|
کدخبر: 246491

رونمایی از ۲ تراشه قدرتمند در کنگره جهانی موبایل

کوالکام در کنگره جهانی موبایل از دو تراشه جدید در قالب دو پلتفرم صوتی S۳ و S۵ رونمایی کرد. این پلتفرم‌های جدید در راستای برنامه این شرکت برای توسعه راهکارهای صوتی اسنپدراگون که سال گذشته معرفی شده بود، از راه می‌رسند.

فناوری رونمایی از ۲ تراشه قدرتمند در کنگره جهانی موبایل

پلتفرم‌های صوتی جدید کوالکام استانداردهای سنتی بلوتوث و فناوری جدید بلوتوث LE یا «کم‌مصرف» را با هم ترکیب می‌کنند. هدف این پلتفرم‌ها افزایش قابل توجه کیفیت صدا در هنگام گوش دادن به موسیقی در حین استفاده از ایربادها، هدفون‌های بی‌سیم و دستگاه‌های قابل حمل است.

فناوری صوتی بلوتوث LE اجازه می‌دهد محتواها را به بی‌نهایت دستگاه منتقل کنید و صداها را در یک فضای ایمن به اشتراک بگذارید. تراشه‌های صوتی جدید کوالکام از پلتفرم اسنپدراگون ۸، فست‌کانکت ۶۹۰۰ و زیرسیستم‌های جدید ۷۸۰۰ استفاده می‌کنند تا بهترین تجربه صوتی بی‌سیم را به ارمغان بیاورند.

پلتفرم صوتی کوالکام S۳ S۵

این تراشه‌ساز آمریکایی همچنین مدعی است که این پلتفرم‌ها از صدای بی‌اتلاف ۴۴.۱ کیلوهرتزی ۱۶ بیت و تماس‌های صوتی پهن‌باند ۳۲ کیلوهرتزی پشتیبانی می‌کنند. این دو تراشه در حالت مخصوص بازی نرخ تاخیر را به ۶۸ میلی‌ثانیه می‌رسانند تا تاخیر انتقال داده نسبت به نسل قبل ۲۵ درصد کمتر شود. به‌علاوه، این محصولات با استفاده از یک قطعه سخت‌افزاری اختصاصی از حذف نویر فعال مجتمع هم پشتیبانی به عمل می‌آورند.

تراشه‌های جدید کوالکام چه زمانی عرضه می‌شوند؟

کوالکام می‌گوید نمونه‌های تجاری پلتفرم صوتی S۵ با شماره مدل QCC۵۱۷x و پلتفرم صوتی S۳ با شماره مدل QCC۳۰۷x را در نیمه دوم ۲۰۲۲ به دست مشتریان می‌رساند. شرکت‌های جبرا، شیائومی و iQOO اولین برندهایی خواهند بود که در محصولات خود از این پلتفرم‌های صوتی استفاده خواهند کرد.

این شرکت در رویداد کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۲ بارسلون همچنین از مودم اسنپدراگون X۷۰ رونمایی کرد که دارای پردازنده هوش مصنوعی است. این مودم با هوش مصنوعی به پوشش‌دهی بهتر سرویس ۵G کمک می‌کند و کاربرد آن محدود به مکان‌هایی مثل ورزشگاه‌هاست. پیش‌بینی می‌شود که تراشه پرچمدار بعدی کوالکام از این مودم بهره ببرد.

 

 

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها