|
کدخبر: 244435

از این پس می‌توانید Face ID را بدون نیاز به اپل واچ در iOS ۱۵.۴ باز کنید

تلفن‌های همراه با روی کار آمدن، زندگی بشر را آسان‌تر کردند. چرا که می‌توان همیشه در دسترس بوده و با همه‌جا تماس گرفت. اما از آنجایی که این وسیله، همراه همیشگی بشر به شمار می‌رفت، انتظاراتی بیشتری هم از آن به وجود آمد. به‌خاطر اینکه تلفن‌های همراه می‌توانستند کارایی فراتر از یک تماس ساده داشته باشند. به همین دلیل، تکنولوژی تلفن‌های همراه هم سال‌به‌سال تغییر کرد. در ابتدا تلفن‌های همراه پر از دکمه‌های ریز بودند و سپس تمام دکمه‌ها حذف شدند و صفحات لمسی بسیار باکیفیت روی کار آمدند. تا جایی که امروزه شاهد گوشی‌های هوشمند با تکنولوژی سطح‌بالا نظیر آیفون 13 هستیم.

در واقع این موضوع از اولین رونمایی گوشی آیفون توسط استیو جابز آغاز شد. چرا که او تمام گوشی‌ّهای هوشمند دکمه‌دار را زیر سوال برده و گوشی آیفون را آینده تلفن‌های همراه هوشمند جهان معرفی کرد. بدون شک، وجود آخرین نسل آیفون 13 هم مدیون این رونمایی بود. به‌خاطر اینکه امکانات بیشتری را برای به‌روزرسانی‌های بعدی به وجود آورد. در واقع استیو جابز به تمام تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در جهان، یک درس بسیار بزرگ داد. اینکه باید امکانات گوشی هوشمند را در راستای آسودگی کاربران به‌روزرسانی کرد.

باز کردن آسان قفل آیفون با Face ID

با اینکه از همان ابتدای کار حتی گوشی‌های قدیمی دکمه‌دار هم قفل امنیتی داشتند، اما کار کردن با آن‌ها کار سختی بود. فرقی ندارد که قفل امنیتی شما توسط دکمه‌های واقعی یا لمسی باز شود، تحت هر شرایطی شما اذیت خواهید شد. چرا که زمان زیادی را باید صرف باز کردن قفل صفحه صرف کنید. به همین دلیل، استیو جابز در نسل 5s به بعد، سنسور اثر انگشت را به برای باز کردن قفل امنیتی معرفی کرد. این سنسور کار کاربران را بسیار آسان‌تر می‌کرد. چیزی که البته دیگر در آیفون 13 وجود ندارد و از نسل X به بعد تبدیل به Face ID شد.

حذف اثر انگشت و تبدیل آن به Face ID بحث‌های زیادی را به وجود آورد. چرا که عده‌ای همچنان عاشق حسگر اثرانگشت در گوشی‌های آیفون بودند و دلشان نمی‌خواست چنین ویژگی عالی حذف شود. از طرفی دیگر، با شیوع ویروس کرونا در جهان، Face ID به عنوان امن‌ترین امکان از لحاظ بهداشتی، برای باز کردن قفل امنیتی معرفی شد. اما همچنین بحث عریض بودن ناچ در صفحه‌ی نمایشگر هم، عده بیشتری از طرفداران آیفون را اذیت می‌کرد. با اینکه در آیفون 13 عرض ناچ صفحه نمایشگر نسبتا کم‌عرض‌تر شده است، اما بازهم می‌تواند در نسل‌های بعدی به طور کلی حذف شود.

مزایا و معایب Face ID

بحث Face ID با وجود امن بودنش در دوران کرونا، باز هم مشکلات زیادی داشت. حتی با کم‌عرض شدن ناچ در صفحه نمایشگر آیفون 13 هم، دردسرهای زیادی برای باز کردن قفل صفحه نمایشگر وجود داشت. چرا که با قوانین سفت‌وسخت در سرتاسر جهان برای ماسک زدن، مشکلاتی برای باز کردن Face ID وجود داشت. این بحث به خصوص در مواقعی که به هیچ عنوان نمی‌شد ماسک را درآورد، کاربران آیفون 13 را بسیار آزار می‌داد. چرا که شما هر بار مجبور بودید ماسک خود را بردارید تا Face ID بتواند چهره شما را به درستی تشخیص بدهد.

حالا این موضوع تبدیل به بزرگ‌ترین مشکلات شرکت اپل در سال‌های پس از انتشار ویروس کرونا شده بود. چرا که فرقی نداشت شما آیفون 13 یا آیفون 13 پرو مکس داشته باشید، تحت هر شرایطی نمی‌توانستید با ماسک قفل صفحه گوشی‌تان را توسط Face ID باز کنید. این موضوع برای مهندسان و متخصصان شرکت اپل تبدیل به یک چالش بزرگ شده بود. چرا که باید نسبت به شرایط فعلی همه‌گیری، این مشکل سریعا حل می‌شد. پس از آن، در یک به‌روزرسانی جدید، امکان باز کردن Face ID از طریق اپل واچ فراهم شد. اما مشکل اینجا بود که همه صاحبان آیفون 13، اپل واچ نداشتند!

باز کردن Face ID بدون اپل واچ

شاید چنین چیزی، یعنی باز کردن قفل صفحه از طریق اپل واچ می‌توانست سیاست جدید برای فروش بیشتر اپل واچ باشد، اما چندان ایده جالبی به نظر نمی‌رسید. چرا که افراد ممکن بود به هر دلیلی اپل واچ نداشته باشند و فقط آیفون 13 را خریداری کنند و نتوانند از امکان جدید، یعنی باز کردن قفل صفحه توسط اپل واچ برخوردار شوند. به همین دلیل، در اقدامی دیگر، مهندسان شرکت اپل تصمیم گرفتند شرایط را حتی برای کسانی که اپل واچ ندارند هم، آسان‌تر کنند. این موضوع نیاز به تغییرات اساسی در تنظیمات سیستم‌َعامل و همچنین Face ID داشت که خوشبختانه در نسخه‌های جدید، رفع شد.

باز کردن Face ID بدون اپل واچ

در به‌روزرسانی سیستم‌عامل iOS 15.4 شما نیازی به باز کردن Face ID توسط اپل واچ نخواهید داشت. بلکه فقط کافیست که وارد بخش تنظیمات گوشی آیفون 13 و یا مدل دیگرتان که از این سیستم‌عامل پشتیبانی می‌کند بشوید. پس از آن می‌توانید گزینه Use Face ID with s Mask را فعال کنید. در چنین شرایطی Face ID چهره شما را با ماسک شناسایی کرده و زمانی که بیرون از خانه بروید و ماسک داشته باشید، باز هم می‌تواند چهره‌تان را تشخیص بدهد و قفل صفحه نمایشگر را به راحتی باز کند. این به‌روزرسانی جدید کار را برای تمام کاربران بسیار آسان‌تر کرد.

با اینکه آیفون 13 پرو مکس و نسل جدید گوشی‌های شرکت اپل به عنوان بهترین محصولات جهان شناخته می‌شوند، اما بعضا ایرادهای کوچکی هم می‌توانند داشته باشند. خوشبختانه تمام این ایرادها توسط شرکت اپل، در به‌روزرسانی‌های جدیدش رفع شده است و همین موضوع آن را در صدر جدول بهترین‌های بازار قرار داده است. شما می‌توانید جهت مشاهده قیمت و خرید اپل واچ و آیفون 13 پرو مکس به وب‌سایت بازرگانی سیب مراجعه بفرمایید. با استفاده از خدمات ارزنده بازرگانی سیب می‌توانید تمام گوشی‌های آیفون را با به صورت اقساطی خریداری کنید.

بدین شکل که 40 درصد مبلغ را نقدی و مابقی را به صورت اقساطی پرداخت کنید. جهت مشاهده قیمت و خرید اپل واچ و یا ایرپاد می‌توانید از طریق وب‌سایت اقدام کرده و این 2 محصول بی‌نظیر را بدون پیش‌پرداخت، به صورت اقساطی خریداری نمایید. برای خرید اقساطی باید حتما به همراه دسته‌چک خود به فروشگاه بازرگانی سیب مراجعه کنید. سپس می‌توانید کمتر از 45 دقیقه، صاحب بهترین گوشی دنیا شوید.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها