|
کدخبر: 182935

توهین بازی Fortnite به خانه خدا + عکس

مرکز بین المللی الازهر نسبت به توهین بازی ویدئویی فورتنایت به کعبه واکنش نشان داد.

مرکز بین المللی الازهر در مورد خطر یک بازی ویدئویی که در آن باید کعبه تخریب شود، هشدار و واکنش نشان داد و تأکید کرد که این نوع بازی‌ها (که ذهن را تخریب و تسخیر می‌کنند) جوانان را از وظایف اصلی خود در مورد کسب دانش مفید یا کار کردن باز می‌دارند و آن‌ها را در دنیای مجازی به دور از واقعیت حبس می‌کنند. این نوع بازی‌ها رفتار‌های خشونت آمیز را ترویج می‌دهند و افراد را به سمت نفرت و آسیب به خود یا دیگران تحریک می‌کنند.

امروز، این مرکز پس از حوادث مکرر که باعث نفرت، خشونت، قتل و خودکشی می‌شوند و همچنین به دلیل سابقه این کار در سایر بازی‌های مشابه قبلی، اخطاری علیه بازی "Fortnite" صادر کرد.

صدور بیانیه ای در محکومیت توهین بازی Fortnite

در بیانیه الازهر آمده است: "این بازی مظهر تخریب کعبه شریف است. برای دریافت امتیازات درون بازی، شخص باید کعبه را تخریب کند. موضوعی که به طور مستقیم بر باور‌های فرزندان ما تأثیر منفی می‌گذارد و مفاهیم و هویت و مقدسات آن‌ها را خدشه دار می‌کند. برای مردم و به خصوص کودکان و جوانان که اکثر مخاطبان این بازی هستند، این اهانت بسیار خطرناک است. "

اهانت یک بازی ویدئویی به کعبه خبرساز شد/ کعبه را تخریب کن امتیاز بگیر

اهانت یک بازی ویدئویی به کعبه خبرساز شد/ کعبه را تخریب کن امتیاز بگیر

الازهر در ادامه بر حرام بودن تمامی بازی‌های رایانه‌ای که خشونت را ترویج می‌کند، به عقاید یا شریعت و دین توهین می‌کند یا به تروریسم و خودآزاری و ... فرا می‌خواند، تأکید کرد. این مرکز از والدین و مراکز فرهنگی و آموزشی و رسانه‌ای خواست خطر اینگونه بازی‌ها را به کودکان گوشزد کنند و در این خصوص به هوش باشند. این مرکز والدین را به محافظت از فرزندان خود در برابر خطرات بازی های روانی، رفتاری، جسمی و خانوادگی فرا خواند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها