|
کدخبر: 241578

سورپرایز بزرگ اپل درباره معرفی آیفون تاشو + عکس

کانسپت جدید آیفون تاشدنی اپل موسوم به آیفون ایر این دستگاه موردانتظار را از زوایای مختلف و در رنگ‌های متنوع به‌تصویر می‌کشد. به‌نظر می‌رسد آیفون ایر پردازنده‌ی M۱ داشته باشد.

فناوری سورپرایز بزرگ اپل درباره معرفی آیفون تاشو + عکس

در سال‌های اخیر، شرکت‌های بزرگ صنعت موبایل سراغ تولید گوشی‌های هوشمندی رفته‌اند که از نمایشگر تاشدنی استفاده می‌کنند. اکثر کارشناسان معتقدند گوشی‌های تاشدنی آینده‌ی صنعت موبایل را تشکیل می‌دهند؛ ولی درحالی‌که سامسونگ چند نسل گوشی تاشدنی ساخته است، اپل به‌دلایل نامشخصی تصمیم گرفته هیچ دستگاه تاشدنی‌ عرضه نکند. درحال‌حاضر، حتی از برنامه‌های احتمالی اپل برای بازار تاشدنی‌ها خبر نداریم.

به‌نوشته‌ی Wccftech، چندین‌بار از گوشه‌وکنار شنیده‌ایم که اپل روی گوشی تاشدنی کار می‌کند؛ اما نمی‌دانیم این دستگاه در چه تاریخی عرضه می‌شود. هم‌اکنون، اپل روی گوشی‌های سری آیفون ۱۴ کار می‌کند و اگر به سنت‌هایش پایبند بماند، در روزهای آخر تابستان سال آینده‌ از آن‌ها پرده برمی‌دارد.

به‌نظر می‌رسد اپل چند سال صبر کرده است تا فناوری دستگاه‌های تاشدنی به کمال برسد و شاید زمان خیلی زیادی تا عرضه‌ی آیفون تاشدنی باقی نمانده باشد. به‌تازگی طرح مفهومی جدیدی در شبکه‌های اجتماعی دیده شده است که آیفون اپل را در فرم تاشدنی به‌تصویر می‌کشد. در این کانسپت، آیفون تاشدنی با فرم پوسته‌صدفی دیده می‌شود (طراحی مشابه گلکسی Z فلیپ سامسونگ). طراح آیفون تاشدنی مفهومی از این دستگاه با نام آیفون ایر (Apple iPhone Air) یاد می‌کند.

پیش‌تر، برخی شایعه‌ها گفته‌اند اپل به‌دنبال عرضه‌ی دستگاهی تاشدنی است که به‌صورت افقی تا می‌شود. این در حالی است که فرم تاشدن آیفون ایر به‌صورت عمودی است. کانسپتی که آنتونیا ده‌روزا طراحی کرده، به‌وضوح اِلِمان‌هایی از آیفون ۱۳ به‌ارث برده است. پنل پشتی آیفون ایر افزون‌بر دوربین سه‌گانه، از نمایشگری کوچک هم میزبانی می‌کند تا برخی اطلاعات را به‌نمایش بگذارد. شیائومی پیش‌تر در می ۱۱ اولترا از این نمایشگر استفاده کرده است.

در کانسپت منتسب به آیفون تاشدنی، دستگاهی را می‌بینیم که لبه‌هایی تخت و دکمه‌های مستطیل‌شکل دارد. نحوه‌ی قرارگیری کلیدهای کناری آیفون ایر بسیار شبیه به مدل‌های فعلی آیفون است. ظاهراً نمایشگر آیفون ایر از حفره‌ای قرص‌شکل میزبانی می‌کند که حسگر دوربین و حسگرهای فیس ID درون آن جای گرفته‌اند. لولای دستگاه هنگام بسته‌شدن، لوگو اپل را نمایش می‌دهد. کانسپت آیفون ایر به بهره‌مندی این گوشی از پردازنده‌ی M۱ اشاره می‌کند؛ همان پردازنده‌ای که در کامپیوترهای نسل جدید سری مک حضور دارد.

منبع: زومیت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها