|
کدخبر: 201710

ماسک زمان خروج سرویس استارلینک از فاز بتا را اعلام کرد

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت اسپیس ایکس می‌گوید سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در ماه اکتبر (مهر-آبان) از فاز بتا عمومی خارج می‌شود. البته با توجه به وعده‌های قبلی ماسک، شاید بهتر باشد که روی این ادعا حساب چندانی باز نکنیم.

فناوری ماسک زمان خروج سرویس استارلینک از فاز بتا را اعلام کرد

مدیرعامل اسپیس ایکس در صفحه شخصی توییتر خود در پاسخ به این سوال که سرویس استارلینک چه زمانی از فاز بتا خارج می‌شود، صرفا نوشت «ماه آینده» و هیچ اطلاعات دیگری ارائه نکرد. ایلان ماسک قبلا گفته بود که استارلینک احتمالا تا اواخر تابستان به فاز بتا پایان می‌دهد اما با توجه به اینکه تنها چند روز تا انتهای تابستان باقی مانده، بعید است که او بتواند این وعده را محقق کند.

خروج از فاز بتا به معنای این خواهد بود که اسپیس ایکس یک گام دیگر به عرضه گسترده‌تر سرویس استارلینک نزدیک شده است. این شرکت در ماه مه مدعی شده بود که آن‌ها تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار سفارش دریافت کرده‌اند. استارلینک در حال حاضر از طریق ۱۷۰۰ ماهواره به بیش از ۱۰۰ هزار کاربر در چندین کشور مختلف سرویس‌دهی می‌کند.

با توجه به استقبال بالای مشتریان، اسپیس ایکس تضمین نداده که تمام سفارش‌ها به این زودی تحویل داده شوند. ماسک در ماه مه گفته بود که ۵۰۰ هزار نفر اول به احتمال زیاد به اینترنت ماهواره‌ای دسترسی پیدا می‌کنند، اما زمانی که تعداد مشتریان به چند میلیون نفر برسد، با چالش بزرگ‌تری مواجه خواهند شد.

مدیرعامل اسپیس ایکس گفته بود محدودیت ظرفیت اصلی‌ترین مشکل در مناطق پرجمعیت خواهد بود، اما اهالی حاشیه‌نشین و مناطق دورافتاده احتمالا با مشکلی روبرو نمی‌شوند. این شرکت فعلا از ایالات متحده آمریکا مجوز گرفته تا به ۱ میلیون نفر ترمینال کاربری بدهد. ولی آن‌ها در ادامه می‌خواهند حداکثر ۵ میلیون ترمینال به کاربران ارائه کنند.

بر اساس گزارشی که اخیرا منتشر شده بود، اسپیس ایکس در تلاش است تا با افزایش ظرفیت تولید بتواند با سرعت بیشتری سفارشات مشتریان را به آن‌ها تحویل دهد.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر