|
کدخبر: 196597

اپ استور و گوگل پلی در ۲۰۲۱ پول جارو کردند

بررسی‌های جدید نشان می‌دهند که مصرف‌کنندگان در نیمه اول ۲۰۲۱ در سطح جهان ۴۱.۵ میلیارد دلار در اپ استور هزینه کرده‌اند. این رقم تقریبا دو برابر هزینه ۲۳.۴ میلیارد دلاری است که کاربران در گوگل پلی صرف کرده‌اند.

فناوری اپ استور و گوگل پلی در ۲۰۲۱ پول جارو کردند

بر اساس اطلاعات گردآوری شده توسط Finbold، میزان صرف هزینه کاربران در پلتفرم اپل در نیمه نخست سال جاری میلادی نسبت به بازه زمانی مشابه پارسال ۲۲.۰۵ درصد افزایش داشته است. در مجموع نیز میزان صرف هزینه در هر دو پلتفرم ۲۴.۸ درصد رشد پیدا کرده و این رقم را به ۶۴.۹ میلیارد دلار رسانده است.

صرف هزینه در بازار اپلیکیشن‌های موبایل عمدتا به خاطر تغییر در سبک زندگی کاربران در دوران همه‌گیری ویروس کرونا افزایش یافته است. این گزارش می‌گوید اگرچه صرف هزینه در اپ استور همچنان بسیار بالاست، گوگل پلی با رشد سالانه ۳۰ درصدی در نیمه اول ۲۰۲۱ نسبت به نیمه اول ۲۰۲۰ بالاترین رکورد رشد را ثبت کرده است. میزان صرف هزینه در بازار اپلیکیشن‌ها در نیمه اول ۲۰۱۹ به ترتیب در اپ استور ۲۶.۳ میلیارد و در گوگل پلی ۱۴.۳ میلیارد دلار بوده است.

به عبارت دیگر، با وجود این که اپ استور در مجموع عملکرد بسیار بهتری داشته است، پلتفرم اندروید هم شکوفایی خاص خود را داشته و در کشورهایی که بیشترین تعداد کاربران اندرویدی را دارند، بسیار خوب عمل کرده است.

شرکت Finbold می‌گوید هرچند بخش عمده صرف هزینه‌ها در اپ استور و گوگل پلی استور از حوزه بازی‌ها بوده، ولی پردرآمدترین اپلیکیشن‌ها در نیمه نخست ۲۰۲۱ تیک‌تاک و یوتیوب هستند. این شرکت یادآور شده که میزان درآمد در بخش بازی‌های موبایلی در نیمه اول ۲۰۲۱ حدود ۱۰.۳ میلیارد دلار بوده است.

این گزارش در انتها پیش‌بینی می‌کند که میزان صرف هزینه در اپ استور و گوگل پلی استور در آینده هم روند افزایشی داشته باشد، چون با توجه به توسعه روزافزون این بازار، بازیگران بیشتری سعی می‌کنند کاربران را هدف قرار داده و بهترین تجربه کاربری را به آن‌ها ارائه کنند.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها