|
کدخبر: 161676

رقیب جدی پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس!

شیوع بیماری کرونا تأثیر بسیار بدی روی بازار گجت‌ هوشمند و کنسول‌ خانگی گذاشته است؛ اما سونی توانسته دستاورد بزرگی در فروش پلی استیشن ۵ کسب کند.

فناوری رقیب جدی پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس!

از زمان عرضه کنسول‌های خانگی نسل نهمی، شرکت‌هایی از جمله مایکروسافت و سونی علاوه بر چالش‌هایی از جمله رقابت سختی که با یکدیگر دارند، با مشکل کمبود قطعات لازم برای ساخت کنسول‌های ایکس باکس سری اس، سری ایکس و پلی استیشن ۵ مواجه شدند. بااین‌حال سونی تاکنون توانسته است آمار قابل ‌توجهی در فروش پلی استیشن ۵ کسب کند.

به گزارش Screenrant، از زمان عرضه پلی استیشن ۵ تا ماه مارس ۲۰۲۱، سونی توانسته است ۶ میلیون دستگاه PS5 بفروشد. چنین اتفاقی در حالی رخ می‌دهد که سونی از سال ۲۰۲۰ با مشکل کمبود کنسول پلی استیشن ۵ در بازار به دلیل تعطیلی کارخانه‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کند. برخی از تحلیلگران معتقد هستند که اگر تولید کنسول‌های نسل نهمی به مشکل برنمی‌خورد، محصولات سونی و مایکروسافت می‌توانستند فروش بیشتری تجربه کنند.

سونی توانسته است با برنامه‌های مختلف از جمله ارائه بازی‌ رایگان، مخاطبان بسیاری را راضی به خرید پلی استیشن ۵ کند. شرکت ژاپنی در راستای تشویق گیمرها برای ماندن در خانه و کاهش خطر ابتلای آن‌ها به کرونا، عناوین مختلفی را در بازه‌های زمانی محدود به‌رایگان ارائه کرده که البته این پروژه با استقبال بی‌نظیری مواجه شده است.

بر اساس گزارش Screentrant، استقبال گیمرها از کنسول پلی استیشن ۵ به ‌قدری است که خرده‌فروشان به‌ محض دریافت دستگاه‌های جدید با هجوم گیمرها و اتمام سریع موجودی مواجه می‌شوند. طبق آمار، ۱۰ درصد از خریداران پلی استیشن ۵ را مشتریانی تشکیل می‌دهند که کنسول را برای فروش به قیمتی بالاتر خریداری کرده‌اند. اما علاقه گیمرها برای خرید پلی استیشن ۵ به ‌قدری بالا است که حتی حاضر به خرید گران‌تر پلی استیشن ۵ از افراد سودجو هستند.

آمار فروش کنسول‌های نسل نهمی به‌صورت تفکیک‌شده نیز منتشر شده که طبق آن، پلی استیشن ۵ از ۲۸ فوریه تا ۶ مارس فروشی بالغ ‌بر ۲۰۱,۰۳۳ دستگاه داشته است. چنین رقمی، مجموع فروش کنسول جدید سونی را به ۶٫۰۸ میلیون دستگاه می‌رساند. آمار فروش کنسول‌های مایکروسافت نیز وجود دارد که در بازه زمانی مشابه توانسته‌اند فروشی بالغ‌بر ۱۰۳،۲۳۷ دستگاه داشته باشند. این آمار متعلق به فروش هر دو کنسول ایکس باکس سری اس و ایکس است؛ اما در مورد پلی استیشن ۵ اشاره نشده که چه تعداد را نسخه دیجیتال و چه تعداد را مدل دارای دیسک‌خوان تشکیل می‌دهد. در مجموع، کنسول‌های ایکس باکس سری اس و سری ایکس توانسته‌اند فروشی نزدیک به ۳٫۹۴ میلیون دستگاه داشته باشند.

نینتندو سوییچ آماری جالب ‌توجه دارد. در بازه زمانی‌ که اشاره شد، نینتندو سوییچ توانسته است فروشی برابر با ۴۲۳,۱۸۷ دستگاه داشته باشد که از مجموع فروش پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری اس و سری ایکس بیشتر است. فروش کل نینتندو سوییچ از زمان عرضه تا مارس ۲۰۲۱ برابر ۸۰٫۷۹ میلیون دستگاه بوده است؛ البته فروش پلی استیشن ۴ به بیش از ۱۱۵ میلیون دستگاه رسیده و دور از ذهن نیست که پلی استیشن ۵ بتواند موفقیت نسل پیشین را تکرار کند.

پلی استیشن ۴ در بازه زمانی ۲۸ فوریه تا ۶ مارس توانسته است ۴۳،۳۶۶ دستگاه فروش داشته باشد؛ آماری که نشان می‌دهد هنوز گیمرها به کنسول نسل هشتمی سونی علاقه نشان می‌دهند. کار سونی در نسل نهم کمی سخت‌تر شده است؛ زیرا نینتندو و مایکروسافت قدم‌های بلندتری برای موفقیت برداشته‌اند که از آن جمله می‌توان به خریدهای مختلف مایکروسافت اشاره کرد.

منبع: زومیت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها