|
کدخبر: 255651

آخرین وضعیت سرعت اینترنت ایران در جهان

بر اساس آماری که از وضعیت سرعت اینترنت جهانی در ماه آوریل اعلام شده، میانگین سرعت دانلود اینترنت موبایل به ۲۴.۹۰ و اینترنت ثابت ۹.۹۵ مگابیت‌ بر ثانیه رسیده است؛ رتبه ایران در اینترنت ثابت در جایگاه ۱۴۵ ثابت مانده و در اینترنت سیار به ۸۰ رسیده است.

بنابر آخرین گزارشی که سایت «اسپید تست» منتشر کرده است رتبه ایران در اینترنت سیار ۶ رتبه صعود داشته است. این در حالی است که در ماه گذشته رتبه ایران با چند پله سقوط به عدد ۸۰ رسیده بود.

به این ترتیب رتبه اینترنت همراه در کشور به ۷۴ و رتبه اینترنت ثابت ۱۴۵ رسید.

بنابر آمار این سایت سرعت آپلود در اینترنت ثابت به عدد ۱.۱۰، سرعت دانلود ۹.۹۵ و تاخیر (لیتنسی) به ۳۰ میلی ثانیه و همچنین سرعت دانلود اینترنت در اینترنت سیار به ۲۴.۹۰، سرعت آپلود ۹.۳۹ و تاخیر به ۳۳ میلی ثانیه رسیده است.

«عیسی زارع‌پور» درگفت‌وگو با ایرنا درباره سرعت اینترنت گفت: در ماه‌های قبل در حوزه اینترنت سیار، سرعت ۲۵ مگابیت بر ثانیه را نیز تجربه کرده‌ایم. از ژانویه ۲۰۲۱ (دی ۹۹) تا مارچ ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰) رتبه ایران از ۷۹ به ۷۷ رسیده است و در این فاصله زمانی حتی به رتبه ۷۰ نیز دست پیدا کردیم. بهترین رتبه‌ها (۷۰-۷۳) را در یک سال گذشته و در دولت سیزدهم داشته‌ایم.

وزیر ارتباطات عنوان کرد: ما حتی در ماه‌های قبل در حوزه اینترنت سیار، سرعت ۲۵ مگابیت بر ثانیه را نیز تجربه کرده‌ایم. از ژانویه ۲۰۲۱ (دی ۹۹) تا مارچ ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰) رتبه ایران از ۷۹ به ۷۷ رسیده است و در این فاصله زمانی حتی به رتبه ۷۰  نیز دست پیدا کردیم.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها