|
کدخبر: 181937 رویا رئیسی

در گفت و گوی گسترش نیوز با یک اسکرام مستر:

ویندوز ۱۱ ناجی مایکروسافت خواهد شد؟

تأثیر ویندوز ۱۱ بر سهام مایکروسافت در زمان لانچ مشخص خواهد شد. اگر عملکرد ویندوز بدون هیچ مشکلی باشد و وقایع ویندوز ۸ تکرار نشود، احتمالاً شاهد رشد مایکروسافت خواهیم بود.

فناوری ویندوز ۱۱ ناجی مایکروسافت خواهد شد؟

هم‌زمان با اعلام خبرها پیرامون ویندوز ۱۱ مایکروسافت قابلیت‌های جدید این ویندوز را برای گیمرها معرفی کرد که شاهد اتفاق‌های خوب در این حوزه بودیم. ویندوز ۱۱ ظاهر خود را مدرن کرده است و قابلیت‌های بیشتری را در دسترس کاربران قرار داده است. مایکروسافت توجه ویژه به کیفیت دارد و آپدیت‌های این ویندوز ۴۰ درصد حجم کمتری نسبت به ویندوزهای قبلی دارند. در خصوص آپدیت به حجم برنامه‌ها اکتفا نکرده است و برخلاف ویندوز ۱۰ که شاهد دو آپدیت سالانه بودیم، ویندوز ۱۱ تنها یک آپدیت هر سال ارائه خواهد داد. در ادامه تیزر ویندوز 11 را مشاهده خواهید کرد.

ویندوز ۱۱ عادت‌های مجازی شما را نیز حفظ کرده است و اگر عادت به چت فامیلی دارید، با استفاده از اپلیکیشن (Chat) می‌توانید با دوستان، خانواده و همکاران از طریق مایکروسافت تیمز در تماس باشید. امکان اشتراک‌گذاری متن، تصاویر و اسناد را نیز در این اپلیکیشن دارید.

چت-ویندوز11

ویندوز ۱۱ چه سخت‌افزاری نیاز دارد؟

طه متولی حبیبی، اسکرام مستر در گفتگو با گسترش نیوز گفت: به صورت کلی ۹۰ درصد سیستم های موجود سخت‌افزارهای مورد نیاز ویندوز ۱۱ را دارند. این ویندوز نیازمند پردازش ۶۴ بیتی دو هسته‌ای، ۴ گیگابایت رم، ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی، نمایشگر ۹ اینچی با وضوح تصویر ۱۳۶۶x۷۶۸ پیکسل و پردازنده گرافیکی سازگار با WWDM ۲.x با پشتیبانی از DirectX ۱۲ هست. نکته مهم این هست که ویندوز ۱۱ از سیستم ۶۴ بیت پشتیبانی می‌کند.

متولی

طراحی ویجت ها از طریق کاربران در ویندوز ۱۱

متولی حبیبی تأکید کرد: تا به امروز تنها مایکروسافت اجازه طراحی و توسعه ویجت ها را داشت اما در ویندوز ۱۱ استفاده‌کننده‌های شخص ثالث نیز امکان طراحی ویجت و ارائه به کاربران را دارند. مایکروسافت دست تولیدکننده شخص ثالث را کاملاً باز گذاشته است.

ویژگی‌های گیمینگ ویندوز ۱۱

وی افزود: در ویندوز ۱۱ نسبت به ویندوز ۱۰ شاهد تغییرات آن‌چنانی نبودیم. در ویندوز ۱۱ توجه به ارتقا و گیمرها شده است. سه قابلیت برای گیمرها اضافه شده است. این سه قابلیت شامل DirectX ۱۲ Ultimate( پردازش و گرافیک بازی‌ها)، Direct Storage (افزایش سرعت بارگذاری بازی‌ها) و Auto HDR (در زمان بازی به صورت خودکار HDR فعال می‌شود). همچنین ویندوز ۱۱ از Game Pass مایکروسافت نیز پشتیبانی می‌کند.

ویندوز ۱۱ و اجرای اپلیکیشن‌های اندروید

این اسکرام مستر خاطرنشان کرد: به صورت کلی غافلگیری مایکروسافت پشتیبانی از اندروید هست. به جز مایکروسافت از آمازون هم می‌توانید برنامه‌ها را دانلود کنید. این قابلیت از تکنولوژی شرکت اینتل استفاده می‌کند اما برای تمامی پردازنده‌ها فعال هست.

اندرید

کورتانا در ویندوز ۱۱ هم دستیار شما خواهد بود

متولی حبیبی اظهار کرد: هنوز صحبتی در خصوص دستیار صوتی ویندوز ۱۱ نشده است اما احتمالاً از چند ماه آینده در این خصوص صحبت کنند. در ابتدا احتمالاً با کورتانا عرضه شود. به صورت رسمی اعلامی نشده است.

ویندوز ۱۱ مایکروسافت را نجات می‌دهد

وی افزود: تأثیر ویندوز ۱۱ بر سهام مایکروسافت در زمان لانچ مشخص خواهد شد. اگر عملکرد ویندوز بدون هیچ مشکلی باشد و وقایع ویندوز ۸ تکرار نشود، احتمالاً شاهد رشد مایکروسافت خواهیم بود.

ویندوز غیررسمی نصب نکنید

این اسکرام مستر تأکید کرد: بهتر کاربران اقدام به نصب برنامه‌های غیررسمی خصوصاً ویندوز نکنند. از طریق Windows Insider شرکت مایکروسافت و ثبت‌نام امکان دسترسی به ساختار ویندوز ۱۱ را داریم. کاربران از این طریق وارد محیط ویندوز ۱۱ شوند، با مشکلی روبه‌رو نخواهند شد. البته فراموش نکنند که در این شرایط سیستم پر از باگ هست. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم که از اطلاعات سیستم بک آپ بگیرند.

برای ویندوز ۱۱ نیاز به یک حساب کاربری مایکروسافت دارید

متولی حبیبی در پایان گفت: آپدیت ویندوز ۱۱ رایگان هست و در ماه مهر یا آبان برای کاربران ارائه خواهد شد. کاربران در زمان نصب برنامه حتماً باید آنلاین باشند و حساب کاربری شرکت مایکروسافت را نیز داشته باشند.

ویندوز ۱۰ به این زودی‌ها متوقف خواهد شد؟

بر اساس اخبار منتشر شده، ویندوز ۱۰ روز ۱۴ اکتبر ۲۰۲۵ به صورت رسمی از چرخه پشتیبانی مایکروسافت خارج خواهد شد.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها