|
کدخبر: 265579

گوشی ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ عرضه می شود

دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی Samsung HP۱ برای اولین بار با یکی از پرچمداران موتورولا به بازار خواهد آمد. در ادامه راجع به برتری این دوربین نسبت به نسل‌های قبلی صحبت می‌کنیم.

فناوری گوشی ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ عرضه می شود

سنت سامسونگ در بخشش تکنولوژی‌های انقلابی خود به دیگر سازندگان، همچنان برپا خواهد بود و طی یک خبر مهم، گفته می‌شود که قوی‌ترین دوربین موبایل جهان توسط کره‌ای‌ها اما در یک گوشی آمریکایی – چینی، پا به عرصه می‌گذارد.

نگاهی به دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی Samsung HP۱

برای درک بهتر این دوربین، باید به پرچمداران شیائومی برویم. یعنی جایی که دوربین ۱۰۸MP سامسونگ، برای اولین بار به یک گوشی هوشمند آمد. در همین راستا و طی یک خبر رسمی، سامسونگی‌ها اعلام کرده‌اند که دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی Samsung HP۱ آن‌ها کاملا به مرحله‌ی نهایی رسیده است و تحت برند موتو و در پرچمدار جدید موتورولا، به عرصه رقابت پای خواهد گذاشت. بعد از موتورولا هم بدون شک، نوبت شیائومی است تا با این دوربین بی نقص و یک گوشی پرچمدار اما با برچسب قیمت رقابتی، حسابی گرد و خاک کند و باز هم جنجال‌های دوربینی را بین طرفداران ایرانی خود به راه بیندازد.

مشخصات فنی پرچمدار ۲۰۰ مگاپیکسلی جدید موتورولا

از بحث هیجان انگیز دوربین که گذر کنیم، به پردازنده می‌رسیم. طبق شایعات شنیده شده، جدیدترین فلگ شیپ موتو قرار است با پردازنده‌ قدرتمند اسنپدراگون ۸ پلاس نسل یک به بازار وارد شود که این پردازنده نسل به نسل قبلی خود یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۱، تقریبا ۳۰ درصد بهره وری بیشتری دارد. همچنین این گوشی با نام کاربری یا همان کد «فرانتیر» یا پیشرو (به انگلیسی Frontier) در سایت‌‌های بررسی مانند FCC لیست شده است و طبق همین اطلاعات، می‌دانیم که فرانتیر از شارژر ۱۲۵ واتی هم بهره مند خواهد بود.

مشخصات فنی دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی Samsung HP۱

طبق گزارش‌های لو رفته، می‌دانیم که ابعاد سنسور ISOCELL HP۱ سامسونگ برابر ۱.۲۲/۱ اینچ است و هر پیکسل آن، ۰.۶۴ میکرو متر طول خواهد داشت. همچنین این سنسور از تکنولوژی ISOCELL ۳.۰ هم پشتیبانی می‌کند که این تکنولوژی، نور و شفافیت بیشتری را به عکس‌های شما هدیه خواهد داد. در ادامه گفته می‌شود که دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی Samsung HP۱ به ترکیب پیکسل ۴ در ۱ یا ۱۶ در ۱ مجهز خواهد بود و می‌تواند تصاویر ثابت ۵۰ مگاپیکسلی ۲.۵۶ یا ۱.۲۸ میکرومتری را ثبت کند.

دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی Samsung HP۱

اما در مورد قابلیت‌های فیلم برداری چطور؟ خریداران موتورولا فرانتیر به لطف دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی HP۱ سامسونگ می‌توانند با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه، ویدیو‌های ۸K را با کمترین اتلاف میدان دید ثبت کنند. همچنین می‌توانید رزولوشن دوربین را به ۵۰ مگاپیکسل یا ۸۱۹۸ * ۶۱۴۴ کاهش دهید تا ویدیوهای ۸K با نسبت تصویر ۷۶۸۰ * ۴۳۲۰  را داشته باشید؛ البته بدون کراپ یا کاهش مقیاس (downscaling)!

در پایان باید اعلام کنیم که پرچمدار جدید موتو به نام موتورولا فرانتیر و مجهز به دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی Samsung HP۱ تا اواخر ماه بعدی یعنی جولای یا همان تیر به بازار خواهد آمد. اما طرفداران دو آتیشه شیائومی باید کمی بیشتر (احتمالا یک سال یا شاید هم کمتر) صبر کنند تا این دوربین گردن کلفت را بر روی محصولات این گوشی ساز چینی ببینند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها