|
کدخبر: 235787

​خبر مهم نماینده مجلس درباره طرح صیانت

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: در حال حاضر کمیسیونی که طرح حمایت از فضای مجازی را دنبال می‌کند به سرانجام نمی‌رسد.

حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین در نشست معاونت پارلمانی ریاست جمهوری با روحانیون شهرستان‌های خلیل‌آباد و بردسکن که در محل فرهنگسرای خاتم‌الانبیا بردسکن برگزار شد، افزود: ضرورت دارد دولت برای اینکه فضای مجازی را ساماندهی کند و نه مسدود و همچنین برای حمایت درست و قانونمند کردن آن و امنیت حوزه کسب و کار و کاهش مفاسد فضای مجازی لایحه‌ای بدهد و مجلس مشکل این فضا را حل کند.

وی در ادامه با بیان اینکه روحانیت بیشترین مسئولیت اجتماعی را در کشور دارد اما کمترین بهره‌مندی از منابع ملی را دارد، به انتقاد از وجود دستگاه‌های متعدد از جمله سازمان اوقاف، تبلیغات اسلامی، وزارت ارشاد حوزه علمیه و نهادهای دیگری که همه مأموریت تبیین و تبلیغ دین را برعهده دارند پرداخت و اظهار کرد: برای هماهنگی بیشتر باید دولت لایحه‌ای به مجلس بدهد و همه دستگاه‌های متولی فعالیت فرهنگی را در طول هم قرار دهد و مسئولیت تبیین و تبلیغ دین با یک نهاد باشد.

نیک‌بین مطرح کرد: طی سال‌های گذشته رهبر معظم انقلاب فرمودند ما باید ۲۰ هزار حافظ قرآن داشته باشیم اما مشخص نشد مسئولیت تربیت این تعداد بر عهده چه نهادی است و در حالی که همه متولی‌اند هیچ کس پاسخگو نیست.

وی همچنین گفت: در حوزه مسئولیت عفاف و حجاب و سایر مسائل فرهنگی متولی کار نامشخص است و ما نمی‌دانیم پیوست نویسی فرهنگی برای طرح‌ها کیست.

معاونت پارلمانی ریاست جمهوری در این همایش به وجود برخی آسیب‌ها در حوزه فرهنگی و اجتماعی اشاره و بر ترسیم نقشه مهندسی فرهنگی کشور با کمک روحانیون تاکید کرد.

سید محمد حسینی افزود: روحانیون از اقشار تأثیرگذار در انقلاب بوده‌اند و در جریان مبارزات انقلابی آن‌ها پیام امام را به اطلاع مردم می‌رساندند، امروز هم در شرایطی که دشمن به دنبال مأیوس کردن مردم از نظام است و قصد تزلزل در مردم و آرمان‌های آنها را دارد باید روحانیون به کمک دولت بیایند و با هماهنگی بهتر و همکاری مناسب‌تر تبلیغات منفی دشمنان را خنثی کنند.

وی مطرح کرد: مشکلات در کشور هست اما در دولت سیزدهم با تهیه سند تحول ۳۷ مسئله اساسی کشور شناسایی شده و البته برای آن‌ها راهکار هم در نظر گرفته شده است و به زودی این سند منتشر می‌شود تا منتقدینی که مدعی‌اند دولت برنامه ندارد متوجه شوند دولت با کمک اندیشکده‌ها و با استفاده از نظرات نخبگان و صاحب‌نظران به جمع‌بندی مسائل مهم کشور و به راه‌حل‌های مطلوب رسیده است.

حسینی تصریح کرد: در دولت سیزدهم کسی خود را عقل کل نمی‌داند بلکه مأموریت به وزرا داده شده تا با استفاده از نظرات صاحب نظران و کسانی که مخالف دولت هستند بهترین راهکارها احصا شود.

وی با اشاره به تغییراتی که در خصوص اعضای شورای انقلاب فرهنگی صورت گرفته ابراز امیدواری کرد؛ در حوزه فرهنگی شاهد مصوبات خوب و ثمرات مطلوب این شورا باشیم.

معاونت پارلمانی ریاست جمهوری گفت: وقتی ما در حوزه فرهنگ کم‌کاری کنیم دشمن از خلأ ما استفاده کرده و تولید محتوا می‌کند لذا ما باید با کمک روحانیون در این جنگ نابرابر وارد میدان شویم.

وی عنوان کرد: طی سال‌های گذشته در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی مرد میدان نداشته‌ایم از این رو در این حوزه توفیق چندانی نداشته‌ایم، الان در حوزه اقتصاد، فرهنگ و دیپلماسی دولت نگاه مبنایی دارد و با کمک نیروهای انقلابی و جهادی تلاش می‌کند مسائل کشور را به سرعت حل نماید.

حسینی  بر لزوم هم‌افزایی و هماهنگی بیشتر در زمینه مسائل فرهنگی تاکید کرد و افزود: در حال حاضر شورای عالی مجازی نیز در خصوص طرح اینترنت ملی و صیانت از فضای مجازی مشغول به کار است تا زمینه ساماندهی این فضا را فراهم کند.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها