|
کدخبر: 255364

ایده جذاب سامسونگ در تولید گوشی رول شونده

سامسونگ احتمالا روی گوشی رول‌شونده با نمایشگر شفاف کار می‌کند.

سامسونگ حدود ۱۰ سال است که روی نمایشگرهای تاشو کار می‌کند و با عرضه گلکسی زد فولد ۳ و زد فلیپ ۳ نتیجه‌ تلاش‌های خود را هم برداشت کرد. اما کره‌ای‌ها همچنان به توسعه این فناوری ادامه می‌دهد و حالا ظاهرا مشغول کار روی یک محصول متفاوت با نمایشگر رول‌شونده و شفاف است.

سامسونگ آزمایش‌های متعدد و مختلفی را روی نمایشگرهای تاشو و منعطف خود به انجام داده، اما طبق اسنادی که توسط WIPO (سازمان جهانی مالکیت فکری) منتشر شده، این شرکت احتمالا سرگرم ساخت گوشی هوشمند با نمایشگر رول‌شونده و شفاف است.

گوشی رول‌شونده سامسونگ با نمایشگر شفاف

این تصاویر نشان‌‌دهنده دو طراحی از دستگاه سامسونگ هستند که هر دو از نمایشگر شفاف و رول‌شونده بهره می‌برند، البته تنها در یک طرح پنل رول‌شونده از کنار بیرون آمده و پنل دیگر هم به صورت عمودی به بیرون رول شده است.

در هر دو حالت، آن بخش از گوشی که به بالا یا کنار رول می‌شود، شفاف است، امری که می‌تواند کاربردهای بسیار جذابی در زمینه واقعیت افزوده داشته باشد.   

با این حال طبق معمول اسناد ثبت این گوشی در WIPO ابهام دارد و تضمینی وجود ندارد که این طرح ثبت شده الزاما توسط سامسونگ تولید شود. هر چند که اگر خوش‌بین باشیم ثبت این ایده به خودی خود نشانه خوبی است.

به هر شکل اشاره به این مورد نیز خالی از لطف نیست که سامسونگ توسعه پنل‌های شفاف اولد را سال ۲۰۱۶ به علت کمبود تقاضا کنار گذاشت اما موارد بسیاری در این سال‌ها دستخوش تغییر شده‌اند و ممکن است شاهد بازگشت این فناوری باشیم.

همچنین گفتنی است گزارش‌های اخیر حاکی از آن هستند که سامسونگ ممکن است مشغول ساخت یک دستگاه تاشوی سوم جهت عرضه در کنار زد فولد ۳ و زد فلیپ ۳ است، این دستگاه اسرارآمیز احتمالا در مرداد ماه و طی رویداد Unpacked ۲۰۲۲ معرفی خواهد شد.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر