|
کدخبر: 249855

فعال کردن یک قابلیت جذاب برای گوشی های سامسونگ

در این مطلب دو روش مختلف برای تبدیل پانچ هول گلکسی S۲۲ به نشانگر باتری و نوتیفیکیشن‌ها را معرفی خواهیم کرد که بسیار کاربردی هستند.

خانواده گلکسی S۲۲ سامسونگ، هر آنچه از یک پرچمدار مدرن انتظار می‌رود را در خود دارد. این محصولات، صفحه نمایش فوق العاده را با دوربین‌های بسیار باکیفیت و سخت افزار قدرتمند ترکیب کرده‌اند تا عملکردی کم نقص را به کاربران ارائه کنند. اما در کنار تمام این محاسن، حفره یا پانچ هول بالای صفحه نمایش این گوشی‌ها یکی از بخش‌های نه چندان جذاب طراحی آن‌ها به شمار می‌رود.

خوشبختانه قابلیت‌های شخصی سازی سیستم عامل اندروید یکی از برگ‌های برنده آن در برابر رقیب مستقیمش، iOS است و دست طراحان و برنامه نویسان را برای خلق قابلیت‌های جذاب باز می‌گذارد. در این متن سعی داریم به معرفی اپلیکیشن‌های مختلفی بپردازیم که می‌توان از طریق آن‌ها برای ناحیه اطراف دوربین سلفی استفاده‌هایی جدید و خلاقانه پیدا کرد. این کار از طریق دو اپلیکیشن Energy Ring و AodNotify انجام می‌شود که هر دو در بروزرسانی‌های جدیدشان از گوشی‌های Galaxy S۲۲ پشتیبانی می‌کنند.

در صورتی که هریک از سه گوشی گلکسی S۲۲، گلکسی S۲۲ پلاس و یا گلکسی S۲۲ اولترا را در اختیار دارید، توصیه می‌کنیم تا انتهای این متن با گجت نیوز همراه باشید.

اپلیکیشن AodNotify برای کاربردی کردن پانچ هول گلکسی S۲۲

اپلیکیشن AodNotify بیش از همه برای کاربرانی جذاب خواهد بود که دلشان برای LED های کلاسیک نوتیفیکیشن تنگ شده است. این اپلیکیشن که توسط یکی از اعضای باسابقه XDA ساخته شده است، امکان شبیه سازی چراغ نوتیفیکشن‌ها در نوار وضعیت (Status Bar) را به کاربران می‌دهد. همان گونه که از نام این اپلیکیشن بر می‌آید، AodNotify قادر است با صفحه نمایش همیشه روشن کهکشانی‌های جدید سامسونگ ادغام شود و شما را از اعلان‌های جدید گوشیتان آگاه کند. البته قابلیت نمایش چراغ اعلان این اپلیکیشن حتی در صورت عدم استفاده از صفحه نمایش همیشه روشن نیز قابل استفاده است.

به جز شبیه سازی چراغ LED ، این اپلیکیشن همچنین قابلیت شخصی سازی رنگ نور دور پانچ هول گلکسی S۲۲ و افزودن افکت‌های گرافیکی به آن را نیز داراست. علاوه بر این، پیش نمایش اعلان‌ها نیز دیگر قابلیت جذاب این اپلیکیشن است که به کاربر اجازه می‌دهد بدون اینکه صفحه نمایش گوشی خود را به طور کامل روشن کند، از نوتیفیکیشن‌های آن باخبر شود.

نمایش باتری اطراف حفره صفحه نمایش گلکسی اس ۲۲ به کمک اپلیکیشن Energy Ring

اپلیکیشن مفید بعدی برای شخصی سازی پانچ هول گلکسی S۲۲ ، اپلیکیشن Energy Ring است که توسط یکی از توسعه دهندگان مطرح XDA ساخته شده است. این اپلیکیشن با اضافه کردن یک حلقه دور لنز دوربین سلفی خانواده گلکسی اس ۲۲، میزان شارژ آن‌ها را اعلام می‌کند. این اپلیکیشن همچنین قابلیت‌های شخصی سازی متعددی را نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهد که از میان آن‌ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    تنظیم ضخامت حلقه دور لنز دوربین سلفی؛

    تنظیم نمایش جهت خالی شدن شارژ گوشی ( ساعتگرد، پادساعتگرد و یا دو طرفه)؛

    تغییر رنگ حلقه بر اساس میزان شارژ باتری.

همچنین، با نصب برنامه دیگری از همین سازنده تحت نام Access Dots ، قابلیت‌های این اپلیکیشن چند برابر خواهد شد.

پانچ هول گلکسی S۲۲

اپلیکیشن Energy Rings از پرداخت‌های درون برنامه ای نیز پشتیبانی می‌کند. با استفاده از پرداخت درون برنامه ای می‌توان گرادیان‌های مختلف رنگی را دور دوربین سلفی تنظیم کرد یا از حلقه‌های چندرنگی بهره برد. سازنده این اپلیکیشن، ادعا می‌کند که مصرف شارژ آن بسیار معقول است و استفاده از آن، هیچ بار اضافی برای پردازنده در پی ندارد. همچنین، بهینه سازی‌های مختص خانواده Galaxy S۲۲ بر روی این اپلیکیشن هنوز در حال انجام است. بنابراین، ممکن است این اپلیکیشن، بر روی این گوشی‌ها، از حیث بصری ایراداتی جزئی داشته باشد.

منبع: گجت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها