|
کدخبر: 237195

رونمایی از گوشی جدیدی که رقیب سامسونگ می شود

با ادغام وان پلاس و اوپو، کم کم باید منتظر استفاده از فناوری‌های مشترک میان محصولات این دو کمپانی باشیم.

فناوری رونمایی از گوشی جدیدی که رقیب سامسونگ می شود

وان پلاس چندین هفته پیش از جدیدترین پرچمدارش، وان پلاس ۱۰ پرو برای بازار چین رونمایی کرد. حالا به نظر می‌رسد این کمپانی به دنبال عرضه یک گوشی اولترا در ادامه سال جاری میلادی است. این دستگاه که احتمالا وان پلاس ۱۰ اولترا نام می‌گیرد، باید با نسخه اولترا پرچمدار برندهایی مانند سامسونگ و شیائومی رقابت کند.

در صورتی که شایعه اخیر که از سوی یک منبع توییتری به نام «Yogesh Brar» منتشر شده، صحت داشته باشد، برای اولین بار وان پلاس از دستگاهی قدرتمندتر از مدل‌های پرو رونمایی خواهد کرد. طبق توییت این منبع، این گوشی هوشمند در فاز EVT یا تست تایید مهندسی قرار دارد.

وان پلاس ۱۰ اولترا و NPU اوپو

با ادغام وان پلاس و اوپو، کم کم باید منتظر استفاده از فناوری‌های مشترک میان محصولات این دو کمپانی باشیم. در همین راستا گفته می‌شود گوشی‌های سری فایند ایکس ۵ اوپو از دوربین هاسلبلاد بهره می‌برند. در مقابل، به نظر می‌رسد وان پلاس ۱۰ اولترا به NPU توسعه‌یافته توسط اوپو با نام «MariSilicon» مجهز می‌شود و در نیمه دوم ۲۰۲۲ از راه می‌رسد.

این NPU به دستگاه‌ها اجازه می‌دهد که تصاویر را سریع‌تر پردازش کنند و همچنین به کیفیت بالاتر عکاسی و فیلمبرداری دست یابند.

همانطور که می‌دانید، تنها با یک شایعه روبه‌رو هستیم و تضمینی مبنی بر استفاده از NPU شرکت اوپو در پرچمدار وان پلاس وجود ندارد، با این حال با توجه به ادغام این کمپانی‌ها، چنین رویکردی چندان هم تعجب‌آور نیست.

انتظار می‌رود در هفته‌ها و ماه‌های آینده گزارش‌ها و شایعات بیشتری درباره وان پلاس ۱۰ اولترا منتشر شود. اگرچه این دستگاه احتمالا مانند مدل پرو همچنان به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ مجهز خواهد بود، اما نسبت به برادرش مشخصات فنی قدرتمندتری خواهد داشت تا یک پرچمدار کاملا پریمیوم باشد و خریداران را جذب خودش کند. در صورت معرفی این دستگاه، باید منتظر رقابت جذابی میان آن، شیائومی ۱۲ اولترا و گلکسی S۲۲ اولترا باشیم.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر