|
کدخبر: 308988 عطیه فتحی

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

به بهانه هفته کودک/ بهترین انیمیشن تاریخ کدام است؟

این هفته، هفته کودک است و به همین منظور ما به معرفی ۱۰ تا از بهترین انیمشن های تاریخ پرداخته‌ایم.

فرهنگ به بهانه هفته کودک/ بهترین انیمیشن تاریخ کدام است؟

انیمیشن تأثیرات مثبتی برای کودکان دارد، از این تاثیرات می‌توان به افزایش قدرت مشاهده و کاوشگری کودکان، بروز نبوغ در آن‌ها، مفید در حفظ سلامتی روان کودکان، کاهش استرس در آن‌ها و... می‌شود.

المنتال

اولین انیمیشن، المنتال محصول سال (۲۰۲۳) است، از زمان منتشر شدن این انیمیشن خیلی نگذشته است، ولی تاکنون بسیار مورد استقبال قرار گرفته است،  داستان در شهر المنت، جایی که ساکنان آتش، آب، زمین و هوا باهم زندگی می‌کنند، اتفاق می‌افتد، رنگ‌هایی که در این انیمیشن به کار گرفته‌ شده است بسیار با روحیه کودکان سازگار است.

من-نفرت-انگیز

من نفرت‌انگیز محصول سال (۲۰۱۰) است، حضور و جنجال مینیون‌ها از این کارتون شروع شد، مرد عبوسی که اتفاقی با سه دختربچه برخورد می‌کند و آن‌ها را به سرپرستی می‌گیرد، اتفاقات و زندگی مرموز این مرد بسیار جذاب و خنده‌دار است.

پاندای-کونگ-فوکار

سه‌گانه پاندای کونگ‌فو کار محصول سال‌های (۲۰۰۸-۲۰۱۶) است، هر سه فیلم پر جنب‌وجوش این مجموعه چندین بار ارزش دیدن دارد، اما طرفداران معتقدند که هیچ‌کدام به پای قسمت دوم آن نمی‌رسد. پاندای کونگ‌فو کار ۲ به کارگردانی جنیفر یو نلسون ۶۶۵ میلیون دلار فروخت. این فیلم پرفروش‌ترین فیلمی بود که توسط یک زن کارگردانی شد تا اینکه دو سال بعد Frozen ساخته شد و این رکورد را از نلسون گرفت. زندگی پرهیاهو و شلوغ این پاندا بسیار دیدنی است.

کتاب-جنگل

کتاب جنگل محصول سال(۱۹۶۷) است که تنها ۱۰ ماه پس از مرگ والت دیزنی منتشر شد (این آخرین فیلمی است که او تولید کرده بود)، این کار یک انیمیشن اقتباسی است که تا کنون هنوز هم طرفدارهای خودش را دارد.

مولان

مولان محصول (۱۹۹۸) است، دیزنی با ترکیبی برنده از توانمندسازی زنان، دعواهای پرمخاطره و طنز روشن و گاه نابهنگام، این فیلم را ساخته است. اگر کودک شما دختر است این انیمیشن می‌تواند بسیار برای او جذاب و دیدنی باشد.

کوکو

کوکو محصول سال (۲۰۱۷) است و به محض اکران و منتشر شدنش با استقبال فراوانی مواجه شد، می‌توان گفت که این اثر یکی از اولین و بهترین آثار ساخته‌شده با موضوع مرگ و سوگواری است. این اثر یک کار بسیار شاد است که با فرهنگ محلی کشور مکزیک گره‌خورده است، ولی نحوه پرداخت به آن و پایان‌بندی‌اش برای هر ملیتی بسیار به‌یادماندنی است.

کرمهای-بتاب

مدفن کرم‌های شب‌تاب در سال(۱۹۸۸) ساخته‌شده است و یکی از بهترین آثار ایسائو تاکاهاتا به شمار می‌آید، این انیمه بر اساس داستان کوتاه ژاپنی آکیوکی نوساکا، ساخته‌شده استو یک درام جنگی سنگین درباره دو خواهر و برادر جوان است که در ماه‌های پایانی جنگ جهانی دوم برای زنده ماندن تلاش می‌کنند. احتمالاً به دلیل محتوای غم‌انگیز و سازش‌ناپذیرش، این فیلم در ابتدا در گیشه ژاپن و ایالات‌متحده شکست خورد، اما با گذشت زمان در سطح بین‌المللی به‌عنوان یک شاهکار شناخته شد. به علت محتوای این انیمه, به‌هیچ‌عنوان به سنین پایین پیشنهاد نمی‌شود.

راتاتویی

راتاتویی محصول سال(۲۰۰۷) است که می‌توان از آن به‌عنوان یک شاهکار نام برد، این کارتون در مورد رمی، موش صحرایی که آرزوی سرآشپز شدن را دارد، این کاراکتر یک پرتره‌ای تأثیرگذار از یک هنرمند مبارز است. این انیمیشن پر از رنگ و صحنه‌های تأثیرگذار است که حتی می‌تواند برای کودکان جنبه آموزشی نیز داشته باشد.

آپ

بالا محصول سال (۲۰۰۹) است و به‌عنوان دومین فیلم انیمیشن تاریخ که نامزد جایزه اسکار شده است، شناخته می‌شود، پیکسار با این کارتون در اوج قدرت خود بود و ایده قرار دادن دو کاراکتر پیر و جوان کنار هم بسیار خلاقانه بود، این انیمیشن نیز برای کودکان شناخته می‌شود چراکه مفاهیم عشق، جسارت و پشتکار در آن بسیار پررنگ است.

زوتوپیا

آخرین انیمیشنی که قصد معرفی آن را داریم زوتوپیا محصول سال (۲۰۱۶)است، پنجاه و پنجمین انیمیشن دیزنی طرحی بلندپروازانه‌ را ارائه می‌دهد. این انیمیشن در کلان‌شهر پستانداران انسان‌نما می‌گذرد، جایی که هرکس به هر چیز که بخواهد می‌رسد، فارغ از شرایطی که دارد، این انیمیشن نیز از رنگ‌های بسیار زیادی بهره برده است که می‌تواند برای کودکان بسیار جذاب باشد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها