|
کدخبر: 247260

حمایت قاطعانه ایلان ماسک از اوکراین

رئیس جمهور اوکراین گفت: ایلان ماسک ترمینال‌های استارلینک بیشتری برای ما می‌فرستد.

فناوری حمایت قاطعانه ایلان ماسک از اوکراین

«ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین پس از صحبت با «ایلان ماسک»، مدیر عامل اسپیس ایکس اعلام کرد که به زودی ترمینال‌های اینترنت ماهواره‌ای استارلینک بیشتری برای آن‌ها ارسال خواهد شد.

زلنسکی در توییتر خود نوشت:

    «با ایلان ماسک صحبت کردم. از او به خاطر حمایت از اوکراین با سخنان و کارهایش سپاسگزارم. هفته آینده، دسته دیگری از سیستم‌های استارلینک را برای شهرهای ویران شده دریافت خواهیم کرد. در مورد پروژه‌های فضایی احتمالی نیز صحبت کردیم اما در این مورد پس از جنگ صحبت خواهم کرد.»

حمایت‌های ایلان ماسک از اوکراین پس از حمله روسیه

ایلان ماسک پس از تهاجم نظامی روسیه به اوکراین یکی از حامیان اصلی اوکراین شد و تا به امروز به شیوه‌های مختلفی از این کشور حمایت کرده است. او ابتدا به درخواست وزیر تحول دیجیتال اوکراین این کشور اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را برای آن‌ها فعال کرد و پس از آن، اولین محموله پایانه‌های اینترنتی خود را در اختیار این کشور قرار داد و حالا قرار است دسته دیگری نیز برای آن‌ها ارسال شود.

ماسک همچنین چند روز پیش ادعا کرد که استارلینک تنها سیستم ارتباطی غیرروسی است که هنوز در برخی مناطق اوکراین پس از تهاجم روسیه کار می‌کند و به مردم این کشور هشدار داد که با احتیاط از آن استفاده کنند، زیرا سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به عنوان یک سیستم ارتباط غیرروسی، احتمال هدف قرار گرفته شدن توسط مهاجمین روسی را دارد.

در ویدیویی از تماس بین زلنسکی و ایلان ماسک که در اینستاگرام منتشر شده، رئیس جمهور اوکراین از این میلیاردر دعوت می‌کند تا پس از جنگ به اوکراین سفر کند.

از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین نزدیک به ۱۰ روز می‌گذرد. از آن زمان تاکنون بسیاری از شرکت‌ها و کشورها با تحریم کردن روسیه، حمایت خود از اوکراین را اعلام کرده‌اند. از جمله مهم‌ترین شرکت‌هایی که تاکنون به تبعیت از ایالات متحده روابط خود با روسیه را محدود کرده‌اند می‌توان به اپل، مایکروسافت و سامسونگ اشاره کرد.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها