|
کدخبر: 276078 سهیل مافی

گفت‌و‌گوی گسترش نیوز با معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات؛

دریافت زیرپوستی یک هزینه اضافه از مشترکان خط ثابت

زارعیان، معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات گفت: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، هر مشترک در تهران ماهانه ۲۰ هزار تومان، در مراکز استان‌ها ۱۵ هزار تومان و در سایر شهرها نیز ۱۰ هزارتومان بابت هزینه مکالمات صوتی به مخابرات پرداخت می‌کند.

فناوری دریافت زیرپوستی یک هزینه اضافه از مشترکان خط ثابت

در روزهای گذشته برخی مشترکان خطوط ثابت، نسبت به کسر مبلغی با عنوان خدمات مکالمات صوتی گلایه‌مند بودند. این افراد مدعی شدند که خط ثابت در ابتدا قطع شده و بعد از مراجعه به مخابرات، برگه پرینتی به آن ها داده شده است که در بخش شرح هزینه‌ها، قسمتی با عنوان خدمات مکالمه صوتی دیده می شود. در تمامی موارد، مبلغ ثابت ۲۰ هزار تومان برای مشترکان لحاظ شده است. در تصویر زیر نمونه‌ای از قبض یک مشترک را مشاهده می‌کنید.

قبض

در این راستا و برای پاسخ به سوالات مردم، گسترش نیوز گفتگویی با داود زارعیان معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات انجام داده که در ادامه می خوانید.

زارعیان-مخابرات

ماجرای خدمات مکالمه صوتی در قبوض مشترکان

داود زارعیان درباره موضوع افزایش تعرفه تلفن ثابت گفت: بر اساس مجوز سازمان ستاد تنظیم بازار، از اول شهریور ماه این افزایش تعرفه اجرایی شده است.

او در خصوص دریافت هزینه خدمات مکالمه صوتی بیان کرد: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، هر مشترک در تهران ماهانه ۲۰ هزار تومان، در مراکز استان‌ها ۱۵ هزار تومان و در سایر شهرها نیز  ۱۰ هزارتومان بابت هزینه مکالمات صوتی به مخابرات پرداخت می‌کند.

معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات تاکید کرد: در قبال پرداخت این هزینه، مشترکان تهرانی ۴۴۴۴ دقیقه مکالمه شهری، در مراکز استان‌ها ۳۳۳۳ و در سایر شهرها ۲۶۰۰ دقیقه مکالمه شهری رایگان لحاظ شده است. ما بر مبنای شهری این مقادیر را محاسبه می‌کنیم اما مشترکان می‌توانند به همین نسبت مکالمه بین‌شهری و موبایل نیز داشته باشند.

زارعیان خاطرنشان کرد: بنابراین اگر در ستون قبض مشترکان، ۲۰ هزار تومان مکالمه صوتی لحاظ شده است، در حقیقت مبلغ ۲۰ هزار تومان از هزینه‌های مکالمه شهری و استانی کسر شده است. به‌ عنوان‌ مثال مشترکی که هزینه قبض او ۲۲ هزار تومان شده، همان ۲۲ هزار تومان پرداخت کرده است اما اگر هزینه مکالماتش ۱۵ هزار تومان شده، او همان ۲۰ هزار تومان را پرداخت خواهد کرد.

او در رابطه با اختلال به وجود آمده براثر آتش‌سوزی کابل مخابرات اظهار کرد: آن حادثه در حوضچه مخابراتی نزدیک پست برق رخ داد. متأسفانه مواردی از سرقت در بخش مخابرات و برق دیده‌ شده است. این سرقت‌ها به خاطر مس و آلومینیوم، معمولاً زیاد انجام می‌شود. نزدیک به حوضچه، بخشی از تجهیزات برق مورد سرقت قرار گرفته بود.

معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات در ادامه یادآور شد: این اتفاق باعث اتصال شده و در ادامه منجر به آتش‌سوزی شد. ۲ تن نیز در این رابطه دستگیر شدند. در هر صورت برای پیش‌گیری از بروز چنین اتفاقاتی، تمهیدات و برنامه‌هایی در دستور کار قرار دادیم تا امنیت این تجهیزات بالا رفته و مشکل جدید پیش نیاید.

نفوذ دولت جمهوری اسلامی در ITU حفظ خواهد شد

زارعیان ضمن اشاره به از دست دادن کرسی بین‌المللی در شورای حکام اتحادیه جهانی مخابرات گفت: خیلی از اشخاص به‌درستی متوجه این خبر نشدند. اصلی‌ترین کار شورای اجرایی (ITU)، آماده‌سازی دستور جلسه برای کنفرانس سران مختار است. کنفرانس سران مختار، عالی‌ترین مرجع تصمیم‌گیری در ITU به شمار می‌رود. این کنفرانس هر چهار سال یک‌ بار تشکیل جلسه می‌دهد.

او در ادامه اضافه کرد: شورای اجرایی دستور جلسه را آماده می‌کند که مهم‌ترین مسئولیت آن نیز همین است. در این مدت افرادی درباره از دست رفتن این کرسی ابراز نگرانی کردند. این تصور در برخی‌ها ایجاد شده بود که با این اتفاق، حق رای ایران سلب می‌شود. در حالی‌ که این موضوع صحت ندارد.

معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات در پایان بیان کرد: تعداد کشورهای انتخاب‌ شده در این شورا، ۶۰ کشور است. معمولاً هر چهار سال یک‌بار جابه‌جایی‌هایی صورت می‌گیرد. حقیقت امر این است که کرسی مذکور، در حدی که به آن پرداخته شد، حائز اهمیت نیست؛ ITU جزو مدود نهادهای بین‌المللی است که تصمیمات آن باید با اجماع کل اعضا تصویب شود. در صورت مخالفت حتی یک کشور، موضوعی به تصویب نهایی نمی‌رسد. از این‌ رو ایران عضو اصلی ITU است. دولت جمهوری اسلامی ایران و شرکت مخابرات ایران، هر دو عضو این شورا به‌ حساب می‌آیند. مسلماً نفوذ و تأثیر دولت جمهوری اسلامی در ITU، حفظ خواهد شد.

  • ا ارسالی در

    دزدی تو روز روشن و بدون اطلاع و نظرخواهی .
    آقا من دارم آبونمان میدم و بعد ا ز اون هرچقدر صحبت کردم ،هزینه اش رو .مید م نمیشه که سرخود یه حداقلی برای مکالمه ت عیین و اخذ کنید.نه قبض میدید و نه اطلاع و سوسکی از جیب ملت میدزدید.
    یعنی ح کومت اسلامی و دولت اسلامی و مدیران انقلا بی و پاک دست واقعیت داره؟اگر داره نشون ب دید و اگر نداره هی دین و قرآن و پیغمبر و اسلام رو هزینه نکنید بابت ...

ارسال نظر