|
کدخبر: 304626

کتک زدن خواننده توسط رهبر ارکست

سر جان الیوت گاردینر، یکی از برجسته‌ترین رهبران ارکستر جهان، در پی اتهام ضرب و شتم یک خواننده از شرکت در برنامه سالانه اجرای موسیقی کلاسیک بی‌بی‌سی - پرام - کناره‌گیری کرده است.

فرهنگ کتک زدن خواننده توسط رهبر ارکست

 سر جان الیوت گاردینر، یکی از برجسته‌ترین رهبران ارکستر جهان، در پی اتهام ضرب و شتم یک خواننده از شرکت در برنامه سالانه اجرای موسیقی کلاسیک بی‌بی‌سی – پرام – کناره‌گیری کرده است.

گفته شده است که در جریان کنسرتی در پاریس، سرجان به خاطر اینکه ویلیام توماس، خواننده باس، از جهت اشتباه تالار خارج شده بود به او مشت زد.

سخنگوی توماس گفت که «همه اعضای ارکستر این حق را دارند که هنر خود را در محیطی عاری از آزار یا آسیب جسمی ارائه دهند.» سر جان همچنین چهارشنبه شب از ادامه برنامه در جشنواره برلیوز در شهر لاکوت-سنت-آندره، در جنوب شرق فرانسه، انصراف داد.

سر جان الیوت گاردینر، یکی از برجسته‌ترین رهبران ارکستر جهان، در پی اتهام ضرب و شتم یک خواننده از شرکت در برنامه سالانه اجرای موسیقی کلاسیک بی‌بی‌سی – پرام – کناره‌گیری کرده است.

گفته شده است که در جریان کنسرتی در پاریس، سرجان به خاطر اینکه ویلیام توماس، خواننده باس، از جهت اشتباه تالار خارج شده بود به او مشت زد.

سخنگوی توماس وقوع این حادثه را تایید کرده است.

او گفت که «همه اعضای ارکستر این حق را دارند که هنر خود را در محیطی عاری از آزار یا آسیب جسمی ارائه دهند.»

سر جان همچنین چهارشنبه شب از ادامه برنامه در جشنواره برلیوز در شهر لاکوت-سنت-آندره، در جنوب شرق فرانسه، انصراف داد.

بی‌بی‌سی در بیانیه‌ای گفته است که سر جان همچنین «تصمیم گرفته است از اجرای قطعه تروآیی‌ها [اثر برلیوز] در برنامه موسیقی امسال بی‌بی‌سی انصراف دهد.»

به جای او، دینیس سوزا، دستیارش رهبری ارکستر را در این اجرا برعهده خواهد گرفت.

یک منبع آگاه گفته است که سر جان احتمالا از سایر برنامه‌هایش در اروپا برای تابستان امسال در اروپا کناره‌گیری خواهد کرد.

اخبار مربوط به درگیری او برای اولین بار در نشریه اینترنتی اسلیپد دیسک Slipped Disc منتشر شد که نوشت گزارش‌های متعددی از یک حادثه در فرانسه در سه‌شنبه شب دریافت کرده است.

یکی از نزدیکان سر جان به این نشریه گفت که او از گرمای شدید رنج می‌برد.

به نظر نمی‌رسد حمله سر جان به آقای توماس آسیب جدی زده باشد زیرا او عصر چهارشنبه در فرانسه روی صحنه رفت و برنامه اجرا کرد.

برونو مسینا، مدیر هنری جشنواره برلیوز، در بیانیه‌ای گفته است که از این حادثه به شدت ناراحت شده اما احساس می‌کند مهم است که اجرای چهارشنبه طبق برنامه صورت گیرد.

سازمان دهندگان برنامه پرام در بیانیه‌ای گفتند: «ما هر اتهام مربوط به رفتار نامناسب را جدی می‌گیریم و در حال حاضر پیگیر کشف واقعیات این حادثه هستیم.»

سر جان یکی از چهره های برجسته جنبش اصالت سازها در موسیقی است. این جنبش بر به کارگیری سازهای اصیل دوره تصنیف آثار کلاسیک تاکید دارد و در صورت در دسترس نبودن سازهای ساخته شده در همان زمان، بر ساختن سازهایی با همان خصوصیات اصرار می‌ورزد.

او به خاطر درک و ارائه خاص خود از موسیقی سبک باروک – متعلق به قرن هفدهم تا اواسط قرن هجدهم – مشهور است و در اجرای آثار آهنگسازانی مانند مونته‌وردی، باخ و همچنین موتزارت و بتهوون تخصص دارد.

او رهبری اجرای موسیقی توسط گروه‌های معتبری از جمله گروه کر مونته‌وردی و گروه تک‌نوازان باروک انگلستان را برعهده داشته که یک ارکستر مجلسی متشکل از نوازندگان و خوانندگان متخصص در اجرای موسیقی سبک باروک است. او بنیانگذار ارکستر انقلابی و رمانتیک هم بوده است.

سر جان به عنوان رهبر مهمان، بسیاری از برجسته‌ترین ارکسترهای جهان از جمله ارکستر فیلارمونیک برلین، ارکستر سمفونیک لندن و ارکستر سمفونیک بوستون را رهبری کرده است.

بسیاری از آثاری که با رهبری او ضبط شده به عنوان اجرای ممتاز این آثار شناخته می‌شود و از آن میان می‌توان به مجموعه کامل سمفونی‌های بتهوون و ضبط زنده پاسیون سنت جان اثر باخ نام برد. کتاب او با عنوان «باخ: موسیقی در دژ بهشت» که در سال ۲۰۱۳ منتشر شد مورد استقبال منقدان قرار گرفت.

در اوایل سال جاری، سر جان در مراسم تاجگذاری چارلز سوم، پادشاه بریتانیا، در کلیسای وستمینستر شرکت داشت و گروه کر موته‌وردی و گروه تکنوازان باروک انگلستان را در اجرای قطعاتی قبل از آغاز مراسم مذهبی تاجگذاری رهبری کرد.

منبع: اعتماد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها