|
کدخبر: 307042

بهترین پیمان معادی کدام است؟

پیمان معادی در دومین تجربه همکاری با سعید روستایی در «شیش‌ونیم متر» نقشی کاملا متفاوت از «ابد‌و‌یک روز» بازی کرد و مجددا با نوید محمدزاده زوج جذابی تشکیل داد. با اینکه معادی فیلم‌های مهمی در کارنامه دارد اما یکی از جذابترین نقش‌های او بدن شک، صمد در این فیلم است.

فرهنگ بهترین پیمان معادی کدام است؟

پیمان معادی بعد از معرفی در «درباره الی» به عنوان کشف مهم اصغر فرهادی در عرصه بازیگری به چهره‌ای قدرتمند در سینما بدل شد. اکثر آثارش درخشانند و کم پیش می‌آید در اثری ضعیف ظاهر شود و مخاطبان را با خودش همراه نکند.

درباره نقش

صمد مامور پلیس مبارزه با مواد مخدر است که به همراه تیمی قدرتمند به دنبال فروشنده بزرگ شیشه در تهران که فردی به نام ناصر خاکزاد است می‌گردد. ناصر به او وعده می‌دهد که اگر آزادش کند ۴ میلیارد تومان به حسابش واریز شود. صمد نمی‌پذیرد و با وجود تمام مشکلاتی که برایش پیش می‌آید پرونده را تا پایان دنبال می‌کند. صمد را می‌توانیم یکی از پلیس‌های متفاوت در میان شخصیت‌های پلیس سینمای ایران بنامیم. مردی جدی، پایبند به اصول، تند مزاج و درعین‌حال دارای رفتاری که خندهای گوشه لب مخاطب می‌آورد. یکی از ویژگی‌های مهم صمد دل‌رحمی او است که بخصوص در مواجهه با بچه‌ها بیشتر نمود پیدا می‌کند.

ویژگی بازی 

مهمترین امتیاز معادی دوری او از کلیشه‌هاست. معادی در قالب نقش صمد هیچ‌گاه پا از اصول اخلاقی پلیس فراتر نمی‌گذارد اما بدون افتادن به ورطه شعار، طوری از پس نقش برمی‌آید که از همان ابتدا تا انتهای فیلم با او همراه می‌شویم. معادی در موقعیت‌های مختلف مدام خشم و عصبانیتش را بروز می‌دهد، بارها داد می‌زند و دیالوگ‌هایی پرحرارت می‌گوید و در همه حال رفتارش قابل باور است. 

افتخارات

پیمان معادی داوران جشنواره سی‌وهفتم فجر را متقاعد کرد تا نامش را میان نامزدهای دریافت سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول مرد قرار دهند. او جایزه بهترین بازیگر جشنواره فیلم استکهلم را نیز از آن خود کرد.

منبع: فیلم نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها