|
کدخبر: 240530

ادعای عجیب زاکربرگ درباره درآمدزایی از متاورس

به نظر می‌رسد که کسی به زاکربرگ اعتماد ندارد. اگر شما هم تمایلی ندارید که آینده متاورس به دست فیسبوک و شرکت‌های بزرگی مثل مایکروسافت بیفتد، باید بگوییم که بنابر یک نظرسنجی تازه راه اندازی شده، شما تنها نیستید.

فناوری ادعای عجیب زاکربرگ درباره درآمدزایی از متاورس

این تحقیقات نشان داده که ۳ نفر از هر ۴ نفر نمی‌خواهند که تسلط دنیای متاورس به دست شرکتی بیفتد که در بحث محافظت از داده و امانتداری مسائل زیادی دارد.

این در حالی است که مارک زاکربرگ تغییراتی اساسی در شرکت خود ایجاد کرد و حتی برای ورودی رسمی در دنیای متاورس، نام آن را به Meta تغییر داد.

متاورس یکی از جدیدترین حوزه‌های دنیای تکنولوژی است که چه مثل زاکربرگ یکی از هواداران آن باشید چه مثل ایلان ماسک یکی از منتقدین آن، یک چیز در مورد آن بدیهی است و آن ورود قریب الوقوع اغلب شرکت‌های عظیم تکنولوژی و مالی جهان به این حوزه است.

این نظرسنجی که بین ۱۰۰۰ بزرگسال آمریکایی انجام گرفته مشخص می‌کند که اغلب مردم ترجیح می‌دهند که متاورس در یک پلتفرم بلاکچینی غیر متمرکز مثل اتریوم یا کاردانو اجرا شود. نظرسنجی انجام گرفته توسط Advakate Group نشان می‌دهد که ۸۷ درصد از مردم این نسخه از متاورس را ترجیح می‌دهند و ۷۷ درصد دیگر هم به طور بخصوصی از قدرت گرفتن فیسبوک در دنیای متاورس واهمه دارند.

متمرکز کردن متاورس بزرگترین مشکلی بود که در این نظرسنجی به آن اشاره شد. فیسبوک در مرکز این متمرکزسازی قرار دارد و زاکربرگ هم به توانایی‌های تقویت متمرکز سازی معروف است. متا در حال حاضر صاحب اینستاگرام و واتساپ است که هر کدام بیش از ۱ میلیارد کاربر دارد. متا حتی برای خرید Snapchat هم تلاش‌هایی کرده است.

زاکربرگ که برخی او را “The Zuck” می‌نامند، گفته بود که قصد درآمدزایی از این دنیای مجازی جدید را ندارد. در سال گذشته او گفته بود:

نکته مهم اینجاست که هیچ شرکتی قادر به مدیریت متاورس نخواهد بود، زیرا این تجسمی از اینترنت خواهد بود.

بنابر این نظرسنجی اما، افراد بسیار کمی حرف‌های او را باور کرده اند، به همین خاطر استفاده از یک پلتفرم غیر متمرکز بدون حاکمی مثل اتریوم را ترجیح می‌دهند.

حتی در آن زمان هم سوال اصلی این است که کدام بلاکچین می‌تواند به پایه و اساس اصلی دنیای متاورس تبدیل شود. بیت کوین که قادر به پشتیبانی از قراردادهای هوشمندی که برای این دنیای مجازی حیاتی خواهد بود، نیست. اتریوم هم از کارمزدهای بالا و محدودیت عملکردی رنج می‌برد.

یکی از جایگزین‌های مهم اتریوم، سولانا است که تمرکز زدایی را فدای کارمزد و سرعت کرده است. بلاکچین‌های دیگر هم مثل کاردانو، آوالانچ، پولکادات، ترا، فانتوم و آلگوراند هم هنوز به پذیرش همگانی نرسیده اند.

منبع: رمز ارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها