|
کدخبر: 125796

موفقیت بزرگ پژوهشگران کشور در صنایع شوینده

محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان به فرمولاسیون مواد شوینده‌ گوناگون دست یافتند که علاوه بر تامین نیازهای داخلی اقدام به صادرات این محصولات کردند.

فناوری موفقیت بزرگ پژوهشگران کشور در صنایع شوینده

حسام بیگدلو، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به ورود این شرکت به حوزه صنایع شیمیایی با تولید محصولات مورد استفاده در صنایع شوینده، آرایشی و بهداشتی گفت: در سال‌های اخیر با تکیه به نیروی انسانی توانمند، انواع سورفکتانت‌ها را مطابق با استانداردهای نوین به تولید انبوه رساندیم، ضمن آنکه تلاش شد در فرمولاسیون و بهینه‌سازی این محصولات، از آخرین یافته‌های علمی برای توسعه صنعت شیمیایی کشور استفاده کنیم.

بیگدلو، تولید انبوه کوکونات دی اتانول آمید، سویا دی اتانول آمید، کوکونات مونو اتانول آمید، اولئیک اسید دی اتانول آمید، کوکوآمیدو پروپیل بتایین، دی سدیم لوریل اتر سولفوسوکسینات، دی سدیم اولئامید سولفوسوکسینات و گلیسیرین دارویی را از دیگر محصولات این شرکت نام برد و یادآور شد: بیش از ۱۰ کشور در خاورمیانه، آسیای مرکزی و آسیای شرقی میزبان محصولات ساخت داخل بوده است.

وی، تولید پلی اتیلن گلیکول و گلیسیرین کوکرآت را دو دستاورد مهم در صنعت شوینده برشمرد و افزود: شوینده‌ها مانند شامپو و مایع دستشویی نیاز به این مواد اولیه‌ای دارند که تا پیش از این، نیاز ضروری صنعت با واردات از یک شرکت ایتالیایی تأمین می‌شد که با نوسانات ارزی، مشکلات زیادی را برای تولیدکنندگان به همراه آورد. اکنون اما ضمن آن‌که نیاز صنایع کشور به این ماده تأمین می‌شود، هزینه تمام شده فرآورده‌ها نیز کم‌تر شده است.

این فعال فناور با اشاره به نیاز مبرم تولیدکنندگان به این محصول آن هم در حالی‌که تعداد اندکی از شرکت‌های سراسر جهان، این محصول را تولید می‌کردند، ادامه داد: این فرآورده اکنون با کیفیتی فراتر از نمونه وارداتی از کشور ایتالیا عرضه می‌شود و نیاز کشور را به این محصول تأمین کرده است.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری، بیگدلو، از کند شدن روند واردات و خروج ارز با تولید این محصول ایران‌ساخت گفت: سالانه حدود ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ تن واردات سالیانه داشتیم که تامین این میزان رقمی بالغ بر ۳ میلیون دلار ارزبری داشت، اما با تأمین بیش از ۵۰ درصد نیاز کشور، روند پیشین را به خلق ارزش افزوده و حفظ سرمایه‌های کشور، ضمن تامین نیاز تولیدکنندگان تبدیل کردیم.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر