|
کدخبر: 184171

آپدیت جدید شیائومی دردسر ساز شد

گفته می‌شود برخی از گوشی‌های هوشمند شیائومی مانند ردمی ۶ و ردمی ۶A با آپدیت MIUI ۱۲ سازگاری کامل ندارند و به مشکلاتی از جمله کند شدن دستگاه دچار می‌شوند.

فناوری آپدیت جدید شیائومی دردسر ساز شد

در ماه آوریل شیائومی آخرین آپدیت رابط کاربری اختصاصی خود به نام ۱۲ MIUI را معرفی کرد. سپس فهرستی منتشر شد که کدام یک از محصولات شرکت چینی می‌توانند MIUI ۱۲ را به‌صورت آپدیت نرم‌افزاری دریافت کنند؛ اما شرکت چینی ۴ عدد از محصولات موجود در لیست را حذف کرد که شامل ردمی Y3، ردمی ۷، ردمی ۶ و ردمی ۶A می‌شوند.

چنین اتفاقی طبیعتاً برای دارندگان محصولات ذکرشده چندان خوشایند نیست؛ زیرا ردمی ۶ و ردمی ۶A تنها یک آپدیت بزرگ اندروید و دو آپدیت MIUI را دریافت کرده‌اند و ردمی ۷ و ردمی Y۳ تنها یک آپدیت رابط کاربری گرفته‌اند. در واقع برای دو مدل آخر، هنوز آپدیت بزرگی از نسخه‌های جدید اندروید منتشر نشده است.

شیائومی گفته است آپدیت MIUI 12 برای چهار محصول مورد نظر منتشر نمی‌شود؛ اما نسخه‌ی پایداری از جدیدترین رابط کاربری انحصاری شیائومی برای ردمی ۶ و ردمی ۶A منتشر شده  و شرکت چینی اطلاعات جالبی در مورد این نسخه به اشتراک قرار داده است. درحالی‌که نسخه‌ی پایدار MIUI ۱۲ برای دو گوشی هوشمند مورد نظر منتشر شده است شیائومی به کاربران توصیه می‌کند که این نسخه را روی تلفن هوشمندشان نصب نکنند. طبق گزارش XDA-Developers، علت این موضوع مشکلاتی ذکر شده است که امکان دارد عملکرد دستگاه را تحت تأثیر منفی  قرار بدهند.

گویا ردمی ۶ و ردمی ۶A از نظر سخت‌افزاری توان پشتیبانی کامل از MIUI ۱۲ را ندارند و اگر کاربران اقدام به نصب آن‌ کنند با مشکلاتی مانند کندتر شدن دستگاه، دیرتر اجرا شدن اپلیکیشن‌ها و موارد دیگر برخورد خواهند کرد. نکته‌ی قابل توجه در مورد MIUI ۱۲ روی دستگاه‌های ذکرشده مبتنی بودن آن بر اندروید ۹ است؛ سیستم‌عاملی که مدت‌زمان بسیاری از معرفی و انتشار آن می‌گذرد. در هر صورت اگر از دارندگان ردمی ۶ یا ردمی ۶A هستید‌، بهتر است MIUI ۱۲ را نصب نکنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها