|
کدخبر: 168969

اختصاصی گسترش نیوز:

نقش تتر در دنیای رمزارزها

تتر (Tether) ارز دیجیتالی است که به عنوان ابزاری برای کنترل نوسانات نرخ در معاملات رمز ارزها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حقیقت دلار دیجیتالی است که در صرافی‌ها به عنوان جایگزین دلار مطرح هست.

فناوری نقش تتر در دنیای رمزارزها

اگر علاقه‌مند به ارزهای دیجیتال هستید، گزارش امروز را از دست ندهید. در این گزارش از ارز دیجیتال تتر برای شما می‌گوییم. ارز دیجیتال تتر با نماد USDT در بازارهای دنیا مبادله می‌شود. نکته مهم در خصوص این ارز نرخ ثابت هست که به این واسطه به نام "استیبل کوین" یا "سکه پایدار" نیز شناخته می‌شود. نخستین بار این ارز دیجیتال بر روی پلتفرم اُمنی (Omni) عرضه شد. منظور از پلتفرم اُمنی بر روی بلاکچین بیت کوین قرار دارد و کارش تبادل توکن‌های مختلف است.

با خالق تتر آشنا شوید

تتر در اوایل سال ۲۰۱۴ با نام ریل کوین (Realcoin) معرفی شد اما در ماه نوامبر، شرکت iFinex، مالک تشکیلات Tether و صاحب صرافی ارز دیجیتال بیت فینکس (Bitfinex) که آن را پایه‌گذاری کرده بود، نام این ارز دیجیتال را به تتر تغییر داد.

چند مدل تتر داریم؟

درحال‌حاضر ۴ مدل تتر داریم که در ادامه با این مدل‌ها آشنا می‌شود.

  1.  USDT ERC۲۰ مبتنی بر بلاکچین اتریوم
  2.  USDT Omni مبتنی بر بلاکچین بیت‌کوین
  3.  USDT TRC۲۰ مبتنی بر بلاکچین ترون
  4.  USDT EOS مبتنی بر شبکه‌ای او اس

ویژگی‌های اصلی تتر

مهمترین ویژگی ارز دیجیتال تتر ثبات نرخ هست که قیم تقریباً معادل ۱ دلار امریکا است. دومین ویژگی پشتوانه تتر هست که به وسیله ارزهای فیات، ذخیره نقدی و موارد مشابه پشتیبانی می‌شود. از سویی شاهد شفافیت مالی در ارز دیجیتال تتر هستیم. به این معنا که اطلاعات مربوط به ارزهای پشتوانه تتر به طور زنده قابل مشاهده و پیگیری است. نکته مهم این هست که به راحتی به پول نقد تبدل می‌شود. بحث امنیت در ارزهای دیجیتال حائز اهمیت هست. تتر فناوری بلاک چین محور دارد و امنیت انتقال پول به وسیله آن را تأمین می‌کند.

معایب تتر چیست؟

تا به این لحظه مشکل خاصی برای ارز دیجیتال تتر تعریف نشده است اما خیلی‌ها نگران پشتیبانی دلار از تتر هستند، اگر دلار این ارز دیجیتال را پشتیبانی نکند، شاهد بلاتکلیفی سرمایه‌های زیادی خواهیم بود.

سرمایه‌گذاری در Tether چگونه است؟

برای سرمایه‌گذاری در تتر باید نکات مهمی را بدانید که در این بخش ما برای شما می‌گوییم.

  • به نمودار قیمت‌های بازار ارز و میزان عرضه و درخواست‌ها توجه کنید.
  • در زمان افزایش قیمت اقدام به خرید رمزارزها نکنید.
  • برای پیدا کردن کارگزاری‌های معتبر آنلاین وقت بگذارید.
  • اگر کاربران رمزارزی کم بود، اقدام به خرید نکنید، احتمالاً با شبکه‌ای بی‌اعتبار روبه‌رو هستید.
  •  بیش از توان مالی خود سرمایه‌گذاری نکنید.
  • توصیه می‌کنیم در شبکه‌های متفاوت و با رمزارز های متفاوت سرمایه‌گذاری کنید.

وضعیت تتر در ایران

خرید ارز دیجیتال تتر برای کاربران ایرانی خیلی هم آسان نیست. نرخ این ارز ثابت و برابر با دلار امریکا هست اما متأسفانه نرخ دلار در ایران نوسان زیادی دارد. همچنین اغلب صرافی‌های مطرح جهان به سبب تحریم‌های اقتصادی امکان همکاری با ایران را ندارند و تهیه تتر کمی سخت شده است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها