|
کدخبر: 246502

کپی برداری اندروید۱۳ از گوشی های سامسونگ

اندروید ۱۳ ویژگی تنظیم میزان روشنایی چراغ قوه گوشی های سامسونگ را کپی کرده است.

اندروید ۱۳ پاییز سال آینده منتشر خواهد شد و این روزها اطلاعات زیادی درباره این نسخه از اندروید در حال فاش شده است. حالا مشخص شده اندروید ۱۳، یکی از ویژگی های سامسونگ را کپی خواهد کرد.

سیستم عامل اندروید امسال پیشرفت زیادی داشت و در نسخه ۱۲، سرانجام ویژگی های ظاهری این سیستم عامل پس از سال‌ها تغییر کرد. توسعه اندروید ۱۲ به پایان رسیده و گوگل در حال توسعه اندروید ۱۲L و اندروید ۱۳ است. حالا آخرین بررسی‌ها روی نسخه‌های آزمایشی اندروید ۱۳ نشان می‌دهد ویژگی تنظیم میزان نور چراغ قوه گوشی در گوشی‌های سامسونگ، در Android ۱۳ برای تمام گوشی‌ها در دسترس خواهد بود.

این مورد توسط یکی Esper افشا شده است. دو API جدید به اندروید ۱۳ گوگل اضافه شده‌اند که به کاربران اجازه می‌دهند شدت و میزان نور چراغ قوه گوشی‌های خود را به راحتی تنظیم کنند.

گوگل اولین نسخه مخصوص توسعه‌دهندگان اندروید ۱۳ را ماه گذشته میلادی منتشر کرد. این نسخه با این که با نسخه نهایی این سیستم عامل تفاوت‌های زیادی دارد اما برخی از ویژگی های اندروید ۱۳ را به ما نشان داد. هر چند گوگل در این نسخه از اندروید تغییرات ظاهری گسترده‌ای را اعمال نخواهد کرد اما قابلیت‌هایی در این نسخه اضافه خواهند شد که می‌توانند به بهبود عملکرد این سیستم عامل کمک کنند.

ویژگی اندروید ۱۳

گزارش‌های منتشر شده اعلام کردند نسخه ۱۳ سیستم عامل اندروید، ویژگی‌هایی را در زمینه کنترل زبان برنامه‌ها به صورت مجزا، ویژگی‌های حریم خصوصی و امنیتی بیشتر، آیکون‌های قابل شخصی‌سازی بیشتر و … را به کاربران ارائه خواهد کرد. در کنار این ویژگی‌ها، قابلیت کوچک تنظیم میزان روشنایی چراغ قوه هم در نسخه توسعه‌دهندگان اندروید ۱۳ نهفته است.

ویژگی جدید اندروید ۱۳ مدت‌ها در گوشی‌های سامسونگ وجود داشته است

گوشی‌های سامسونگ حتی بدون مجهز بودن به اندروید ۱۳ هم می‌توانند میزان نور چراغ قوه را تنظیم کنند. با این که گنجاندن این ویژگی در گوشی‌های هوشمند کاری بسیار ساده است اما تاکنون دیگر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند، به فکر استفاده از آن نیفتاده‌اند.

چراغ قوه اندروید ۱۳

نام API هایی که این ویژگی را به اندروید ۱۳ می‌آورند، getTorchStrengthLevel و turnOnTorchWithStrengthLevel است. API اول درجه و شدت روشنایی فلش ال ای دی گوشی را تنظیم می‌کند و API دوم، حداقل میزان را تعیین خواهد کرد. پیش از این تنها یک API (setTorchMode) وجود داشت که به کاربران اجازه می‌داد چراغ قوه را روشن یا خاموش کنند.

با این که این ویژگی در اندروید ۱۳ منتشر می‌شود اما تمام کاربران، نباید امیدوار به دریافت آن باشند. طبق اطلاعاتی که منتشر شده، برای فعال شده این ویژگی در اندروید ۱۳ نیاز است سخت‌افزار دوربین گوشی نیز آپدیت شود. ظاهرا گوشی‌های پیکسل گوگل مشکلی برای دریافت این ویژگی ندارند اما انتشار آن برای گوشی‌های دیگر برندها در هاله‌ای از ابهام است.

منبع: گجت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها