|
کدخبر: 302597

متعصب‌ ترین و متحجرترین کاراکترهای زن در سینمای ایران!+ عکس

کاراکترهایی در سینمای ایران هستند که از حیث تعصب و افراط ارتباط خودشان را با واقعیت و جهان پیرامون قطع کرده‌اند.

فرهنگ متعصب‌ ترین و متحجرترین کاراکترهای زن در سینمای ایران!+ عکس

در این مطلب نگاهی داشتیم به زنانی که متعصبانه بر سر عقاید خودشان ماندند و وارد یک فضای انتزاعی متصلب شدند. با این مطلب همراه باشید، نکاتی دارد که کمتر گفته شده.

فرشته صدر عرفایی / کوچه بی نام 

کوچه-بینام

خلاصه داستان: این فیلم درباره دو خانواده سنتی است که در خانه‌ای قدیمی زندگی می‌کنند. پسر جوان قرار است برای کار به خرم‌آباد برود. حاج مهدی عموی او با اصرار برایش بلیت هواپیما می‌گیرد و فردا خبر می‌رسد که هواپیما سقوط کرده‌است و این آغاز درگیری‌ها و چالش‌های داستان در زندگی این دو خانواده می‌شود...

نکته: فرشته صدر عرفایی در این فیلم نقش مادر مذهبی خانواده را بازی می‌کند. خانواده‌ای که اعضای آن مدام در تقابل سنت و مدرنیته درگیرند و همین تفاوت دیدگاه موجب بروز اختلافاتی میان آن‌ها می‌شود. اختلافاتی که شاید در خیلی از خانه‌ها وجود داشته باشد و صدر عرفایی برای این نقش نامزد سیمرغ بلورین جشنواره هم شد.

فاطمه معتمد آریا / پریناز

پریناز

خلاصه داستان: پریناز پس از مرگ مادر، به سراغ خاله‌اش می‌رود که تنها کسی است که می‌تواند به او پناه بدهد. خاله از پذیرفتن او امتناع می‌کند. اما سرانجام در ماجراهایی پریناز بالاجبار با خاله‌اش (که تنها کسی است که دارد) زندگی می‌کند و پس از آن اتفاقات خاصی برایشان به وقوع می‌پیوندد.

نکته: فاطمه معتمدآریا در این فیلم نقش خاله‌ی پریناز را بازی می‌کند که دچار وسواس فکری و اختلالات شخصیتی است  و به دلیل ابهام بر سر چگونگی تولد پریناز و با تعصبات کوری که دارد و البته حرف مردمی که تا حرام‌زاده بودن پریناز پیش می‌روند، در موقعیتی قرار می گیرد که بین عاطفه و عقیده در نگه‌داری خواهرزاده دچار پارادوکس‌های اخلاقی و اعتقادی شود.

ویشکا آسایش / ورود آقایان ممنوع

ورود-آقایان

خلاصه داستان: مدیر یک دبیرستان دخترانه خصوصی با ورود آقایان به مدرسه خود شدیداً مخالف است، اما وقتی دبیر شیمی دانش آموزان المپیادی به علت زایمان، شش ماه مرخصی می‌گیرد، مجبور می‌شود تا یک دبیر جایگزین به دبیرستان بیاورد؛ ولی تلاش وی برای یافتن دبیر المپیاد زن در میانه سال تحصیلی بی‌فایده است و وی مجبور است یک مرد را به عنوان تنها گزینه بپذیرد تا از رقابت المپیاد جا نماند اما ورود این آقای معلم مجرد و بی‌دست‎‌‌وپا، و شیطنت دختران دانش‌آموز، و تجرد خانم مدیر جدی و بد اخلاق که تا به حال خواستگاری نداشته، باعث ایجاد اتفاقات بسیار خنده داری می‌شود.

نکته: ویشکا آسایش در این فیلم نقش یک مدیر مدرسه را بازی می‌کند. مدیری که بسیار ضد مرد است و پوشش خاص و عینک و سبیل و نوع حرف زدن خاص او حسابی مورد توجه مخاطبان سینما قرار گرفت و آنقدر تجربه موفقی بود که آسایش را به عنوان یک بازیگر کمدی به سینما معرفی کرد.

شهره لرستانی / اخراجی‌ها

اخراجی

خلاصه داستان: مجید از اراذل جنوب تهران عاشق دختر پیرمرد عارفی به نام میرزا می‌شود. میرزا شرط ازدواج مجید و دخترش را سر به راه شدن او می‌داند. مجید تصمیم می‌گیرد برای اثبات سر به راه شدن خود به جبهه برود که بقیه دوستانش نیز همراه او می‌شوند. برای حضور آنها در جبهه، مخالفت‌هایی وجود دارد اما با ضمانت میرزا و یکی دیگر از رزمنده‌ها آنها به پادگان آموزشی می‌رسند.

نکته: شهره لرستانی که حالا به مازیار لرستانی تغییر نام داده در این فیلم نقش همسر حاجی گرینوف را بر عهده داشت و بازی او در یکی از سکانس‌ها زمانی که تلاش داشت تا بتواند با سربازان عراقی ارتباط برقرار کند و سراغ حاجی را بگیرد آنقدر برای مخاطب جذاب شد که تا سال‌ها دیالوگ لا خواهر لا مادر این کاراکتر در ذهن مخاطبان سینما باقی ماند.

لعیا زنگنه / آقازاده

آقازاده

خلاصه داستان: سریال «آقازاده» در ژانر اجتماعی و سیاسی داستان یک آقازاده به نام نیما بحری (امیر آقایی) است که تخلفات اقتصادی مرتکب شده و یک مأمور به نام حامد تهرانی (سینا مهراد) که او هم یک آقازاده است، البته با خصوصیاتی کاملاً مخالف تلاش می‌کند تا دست نیما را رو کند. شریفه مادر حامد 

نکته: نقشی که لعیا زنگنه در سریال آقازاده بازی کرد یک کپی تمام عیار از کاراکترش در سریال تلویزیونی پدر بود. یک مادر سنتی، مذهبی و پسردوست که تلاش داشت خود را امروزی نشان دهد ولی رفتار متناقض او توی ذوق می‌زد و واکنش‌های منفی زیادی را در طول پخش سریال به دنبال داشت.

مریلا زارعی / بادیگارد

بادیگارد

خلاصه داستان: موضوع دربارهٔ بادیگاردی است به نام «حیدر» که وظیفه حفاظت از مسؤولان بلندپایه کشور را برعهده دارد. نقش او را پرویز پرستویی بازی می‌کند. حیدر شخصیت آرمانگرایی است که مسائلی را در کارش می‌بیند و این مسائل او را نسبت به کارش دچار تضاد و شک و تردید می‌کند. مریلا زارعی نقش اصلی فیلم جدید ابراهیم حاتمی کیا را بازی می کند.

نکته: مریلا زارعی، نقش اول فیلم‌های ابراهیم حاتمی‌کیا که تاکنون بیشتر با فیلم‌های دفاع مقدس به شهرت رسیده در این فیلم هم نقش راضیه آصف همسر حیدر ذبیحی را بر عهده دارد. تیپیکال یک خانم مذهبی با چهره‌ای زیبا که در اکثر فیلم و سریال‌های این تیپی شاهدش بوده‌ایم.

رویا تیموریان / سنتوری

سنتوری

خلاصه داستان: پسر جوانی به نام علی از یک خانواده مذهبی و بازاری که نوازنده حرفه‌ای و ماهر سنتور و خواننده محبوب نسل جوان ناگهان در اوج شهرت و موفقیت افسار زندگی را از دست می دهد و به بیراهه می‌رود. او می گوید همه بدبختی ها از وقتی شروع شد که عشق بزرگ زندگیم، هانیه مرا ترک کرد، اما هانیه زمانی می‌رود که علی مدتهاست در بند اعتیاد خانمانسوز خود گرفتار است...

نکته: سنتوری یا علی سنتوری فیلمی اجتماعی با رویکرد انتقادی است که تم اصلی آن تضاد سنت و مدرنیته در جامعه امروز ایران است. رویا تیموریان در این فیلم نقش مادر خانواده را بازی می‌کند. خانواده‌ای که هنر را بر نمی‌تابد و مدام آن را محدود و سرکوب می‌کند.

منبع: برترین ها

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها