|
کدخبر: 129534

پیش فروش میلیونی آیفون ۱۲

مینگ چی کو: پیش فروش آیفون ۱۲ و ۱۲ پرو در نخستین هفته به ۷ تا ۹ میلیون واحد خواهد رسید

فناوری پیش فروش میلیونی آیفون ۱۲

در نخستین روز آغاز پیش‌فروش آیفون ۱۲ و ۱۲ پرو، ۲ میلیون سفارش برای پیش خرید این دو مدل ثبت شد.

پیش‌فروش آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو از جمعه‌ی هفته‌ی پیش آغاز شد و مینگ‌چی کو، تحلیلگر نام‌آشنای مؤسسه‌ی TF Securities، تخمین می‌زند این دو مدل از خانواده‌ی آیفون ۱۲ تا قبل از پایان این هفته ۷ تا ۹ میلیون واحد پیش‌فروش خواهند شد.

در مقایسه‌ی پیش‌فروش این آیفون‌ها با نسل‌ قبلی‌، آمار پیش‌فروش آیفون ۱۱ در سال گذشته بیشتر بود؛ آیفون ۱۱ در هفته‌ی اول رونمایی، بین ۱۰ تا ۱۲ میلیون پیش‌سفارش داشت. پیش‌فروش مدل‌های ۲۰۱۹ آیفون‌ در ۲۴ ساعت اول حدود ۵۰۰، ۰۰۰ تا ۸۰۰، ۰۰۰ واحد بود؛ درحالی‌که دو مدل از چهار عضو سری‌ آیفون ۱۲ در بازه‌ی زمانی مشابه ۱/۷ تا ۲ میلیون واحد پیش‌فروش داشتند.

به گفته‌ی کو، میزان درخواست‌ها برای پیش خرید آیفون ۱۲ پرو از حد انتظار تحلیلگران فراتر رفت؛ چراکه دوستداران اپل مدل‌های رده‌بالای آیفون را ترجیح می‌دهند و این گوشی‌ها در چین، امریکا و اروپا نیز متقاضیان زیادی دارند و همین باعث افزایش پیش‌فروش مدل پرو شد.

بر اساس پیش‌بینی این تحلیلگر، مدل‌های پرو مکس و مینی آیفون ۱۲ در مقایسه با دو مدل یادشده از این خانواده فروش متوسطی تجربه‌ خواهند کرد؛ اما فروش بالای هر چهار مدل آیفون ۱۲ می‌تواند سال سودآوری برای شرکت سازنده رقم بزند.

کو پیش‌بینی می‌کند آیفون ۱۲ و پرو هر کدام ۳۰ تا ۳۵ درصد از موجودی آیفون‌های جدید را تشکیل دهند. درخصوص مدل‌های دیگر نیز پرو مکس ۱۵ تا ۲۰ درصد و مینی با محبوبیت کمتر ۱۰ تا ۱۵ درصد در میان آیفون‌های درحال‌عرضه‌ سهم دارند. اوایل انتظار می‌رفت که تعداد بیشتری از آیفون‌های ۱۲ مینی دراختیار مشتریان قرار گیرد؛ اما با توجه ‌به تقاضای کمِ طرفداران اپل در چین و تمایل کمتر به خرید مدل کوچک‌تر نسل جدید آیفون، تعداد کمتری از این گوشی‌ها روانه‌ی بازار خواهد شد؛ تا به امروز، این مدل کوچک‌ترین آیفون محسوب می‌شود و نمایشگر ۵/۴ اینچی دارد.

منبع: زومیت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها