|
کدخبر: 242555

آیفون تاشو اپل با چه مشخصاتی عرضه می شود؟ + عکس

اپل سخت در حال کار روی آیفون تاشو است و حالا شاهد انتشار طرح مفهومی آیفون ایر هستیم. iPhone Air از تراشه اپل M۱ و طراحی صدفی بهره می‌‌برد.

فناوری آیفون تاشو اپل با چه مشخصاتی عرضه می شود؟ + عکس

در حال حاضر سامسونگ توانسته با سری گلکسی زد فولد و گلکسی زد فلیپ، بازار گوشی‌های تاشو را در دست بگیرد. در این میان اگرچه برخی شرکت‌های دیگر همچون شیائومی، هواوی و اوپو سعی کرده‌اند با این شرکت رقابت کنند؛ اما هنوز اپل وارد این بخش از بازار نشده است.

طرح مفهومی آیفون ایر

مینگ چی کوئو، تحلیلگر مطرح محصولات اپل نیز بر این باور است که گوشی تاشو اپل یا همان آیفون ایر تا سال ۲۰۲۳ عرضه نخواهد شد و البته همانند گلکسی زد فلیپ سامسونگ از طراحی صدفی بهره می‌برد. بر همین اساس یک طراح به نام Antonia De Rosa طرح مفهومی جدیدی از نخستین آیفون تاشو اپل منتشر کرده و آن را آیفون ایر نامیده است.

وی بر این باور است که این گوشی به تراشه ۵ نانومتری و قدرتمند اپل M۱ مجهز خواهد شد که از ۱۶ میلیارد ترانزیستور بهره می‌برد. این میزان یک میلیارد بیشتر از ترانزیستور‌های موجود در تراشه A۱۵ Bionic است که در سری آیفون ۱۳ حضور دارد.

تراشه M۱ در گام اول برای جایگزینی تراشه‌های اینتل توسط اپل توسعه پیدا کرد و بعدها در آخرین نسل از تبلت‌های سری آیپد پرو هم استفاده شد. به همین خاطر شاید استفاده از آن در یک گوشی باریک و تاشو خیلی منطقی به نظر نرسد. طرح مفهومی آیفون ایر از لولا کرومی بهره می‌برد و همانند رندرهای آیفون ۱۴، دوربین‌های اصلی با بدنه پشتی در یک سطح قرار دارند.

گفته می‌شود که اگرچه اپل طرح‌ها مختلفی را برای آیفون تاشو بررسی کرده است؛ اما نیم نگاهی هم به واکنش کاربران به گوشی‌های تاشو فروخته شده توسط رقیب اصلی خود یعنی سامسونگ دارد.

Jony Ive مدیر سابق بخش طراحی اپل نیز سعی داشت آیفون بدون پورت را عرضه کند؛ اما در این کار ناکام ماند. اگر هم به نمایشگر نگاه کنید، متوجه می‌شوید که به جای ناچ بحث برانگیز اپل یک بریدگی به شکل قرص در وسط بخش بالایی نمایشگر دیده می‌شود. گفته می‌شود که آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس هر دو بدون ناچ و با یک بریدگی قرصی شکل عرضه خواهند شد.

به طور کلی می‌توان گفت که طراح مذکور، مجموعه‌ای از شایعات مربوط به آیفون‌های آینده اپل را با آرزوهای خود ترکیب کرده و در قالب طرح مفهومی آیفون ایر ارائه داده است. طرحی که به نظر می‌رسد فاصله زیادی با واقعیت داشته باشد.

منبع: زومیت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها