|
کدخبر: 238320

افشای جزئیاتی از سیستم عامل بعدی اپل + عکس

اپل چند روز پیش iOS ۱۵.۳ را برای رفع باگ‌های امنیتی منتشر کرد. حالا اگرچه زمان زیادی تا انتشار iOS ۱۶ باقی مانده، ولی اولین تصویر منتسب به این سیستم عامل منتشر شده و تغییراتی مثل ویجت‌های تعاملی و آیکون‌های جدید را نشان می‌دهد.

فناوری افشای جزئیاتی از سیستم عامل بعدی اپل + عکس

صفحه توییتر LeaksApplePro اسکرین‌شاتی را از iOS ۱۶ به اشتراک گذاشته که ویجت‌های تعاملی بزرگی در آن دیده می‌شود. این ویجت‌ها نه فقط میزبان اپلیکیشن‌ها بلکه میزبان ویجت‌های کنترل سنتر و میانبرهای دیگر هستند. ویجت‌های جدید به‌صورت داخلی با عنوان InfoShack شناخته می‌شوند ولی مشخص نیست که این نام تا انتها همراه iOS ۱۶ بماند.

ویجت‌های InfoShack به کاربران اجازه می‌دهند کنترل بیشتری بر اجزای صفحه داشته باشند. به‌علاوه، کاربران سریع‌تر می‌توانند به قابلیت‌های مورد علاقه خود دسترسی داشته باشند و اطلاعات بیشتری را با یک نگاه دریافت کنند.

آیفون

طراحی مشابه مک او اس مانتری آیکون‌های iOS ۱۶

این تصویر همچنین بازطراحی بخشی از آیکون‌ها را نشان می‌دهد. در واقع، طراحی این آیکون‌ها تا حدی شبیه آیکون‌های مک اواس مانتری شده است. این یعنی اپل احتمالا می‌خواهد طراحی آیکون‌های خود را در سیستم عامل‌های مختلفش یکسان کند. با این حال، فعلا برای نتیجه‌گیری خیلی زود است. چون در حال حاضر حتی نمی‌توانیم صحت این اسکرین‌شات را تایید کنیم.

انتظار می‌رود اپل طبق معمول از iOS ۱۶ در کنفرانس توسعه‌دهندگان خود رونمایی کند. چندی قبل شایعه شده بود که کوپرتینویی‌ها با انتشار iOS ۱۶ و iPadOS ۱۶ پشتیبانی از برخی دستگاه‌ها از جمله آیفون ۶s را متوقف می‌کنند. این شرکت در دو سال اخیر به عرضه جدیدترین آپدیت سیستم عامل‌های خود برای چند محصول ثابت ادامه داده بود. اما به نظر می‌رسد که این قاعده بالاخره رو به پایان است.

اپل همچنین احتمالا در WWDC ۲۰۲۲ از نسخه جدید مک اواس، واچ اواس و تی‌وی اواس پرده برمی‌دارد. این مراسم معمولا در حوالی ماه خرداد برگزار می‌شود و امسال هم باید منتظر این رویداد در همین بازه زمانی باشیم.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها