|
کدخبر: 113014

اسمارت‌فون سامسونگ گلکسی M۰۱ Core رسما معرفی شد

در دو ماه گذشته سامسونگ سه اسمارت‌فون در هند معرفی کرده است که همگی زیر ۱۰ هزار روپیه قیمت داشته‌اند. جدیدترین آن‌ها گوشی گلکسی M۰۱ Core است که سیستم‌عامل اندروید ۱۰ Go را اجرا می‌کند و ارزان‌ترین هندست سامسونگ در این کشور محسوب می‌شود. با این‌حال M۰۱ Core کمی متفاوت از گلکسی M۰۱ و حتی M۰۱s است.

فناوری اسمارت‌فون سامسونگ گلکسی M۰۱ Core رسما معرفی شد

گلکسی M۰۱ Core در مقایسه با نمایشگر ۵.۷ اینچی M۰۱ و صفحه‌نمایش ۶.۲ اینچی M۰۱s از یک پنل کوچکتر ۵.۳ اینچی بهره می‌برد. این نمایشگر دارای رزولوشن +۷۲۰p و تراکم پیکسلی ۲۷۷ ppi است. مدل‌های قبلی Core دارای نمایشگرهایی با رزولوشن زیر HD بودند، بنابراین صفحه‌نمایش M۰۱ Core که ارزان‌ترین گوشی این سری محسوب می‌شود چندان هم بد نیست.

تفاوت اصلی دیگری که M۰۱ Core با M۰۱ و M۰۱s دارد چیپست آن است؛ این گوشی مجهز به تراشه MT۶۷۳۹ مدیاتک با چهار هسته Cortex-A۵۳ و هسته گرافیکی Mali-T۷۶۰ MP۲ است. این پردازنده حتی در مقایسه با چیپست‌های برادر خود که دست‌کم هشت هسته پردازشی دارند چندان قدرتمند نیست.

گلکسی M۰۱ Core همچنین از ۱ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. از آنجاییکه حتی اندروید Go هم با حافظه بیشتر بهتر کار می‌کند، نسخه دیگری از گوشی با ۲ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی نیز وجود دارد. هر دو مدل دارای سه شیار برای دو سیم‌کارت نانو و یک کارت microSD هستند.

گوشی Core انرژی خود را از یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی می‌گیرد که با توجه به سایر دستگاه ظرفیت قابل‌قبولی محسوب می‌شود. ضمن اینکه، استفاده از حالت Maximum Power Saving می‌تواند عمر باتری را هنگام اجرای اپلیکیشن‌های سنگین حفظ کند.

هندست جدید سامسونگ ناچ قطره‌ای ندارد و در عوض دارای حاشیه‌های کلاسیک است. دوربین سلفی آن یک سنسور ۵ مگاپیکسلی است، در حالیکه دوربین پشت عکس‌های ۸ مگلپیکسلی و ویدیوهای ۱۰۸۰p ثبت می‌کند. قابلیت Intelligent Photos نیز می‌تواند شات‌های شبیه به هم را شناسایی کند و نشان دهد که کدامیک از آن‌ها نسبت به بقیه بهترین هستند.

گلکسی M۰۱ Core یک گوشی LTE است و از وا‌ی‌فای ۲.۴ گیگاهرتز b/g/n و بلوتوث ۵.۰ پشتیبانی می‌کند. فناوری GPS و GLONASS هم برای آن ارایه شده‌اند، اما اتصال NFC روی آن قابل دسترس نیست. اتصالات سیمی گوشی شامل پورت microUSB و جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری می‌شوند.

گلکسی M۰۱ Core به‌صورت آنلاین از تاریخ ۲۹ جولای در خرده‌فروشی‌های سامسونگ قابل‌دسترس خواهد بود. قیمت مدل ۱/۱۶ گیگابایتی آن ۵۰۰۰ روپیه و قیمت مدل ۲/۳۲ گیگابایتی ۶۵۰۰ روپیه تعیین شده است. این گوشی در رنگ‌های مشکی، آبی و قرمز عرضه خواهد شد.

 

منبع: آی تی رسان

ارسال نظر