|
کدخبر: 257214

خطر غرامت ۱ میلیارد دلاری برای ایلان ماسک

توییتر و ایلان ماسک در صورت فسخ قرارداد باید ۱ میلیارد دلار غرامت بپردازند.

فناوری خطر غرامت ۱ میلیارد دلاری برای ایلان ماسک

بر اساس اطلاعاتی که به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا گزارش شده، اگر ایلان ماسک یا توییتر نتوانند معامله خود را تکمیل کنند، باید ۱ میلیارد دلار غرامت به طرف مقابل بپردازند. بر اساس اطلاعات موجود، این قرارداد باید تا ابتدای مهر ماه امسال تکمیل شود. با این حال، در شرایط خاص این امکان در نظر گرفته شده که مهلت تکمیل قرارداد شش ماه تمدید شود.

هیئت مدیره توییتر و ایلان ماسک با یکدیگر توافق کردند تا این شبکه اجتماعی به ازای هر سهم ۵۴.۲۰ دلار یعنی به مبلغ تقریبی ۴۴ میلیارد دلار تحت کنترل مدیرعامل تسلا درآید. ماسک قرار است سرمایه لازم برای این معامله را از منابع مختلفی تامین کند. مورگان استنلی و چند موسسه مالی دیگر حدود ۱۳ میلیارد دلار به ماسک پول می‌دهند. ۱۲.۵ میلیارد دلار هم از طریق دریافت یک وام ودیعه‌ای با اتکا بر سهام ماسک در تسلا و سایر شرکت‌ها به دست می‌آید. از سوی دیگر، خود ماسک متعهد شده که ۲۱ میلیارد دلار دیگر را شخصاً تامین کند که در این باره هم سوالاتی وجود دارد.

معامله توییتر و ایلان ماسک باید تا مهر ماه تکمیل شود

اگر ایلان ماسک به هر دلیلی از انجام این معامله منصرف شود، باید غرامتی سنگین به مبلغ ۱ میلیارد دلار بپردازد که برای قراردادی در این حد و اندازه اصلا عجیب نیست. اسناد حاضر نشان می‌دهد که اگر معامله تا تاریخ ۳ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۰۴:۳۰ صبح به وقت ایران (۵ بعد از ظهر به وقت محلی) تکمیل نشود، قرارداد قابل فسخ است. با این حال، اگر در موارد مربوط به قوانین ضدانحصار، مقررات سرمایه‌گذاری خارجی یا سایر اقدامات دولتی نیاز به زمان بیشتر باشد، می‌توان این زمان را به مدت شش ماه دیگر تمدید کرد.

توییتر می‌تواند تا زمان تکمیل شدن قرارداد سایر پیشنهادهای خرید را بررسی کند، اما خریدار احتمالا باید مبلغ یک میلیارد دلاری فسخ قرارداد با ماسک را هم پرداخت کند. همچنین، در صورتی که سهام‌داران توییتر مخالف این فروش باشند، توییتر می‌تواند با پرداخت غرامت به این معامله پایان دهد.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها