در بهترین حالت ۳ سال آپدیت اندروید را دریافت می‌کنند.

گوشی-سامسونگ23

دوربین

دوربین یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود و به همین خاطر شرکت‌ها توجه زیادی به این مشخصه نشان می‌دهند. پرچم‌داران سامسونگ معمولا در این زمینه حرف زیادی برای گفتن دارند و مدل اولترا هم همواره موفق شده در این حوزه توجهات زیادی را جلب کند.

گلکسی S۲۳ اولترا قرار است با دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی راهی بازار شود که این یعنی قادر به ثبت جزئیات بسیار بیشتری خواهد بود و بر اساس گزارش‌ها و تصاویر فاش شده، در زمینه‌ی عکسبرداری در محیط‌های کم‌نور و فیلمبرداری هم عملکرد بسیار بهتری ارائه می‌دهد. اما سه دوربین دیگر از نظر سخت‌افزاری تفاوتی با نسل قبلی ندارند و فقط می‌توانیم انتظار بهبود نرم‌افزاری برای آن‌ها داشته باشیم. این یعنی بار دیگر با اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی، تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با زوم ۳ برابری و دوربین پریسکوپی ۱۰ مگاپیکسلی با زوم ۱۰ برابری روبرو خواهیم شد.

یکی از افشاگران مشهور اعلام کرده که دوربین گلکسی S۲۳ اولترا از سنسور دارای اندازه‌ی ۱/۱.۳ اینچی بهره می‌برد که اندکی بزرگ‌تری از سنسور ۱/۱.۳۳ اینچی نسل قبلی محسوب می‌شود. همچنین دیافراگم لنز قرار گرفته روی این دوربین F/۱.۷ است که نسبت به F/۱.۸ نسل قبلی شاهد دیافراگم بزرگتری هستیم.

کیفیت صدا

با توجه به اینکه این گوشی از نظر ظاهری تفاوت خاصی با نسل قبلی ندارد، پس از نظر اسپیکرها هم قرار نیست با تغییری روبرو شویم. در نتیجه یک اسپیکر اصلی در بخش اصلی انجام وظیفه خواهد کرد و اسپیکر مکالمه هم به کمک آن می‌آید تا صدای استریو برای کاربران ارائه شود. بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، کیفیت صدا در گلگسی S۲۲ اولترا چندان ایدئال نیست. بنابراین امیدواریم سامسونگ برای S۲۳ اولترا این مشکلات را برطرف کند.

عمر باتری و سرعت شارژ

طبق اطلاعات فاش شده، هر دو گوشی از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برند. این روزها بسیاری از پرچم‌داران اندرویدی از همین ظرفیت برای باتری‌های خود استفاده می‌کنند. با این حال با توجه به اینکه گلکسی S۲۳ اولترا از چیپست کم‌مصرف‌تری استفاده می‌کند، احتمالا عمر باتری آن بیشتر از نسل قبلی خواهد بود ولی در این زمینه نباید انتظار تفاوت چندان زیادی را داشته باشیم.

گفته می‌شود این گوشی هم از شارژ ۴۵ واتی پشتیبانی می‌کند که البته باید شارژر موردنظر را جداگانه خریداری کنید. همچنین نباید پشتیبانی از شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی را از قلم بیندازیم.

در نهایت اگرچه این گوشی از نظر ظاهری با تغییر خاصی روبرو نمی‌شود، ولی استفاده از چیپست بسیار بهتر و دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی، آن را به گزینه‌ی جذابی تبدیل کرده است. اما در رابطه با اینکه آیا خرید این گوشی برای کاربران S۲۲ اولترا کار عاقلانه‌ای هست یا نه، باید منتظر عرضه‌ی آن بمانیم تا ببینیم آیا سامسونگ موفق شده در زمینه‌ی دوربین و عملکرد ارتقای چشم‌گیری ارائه کند یا نه.

بنابراین اگر اگر فکر می‌کنید ویژگی‌های جدید گلکسی S23 اولترا چندان جذاب نیستند، در حال حاضر با پرداخت حدود ۴۰ میلیون تومان می‌توانید مدل ۱۲/۲۵۶ گیگابایتی گلکسی S22 اولترا را خریداری کنید.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها