|
کدخبر: 267180

مشخصات و قیمت ۲ گوشی جدید شیائومی

شیائومی ۱۲S و ۱۲S پرو به زودی رونمایی می‌شوند. در اینجا به بررسی مشخصات فنی، امکانات و قیمت دو گوشی پرچمدار جدید شیائومی می‌پردازیم.

فناوری مشخصات و قیمت ۲ گوشی جدید شیائومی

انتظار می‌رود شیائومی هفته آینده خانواده گوشی های Xiaomi ۱۲S خود را معرفی کند. این خانواده متشکل از سه نسخه استاندارد، پرو و اولتراست.

نسخه‌های استاندارد و پرو از شیائومی ۱۲S در حقیقت مدل‌های آپگرید شده شیائومی ۱۲ و شیائومی ۱۲ پرو خواهند بود که در آذر ماه سال گذشته معرفی شدند. از طرف دیگر، نسخه اولترا نیز مدل جدیدی از Mi ۱۱ Ultra خواهد بود که سال گذشته معرفی شد.

در این متن به معرفی دو عضو ارزان‌تر خانواده Xiaomi ۱۲S خواهیم پرداخت و در فاصله اندک باقی مانده تا رونمایی این دو محصول، مشخصات و قیمت احتمالی آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

زمان عرضه شیائومی ۱۲S و ۱۲S پرو

زمان عرضه دو گوشی Xiaomi ۱۲S و ۱۲S اولترا روز چهارم جولای اعلام شده است. همچنین به همراه این دو محصول، قدرتمندترین و پرامکانات‌ترین پرچمدار این کمپانی در سال ۲۰۲۲، یعنی شیائومی ۱۲S اولترا نیز رونمایی و معرفی خواهد شد. علاوه بر این، شیائومی بوک پرو ۲۰۲۲ و شیائومی بند ۷ پرو نیز دیگر محصولاتی خواهند بود که احتمالا در همین رویداد معرفی خواهند شد.

طراحی دو گوشی Xiaomi ۱۲S و ۱۲S Pro

طراحی دو محصول جدید شیائومی تقریبا نهایی شده است. هر دو محصول یاد شده، از حیث طراحی دقیقا مشابه با شیائومی ۱۲ و شیائومی ۱۲ پرو خواهند بود. با این وجود شاید تنها تفاوت میان طراحی این دو نسل، حضور برند لایکا در نسخه‌های ۱۲S باشد.

این دو گوشی از صفحه نمایشی خمیده بهره خواهند برد که از یک حفره دایره‌ای در قسمت جلو بهره می‌برد. همچنین کلیدهای کنترل صدا و Power بر روی قاب سمت راستی قرار داشته و سمت چپ گوشی خالی خواهد بود.

در قسمت بالای این دو گوشی فرستنده مادون قرمز، حفره دوم میکروفون، اسپیکرها و لوگوی برند هارمن کاردون حضور خواهند داشت. همچنین در قسمت پایین نیز شاهد حضور درگاه سیم کارت، حفره اصلی میکروفون، پورت یو اس بی نوع سی و دیگر اسپیکرهای گوشی خواهیم بود.

همانند بسیاری محصولات پریمیوم این روزهای بازار، دو گوشی ۱۲S و ۱۲S پرو هم در قسمت جلو و عقب از جنس شیشه هستند و قاب فلزی دارند. علاوه بر این، ناحیه دوربین پشتی این گوشی‌ها نیز مستطیلی بوده و متشکل از یک دوربین بسیار بزرگ و دو دوربین کوچکتر است. در این ماژول دوربین همچنین فلاش ال ای دی و برند لایکا قابل مشاهده خواهند بود.

بعلاوه، لوگوی برند شیائومی نیز در قسمت چپ و پایین قاب پشتی قرار خواهد داشت. انتظار می‌رود این گوشی‌های شیائومی حتما در رنگ سفید به بازار عرضه شوند. با این وجود می‌توان حدس زد که شیائومی چندین رنگ دیگر از این گوشی را هم در نظر داشته باشد.

مشخصات فنی شیائومی ۱۲S و شیائومی ۱۲S پرو

این دو گوشی احتمالا از حیث مشخصات نیز مشابه با شیائومی ۱۲ و ۱۲ پرو خواهند بود؛ اما شیائومی با ایجاد برخی در این دو محصول، آن‌ها را به پرچمدارانی قدرتمند برای نیمه دوم سال ۲۰۲۲ تبدیل خواهد کرد.

شیائومی در خانواده ۱۲S تراشه‌های پرچمدار اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ را جایگزین اسنپدراگون ۸ نسل ۱ خواهد کرد. البته گزارش‌های حاکی از این هستند که نسخه‌های خاصی از مدل پرو مجهز به تراشه دایمنسیتی ۹۰۰۰ مدیاتک به بازار عرضه خواهند شد.

حسگرهای اصلی به کار رفته در ماژول دوربین Xiaomi ۱۲S و ۱۲S Pro پنجاه مگاپیکسلی و از نوع IMX۷۰۷ سونی خواهند بود. این حسگرها هم اکنون در شیائومی ۱۲ پرو نیز استفاده می‌شوند. با این وجود مدل استاندارد از شیائومی ۱۲ از یک حسگر ۵۰ مگاپیکسلی IMX۷۶۶ سونی بهره خواهد برد. به این ترتیب، از حیث دوربین اصلی، تنها مدل استاندارد با ارتقا نسبت به نسل پیش روبرو خواهد شد.

شیائومی همچنین هنوز هیچگونه اطلاعاتی در خصوص دو دوربین دیگر پشت و دوربین سلفی سری ۱۲S منتشر نکرده است. با این حال، با در نظر گرفتن شباهت فراوان این گوشی‌ها با خانواده Xiaomi ۱۲ می‌توان انتظار داشت که سایر دوربین به کار رفته در سری ۱۲S هم مشابه با سری ۱۲ باشد.

دوربین گوشی xiaomi ۱۲S

اگر این چنین باشد، دو گوشی شیائومی ۱۲S و ۱۲S پرو از یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی بهره خواهند برد. همچنین در قسمت پشت شیائومی ۱۲S نیز شاهد استفاده از یک حسگر فوق عریض ۱۳ مگاپیکسلی و یک دوربین تله ماکروی ۵ مگاپیکسلی خواهیم بود؛ در حالی که نسخه پرو از یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی فوق عریض و یک دوربین تله فوتو ۵۰ مگاپیکسلی با بزرگنمایی دو برابری بهره خواهد برد.

علاوه بر این، خانواده ۱۲S در شمار نخستین گوشی‌های شیائومی به شمار می‌روند که سیستم پردازش تصویر آن‌ها با همکاری لایکا طراحی خواهد شد.

شیائومی ۱۲S یک صفحه نمایش ۶.۲۸ اینچی امولد با رزولوشن فول اچ دی پلاس خواهد داشت که حداکثر روشنایی آن به ۱۱۰۰ نیت خواهد رسید.

از طرف دیگر، Xiaomi ۱۲S پرو هم از یک صفحه نمایش ۶.۷۳ اینچی امولد با رزولوشن +QHD بهره خواهد برد که قادر به نمایش حداکثر روشنایی ۱۵۰۰ نیت است. پانل‌های این صفحه نمایش از نوع LTPO ۲.۰ است و نرخ رفرش متغیری دارد.

پانل‌های ده بیتی به کار رفته در این دو گوشی قادرند نرخ رفرش حداکثر ۱۲۰ هرتزی ارائه کنند. این پانل‌ها همچنین از تکنولوژی دالبی ویژن پشتیبانی کرده و حسگر اثر انگشت در زیر آن‌ها جا دارد. این صفحه نمایش‌ها توسط لایه محافظ گوریلا گلس کورنینگ محافظت می‌شوند.

سایر مشخصات و قابلیت‌ها

هر دو گوشی مورد بحث از اسپیکرهای استریو تنظیم‌شده توسط هارمن کاردون بهره می‌برند. با این وجود نسخه معمولی به دو اسپیکر و نسخه پرو به چهار اسپیکر مجهز خواهند بود. علاوه بر این، پشتیبانی از اتصال ۵G، وای فای ۶E، بلوتوث ۵.۲، GNSS، NFC، فرستنده مادون قرمز و درگاه USB-C هم از مشخصات مشترک هر دوی این گوشی‌ها به شمار خواهند رفت.

هر دو مدل استاندارد و پرو از شیائومی ۱۲S همچنین به سیستم عامل اندروید ۱۲ و رابط کاربری MIUI ۱۳ مجهز خواهند بود.

بر اساس اطلاعات موجود، Xiaomi ۱۲S به یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز خواهد بود که با توان ۶۷ وات شارژ می‌شود. از سوی دیگر ۱۲S پرو هم احتمالا یک باتری بزرگ‌تر ۴۶۰۰ میلی آمپر ساعتی در اختیار خواهد داشت که شارژ سریع آن با توان ۱۲۰ وات انجام می‌گیرد. هر دو گوشی مورد بحث همچنین از شارژ سریع ۵۰ واتی و شارژ معکوس ۱۰ وات هم پشتیبانی خواهند کرد.

هر دو مدل ۱۲S و ۱۲S پرو در نسخه‌های زیر روانه بازار خواهند شد:

    ۸ گیگ رم و ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی؛

    ۸ گیگ رم و ۲۵۶ گیگ حافظه داخلی؛

    ۱۲ گیگ رم و ۵۱۲ گیگ حافظه داخلی.

البته نسخه دایمنسیتی ۹۰۰۰ شیائومی ۱۲S پرو نسخه ۸ گیگ/۱۲۸ گیگ نخواهد داشت.

قیمت دو گوشی شیائومی ۱۲S و شیائومی ۱۲S پرو

از آنجا که خانواده Xiaomi ۱۲S در حقیقت همان گوشی‌های سری Xiaomi ۱۲ هستند که با تغییراتی جزیی روانه بازار می‌شوند، می‌توان انتظار داشت که قیمتی مشابه داشته باشند.

بد نیست بدانید قیمت نسخه‌های پایه شیائومی ۱۲ و شیائومی ۱۲ پرو با هشت گیگ رم و ۱۲۸ گیگ حافظه به ترتیب ۵۵۲ و ۷۰۱ دلار بود. احتمالا پس از عرضه خانواده ۱۲S، محصولات سری Xiaomi ۱۲ یا از چرخه تولید خارج شوند و یا با قیمت پایین‌تری به دست مشتریان برسند.

منبع: گجت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها