|
کدخبر: 246509

کمک های مالی برندهای معروف به اوکراین

پلتفرم اجاره اقامت Airbnb به شرکت‌ها و موسسه‌هایی می‌پیوندد که به اوکراین در شرایط بحران، کمک می‌کند و به همین منظور اعلام کرده به ۱۰۰ هزار پناهنده اوکراینی محل اسکان رایگان و موقت ارائه می‌دهد.

طی روزهای آینده، Airbnb اطلاعات بیشتری در مورد نحوه ارائه خدمات اسکان منتشر می‌کند. همزمان با آغاز حمله روسیه به اوکراین، شرکت‌ها و موسسات بسیاری وارد میدان شده و در حمایت از مردم اوکراین، کمک‌های نقدی و غیرنقدی ارائه کرده‌‌‌اند.

این شرکت اعلام کرده با شرکت‌هایی که بخواهند در اسکان موقت پناهندگان اوکراینی نقشی داشته باشند،داشته باشند، همکاری می‌کند تا بتوانند تعداد بیشتری از آوارگان این کشور را اسکان بدهند. این شرکت‌ها می‌توانند در پوشش هزینه‌های اسکان مشارکت کنند تا آوارگان بیشتری بتوانند از امکان اسکان رایگان استفاده کنند.

«پاندورا» که جواهرساز است بیش از یک میلیون دلار (۷۴۶,۰۰۰ پوند) به آژانس کودکان سازمان ملل متحد یونیسف اهدا کرده است. فروشگاه‌های کفش زنجیره‌ای «کورت گایگر» نیز رقمی در حدود ۵۰ هزار پوند به صلیب سرخ بریتانیا که با انجمن صلیب سرخ اوکراین برای تهیه غذا و آب همکاری می‌کند، اهدا کرده است.

بایننس، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان نیز رقمی معادل ۱۰ میلیون دلار برای کمک به مردم اوکراین اهدا می‌کند. «میخاییل فدوروف»، معاون نخست وزیر اوکراین از پلتفرم‌های ارزهای دیجیتال بزرگ درخواست کرد تا تراکنش‌های رمزارزها  را برای تمام کاربران روسی مسدود کنند، اما صرافی بایننس و کوین بیس اعلام کردند که با انجام چنین کاری موافق نیستند. به گفته تحلیلگران رمزارزها، تاکنون رقمی حدود ۱۳.۷ میلیون دلار رمزارز برای کمک به اوکراین جمع آوری شده است.

کمک‌های مالی به همین جا ختم نمی‌شود و شرکت‌های بازی‌سازی نیز به این جمع پیوسته‌اند. شرکت لهستانی ۱۱ Bit Studios اعلام کرده که سود حاصل از بازی This War of Mine را در هفته آینده به صلیب سرخ اوکراین اهدا خواهد کرد.

به گفته آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد، با حمله روسیه به اوکراین، نزدیک به ۴۰۰,۰۰۰ نفر مجبور شده‌اند خانه های خود را در اوکراین ترک کنند. مقامات اوکراینی می‌گویند در صورت ادامه جنگ، بیش از ۴.۵ میلیون نفر دیگر نیز احتمال دارد با وضعیت مشابه روبرو شوند.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها