|
کدخبر: 193266

تصویری شگفت انگیز از دهانه های روی مریخ

به تازگی تصویری که توسط فضاپیمای آژانس فضایی اروپا ثبت شده منتشر شد و محققان را شگفت زده کرد.

فناوری تصویری شگفت انگیز از دهانه های روی مریخ

 طبیعت سیاره مریخ با وجود سطح خشک و خاکی جایی که هیچ دریاچه و اقیانوسی وجود ندارد و تمام جنبه‌های زندگی به طور کامل در آن یافت نمی‌شود، ستاره شناسان را هیجان زده می‌کند.

مأموریت‌های فضایی زیادی در این سیاره انجام می‌گیرد و محققان به سختی تلاش می‌کنند تا وجود هرگونه حیات فعلی یا گذشته را در این سیاره پیدا کنند. بسیاری از کشور‌ها مانند مانند روسیه، آمریکا و چین کاوشگر‌های علمی و ربات‌های اکتشافی را با هدف کشف حیات در سیاره سرخ و احتمال زندگی در آن به این سیاره فرستاده اند.

با وجود گرد و خاک خشک پراکنده در سیاره سرخ، به تازگی تصویری توسط فضاپیمای آژانس فضایی اروپا ثبت شده که وجود تعدادی دهانه که در این سیاره بی نظیر هستند را نشان می‌دهد و بسیار هیجان انگیز است. طبق گفته وب سایت علمی، sciencealert که گزارشی درباره این تصویر منتشر کرده این تصویر بسیار عجیب و بی نظیر است. بر اساس گفته دانشمندان این تصویر از دشت آتشفشانی که توسط دهانه‌ها محصور شده، ثبت شده است.

اثرات بسیار عجیب حفاری روی مریخ که در زمین بی نظیر است

مریخ

دانشمندان معتقدند که این دهانه‌ها به دلیل وجود دشت آتشفشانی پس از فروپاشی مواد در سطح زمین ظاهر شده است. همچنین این تصویر می‌تواند به دانشمندان در درک ماهیت گرد و غبار و مواد داخل این سیاره کمک کند. یک فرضیه این است که این دهانه‌ها در اثر جریانات آتشفشانی پی در پی و وجود لایه‌هایی در اطراف لبه‌های آن‌ها درست در زمانی که سیاره پر از آتشفشان بود، ایجاد شده است.

این تصاویر توسط مریخ نورد ExoMars Trace Gas Orbiter آژانس فضایی اروپا گرفته شده که ماموریت‌های تحقیقاتی را در جو سطح مریخ انجام می‌دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها