|
کدخبر: 214485

گسترش نیوز گزارش می دهد؛

افرانت ۲۴ ساله شد

نشست خبری ۲۴مین سالگرد تاسیس شرکت افرانت با حضور مهندس فریبرز باذرجانی مدیرعامل این شرکت و اصحاب رسانه برگزار شد.

فناوری افرانت ۲۴ ساله شد

شرکت افرانت در سال ١٣٧۶ با هدف توسعه اینترنت و تجارت الکترونیک در کشور تاسیس گردیده و در سال ١٣٩٠ وارد فرابورس ایران شده است. طی این سال‌ها، افرانت توانسته است در ارائه خدمات پهنای باند اینترنت اختصاصی، خدمات دیتاسنتر، خدمات ابری و تجارت الکترونیکی خود را به عنوان شرکت پیشگام در خدمت‌رسانی به جامعه IT کشور معرفی کند.

افرانت۲

معرفی خدمات و سرویس های افرانت

Broadband

Data Center

CDN

Cloud

افرانت۳

دریافت محتوا از نزدیکترین نقطه جغرافیایی

افرانت با داشتن پا پسایت های متعدد در نقاط مهم ترافیکی ایران با بالاترین دقت، موقعیت جغرافیایی کاربر را تشخیص می دهد و محتوا را از نزدیک ترین نقطه به دست او می رساند؛ در نتیجه، سرعت بارگذاری محتوا به شکل چشمگیری افزایش می یابد.

پهنای باند اینترنت اختصاصی

افرانت با ایجاد پاپ سایت های متعدد سرویس دهی و خطوط پشتیبان قابل اطمینان، سرویس پهنای باند وسیع اینترنت به صورت اختصاصی ) Dedicated  ( را به اپراتورها، سازمان ها و شرکت ها ارائه می نماید. با این سرویس مشترکین به صورت ۲۴ ساعته به اینترنت اختصاصی دسترسی دارند.

سهم افرانت از بازار شرکت های دانش بنیان

از تعداد ۶۳۹۹ شرکت دانش بنیان که در کشور وجود دارد، ۱۲۵ شرکت با افرانت همکاری می کنند که این نشان دهنده اعتماد و خدمات دهی مناسب این شرکت است.

افرانت۴

 به مناسب ۲۴ مین سالگرد تاسیس شرکت افرانت نشست خبری با حضور مدیرعامل این شرکت و اصحاب رسانه برگزار شد.

نشست

در این نشست خبری مهندس فریبرز باذرجانی مدیرعامل شرکت افرانت در گفتگو با خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار گسترش نیوز مبنی بر اینکه اجرای طرح صیانت و موضوع فیلترینگ چه تاثیری در روند کاری شرکت افرانت یا شرکت های دیگری که در این حوزه کار می کنند خواهد داشت، پاسخ داد: بحث تکنولوژی روز به روز در حال گسترش است و سازمان های ذی ربط باید این موضوع را رصد کنند و مزایا و مضرات این حوزه را در نظر بگیرند. البته هنوز طرح صیانت در حال بررسی است و کمیسیون محترم مجلس در حال بررسی این موضوع هستند و هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است؛ قطعا بنده مطمئنم که بحث فیلتر شدن فضای مجازی مطرح نیست و نظر شخصی بنده این است که با این طرح تا جایی امکان دارد از تولید و محصولات داخلی حمایت شود و به صورت داخلی مدیریت شود که همین موضوع موجب توسعه کسب و کار و اشتغال خواهد شد و به نظر بنده باید از این طرح دفاع شود.

وی در پاسخ به این سوال که طرح جهانی اینترنت رایگان یا اینترنت ماهواره ای چه تاثیری بر روند کار شرکت شما و شرکت های داخلی دیگر می گذارد، اظهار کرد: ما باید همیشه در حال رصد اتفاقات و رویدادهای جدید در حوزه تکنولوژی باشیم و از این موضوع به نحو احسن استفاده کنیم و سرویس ها و خدماتی ارائه شود که نیازی به استفاده از این نوع اینترنت گران و هزینه بر نباشد و مشتری بتواند با هزینه کمتر به اینترنت پرسرعت دسترسی داشته باشد و دیگر نیازی نداشته باشد که از سرویس گرانتر استفاده کند که دقیقا موضوع حمایت از تولید داخل در همین راستا است.

باذرجانی در پاسخ به این سوال که دلایل عدم توسعه اینترنت ثابت توسط شرکت‌های FCP که افرانت نیز یکی از این اپراتورها است، گفت: توسعه اینترنت ثابت زمان بر بوده و نیازمند سرمایه گذاری قابل توجه است اما بازگشت این سرمایه گذاری در کوتاه مدت امکان پذیر نیست. از این رو بخش خصوصی برای سرمایه گذاری با مشکلاتی مواجه است.

نویسنده: سینا ستوده

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها