|
کدخبر: 233208

افزایش قیمت ۳ گوشی هوشمند از خانواده آیفون

تفاوت قیمتی ۲۰۰ دلاری بین آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ پرو وجود دارد و گفته می‌شود آیفون ۱۴ مکس ۹۰۰ دلار قیمت دارد.

فناوری افزایش قیمت ۳ گوشی هوشمند از خانواده آیفون

شنیده‌ها حاکی از آن است که اپل امسال تولید آیفون مینی را متوقف و به‌‌جای آن مدلی بزرگ‌تر ۶٫۷ اینچی عرضه خواهد کرد. احتمالاً مدل مذکور با‌‌‌‌توجه‌‌‌به ابعاد بزرگ‌تر بسیار گران‌تر از مدل مینی خواهد بود. اکنون، افشاگری در توییتر با نام کاربری LeaksApplePro ادعا می‌کند که اپل قصد دارد قیمت مدل‌های پرو را نیز برای حفظ فاصله‌ی قیمتی با مدل‌های استاندارد ۱۰۰ دلار افزایش بدهد.

درحال‌حاضر، تفاوت قیمتی ۲۰۰ دلاری بین آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ پرو وجود دارد و گفته می‌شود آیفون ۱۴ مکس ۹۰۰ دلار قیمت دارد؛ بنابراین، قطعاً فاصله‌ی قیمتی ۱۰۰ دلاری با مدل پرو هیچ توجیهی برای خرید آن باقی نخواهد گذاشت و واضح است که اپل قصد دارد فاصله‌ی قیمتی ۲۰۰ دلاری را همچنان حفظ کند.

این موضوع تنها به فاصله‌ی قیمتی مدل‌ها مربوط نمی‌شود. چندی پیش، گزارشی مبنی‌بر افزایش شدید قیمت‌های تراشه‌های TSMC منتشر شد که نشان می‌داد غول صنعت نیمه‌هادی درصدد است قیمت تراشه‌هایش را تا ۲۰ درصد افزایش بدهد. در آن گزارش، ادعا می‌شد که مشتریانی، از‌جمله اپل از افزایش قیمت مطلع هستند و قصد دارند این افزایش قیمت را در محصولاتشان اعمال کنند.

از قرار معلوم، TSMC هزینه‌ی تولید تراشه را از سه‌ماهه‌ی ‌چهارم سال ۲۰۲۰ به‌دلیل بحران و کمبود جهانی نیمه‌هادی به‌تدریج افزایش داده است و گفته می‌شود این یکی از بزرگ‌ترین تغییرات شرکتی بوده است. ناگفته نماند مدل پرو آیفون ۱۴ نیز امسال تغییرات زیادی را به خود خواهد دید. آیفون‌ها دیگر بریدگی نخواهند داشت و درعوض اپل شاید از حفره برای پنهان‌کردن دوربین سلفی و حسگرهای موجود بهره ببرد که اکنون در برخی از دستگاه‌های اندرویدی، ازجمله گوشی‌های هوشمند سامسونگ استفاده می‌شود.

طبق گزارشی‌های قبلی، اپل آرایه‌ی فیس آی‌دی را کاملاً بازطراحی و متعاقباً پروژکتور نقطه‌ای را به زیر نمایشگر منتقل خواهد کرد و احتمالاً سایر اجزای فیس آی‌دی را با سیستم TOF پیشرفته‌تر همراه‌با دوربین سلفی در حفره‌ای به‌شکل کپسول تعبیه خواهد کرد؛ بنابراین، سری آیفون ۱۴ ممکن است گران‌تر از مدل‌های کنونی باشد و افزایش قیمت تراشه مزید بر آن شود.

در این گزارش، آمده است که مدل پایه‌ی آیفون ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس با ۱۰۰ دلار افزایش به‌ترتیب ۱،۰۹۹ و ۱،۱۹۹ دلار قیمت خواهند داشت؛ درحالی‌که مدل ۶/۱ اینچی استاندارد با همان قیمت ۷۹۹ دلار سابق دردسترس خواهد بود. جالب است بدانید که شایعات اخیر نشان می‌دهند سامسونگ نیز قصد دارد قیمت مدل اولترا گلکسی اس ۲۲ را ۱۰۰ دلار افزایش دهد؛ ازاین‌رو، اپل هنوز تصمیم نهایی را برای افزایش قیمت اتخاذ نکرده و ممکن است برای رقابت با گوشی‌های سامسونگ قیمت گوشی‌هایش را افزایش ندهد.

منبع: زومیت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها