|
کدخبر: 262084

آمار فروش حیرت انگیز گوشی های شیائومی

شیائومی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ توانست در این ۳ ماه حدود ۳۸.۵ میلیون دستگاه گوشی به فروش برساند.

فناوری آمار فروش حیرت انگیز گوشی های شیائومی

گروه شیائومی به تازگی گزارش مالی خود برای سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ را به طور رسمی منتشر کرده است. بر اساس این گزارش مالی، کل درآمد این شرکت در سه ماهه نخست امسال به ۷۳.۴ میلیارد یوان معادل ۱۰.۸ میلیارد دلار رسید که نسبت به سال گذشته ۴.۶ درصد کاهش داشت. علاوه بر این، سود خالص تعدیل شده این شرکت به ۲.۹ میلیارد یوان معادل ۴۳۰ میلیون دلار رسیده که نسبت به سال قبل ۵۲.۹ درصد کاهش داشت.

در بخش گوشی های هوشمند، عواملی مانند کمبود مداوم تامین قطعات اصلی، شیوع مکرر ویروس کرونا و وضعیت اقتصاد کلان جهانی تاثیر بیشتری بر عرضه و تقاضای کل بازار گوشی های هوشمند داشته است.

داده‌ها نشان می‌دهند که در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲، درآمد کسب و کار گوشی های هوشمند شیائومی ۴۵.۸ میلیارد یوان معادل ۶.۸ میلیارد دلار بوده است. این شرکت در این بازه زمانی، ۳۸.۵ میلیون دستگاه گوشی هوشمند در بازار جهانی به فروش رسانده است. میانگین قیمت فروش جهانی گوشی های هوشمند Xiaomi نسبت به سال گذشته با ۱۴.۱ درصد افزایش مواجه شده و به ۱۱۸۹ یوان رسیده است. در همین زمان، شیائومی نزدیک به ۴ میلیون گوشی هوشمند بالارده را در کشور مبدا یعنی چین با قیمت ۳ هزار یوان یا ۴۴۵ دلار به بالا فروخت.

شیائومی بازار هند را به سامسونگ باخت

شیائومی اخیرا در بازار هند با مشکلاتی مواجه بوده است. مسائل پولشویی برای کاهش مالیات یکی از این مشکلات بوده و علاوه بر این فروش این شرکت در چند مدت اخیر کاهش یافته است. در نتیجه سامسونگ به عنوان نزدیک‌ترین رقیب شیائومی در هند، توانست در ماه مارس از چینی‌ها پیشی بگیرد.

تحلیلگران کانترپوینت ریسرچ به این نتیجه رسیده‌اند که سامسونگ در اولین ماه بهار ۲۲ درصد از دستگاه‌های عرضه شده در بازار هند را به خود اختصاص داده و به شرکت شماره یک بازار گوشی های هوشمند هند تبدیل شده است. همچنین افزایش درآمد سامسونگ نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۹ درصد رسید. از دلایل موفقیت سامسونگ در این ماه می‌توان به فروش خوب سری گلکسی اس ۲۲ اشاره کرد و البته نباید از محصولات جدید سری گلکسی A، گلکسی M و گلکسی F غافل شد.

سامسونگ به دلیل موفقیت در بازار هند، بیانیه‌ای را در وبسایت خود منتشر کرد که در آن در خصوص برنامه‌های آینده خود نیز توضیحاتی را ارائه داد. طبق بیانیه‌ی منتشر شده، این شرکت می‌خواهد سهم خود را در بازار هند در نیمه اول سال ۲۰۲۲ به ۴۰ درصد برساند. همچنین تمرکز اصلی سامسونگ روی مدل‌های گلکسی A۲۳، گلکسی A۱۳، گلکسی A۵۳، گلکسی A۳۳ و گلکسی A۷۳ خواهد بود.

با توجه به آماری که کانترپوینت ریسرچ منتشر کرده، سامسونگ در ماه مارس ۲۰۲۲ بازار گوشی های هوشمند هند را رهبری کرد و ۲۲ درصد حجم محموله و ۲۷ درصد سهم درآمد را به خود اختصاص داد. توسعه‌ی به موقع مجموعه گوشی‌های با قابلیت ۵G در سری‌های A، M و F و عرضه قدرتمند گوشی های پرچمدار سری گلکسی S۲۲ و پرچمداران تاشو به سامسونگ کمک کرد تا به جایگاه رهبری خود در بازار بازگردد.

با توجه به این که کل این صنعت با محدودیت‌های زنجیره تامین مواجه بوده، این رشد قابل تحسین است. سامسونگ با استفاده از تخصص و زنجیره تامین یکپارچه خود می‌تواند کمبودها را بهتر از دیگران برطرف کند. نیل شاه، معاون تحقیقات کانترپوینت می‌گوید سامسونگ برای سرمایه‌گذاری و حفظ برتری خود، شتاب بسیار خوبی گرفته است.

منبع: گجت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها