|
کدخبر: 240092

درآمد بی سابقه این شرکت از محل بازی های ویدئویی

شرکت اکتیویژن بلیزارد در سال ۲۰۲۱ از محل ارائه خدمات خرید اقلام بازی و حق اشتراک بازی‌های ویدئویی درآمد بی سابقه‌ای معادل با ۵.۱ میلیارد دلار به دست آورد.

فناوری درآمد بی سابقه این شرکت از محل بازی های ویدئویی

شرکت اکتیویژن بلیزارد از سال ۲۰۱۶ به این سو هر سال به طور مرتب بیش از ۴ میلیارد دلار از محل تراکنش‌های درون محیط بازی‌های ویدئویی و نیز پرداخت حق اشتراک توسط کاربران درآمد داشته است و این رقم در سال ۲۰۱۷ از ۴.۹۱ میلیارد دلار گذشته بود. در سال ۲۰۲۰ نیز رقم مذکور به ۴.۸۵ میلیارد دلار رسید و در سال ۲۰۲۱ برای اولین بار اکتیویژن درآمد بالای ۵ میلیارد دلار را بدین شیوه به ثبت رساند.

نکته جالب این است که درآمد خالص اکتیویژن بلیزارد در سال ۲۰۲۱ برابر با ۸.۸۰۴ میلیارد دلار و درآمد عملیاتی آن معادل ۳.۶۲ میلیارد دلار بوده است. بنابراین درآمد حاصل از تراکنش‌های مالی در حین بازی و نیز پرداخت حق اشتراک رقم قابل توجهی از درآمدهای کلی این شرکت را تشکیل می‌دهد. بخش زیادی از این درآمدها مربوط به مشترکان بازی World of Warcraft بوده است.

رکورد یادشده در شرایطی ثبت شده که میزان فروش بازی Call of Duty Vanguard کاهش یافته و کمتر از حد انتظار بوده است. این موفقیت‌ها نشان می‌دهد که چرا مایکروسافت برای خرید این شرکت علاقه نشان داده و حاضر است برای این کار ۶۸.۷ میلیارد دلار پرداخت کند.

 

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها